Toon posts:

TCP/IP & IPX Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hier te maken met een heel zout probleem

Het zit zo: We wouden gaan gamen maar daarvoor hadden we het ipx protocol voor nodig en geinstalleerd.
Tot zo ver niks aan het handje
Toen we klaar waren misten we op cpu's netwerk verbinding (1 Win2k en 1 XP). De XP computer heb ik al gefixed via systeem herstel maar als ik hier het ipx protocol weer bij installeer dan ben ik het netwerk weer meteen kwijt.
Het maakt niet uit wat ik doe maar ik krijg niet meer me netwerk verbinding terug.
Ook al verwijder ik alle protocollen,services en zelf de netwerkkaart en installeer ik ze opnieuw.
Op de andere 2e XP CPU vertoonde geen enkel probleem.

Echt vaag probleem, iemand suggesties?

Bijvoorbaat dank
Leon

Ow we ik zit achter een router die ook de dhcp verzorgd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 16:42 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Vraagje waarom wil je gamen over het ipx protocol, het is veel makkelijker om even snel een klein netwerkje te maken van pc's over TCP/IP met DHCP van een router

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk maar eens naar de bindings tussen je netwerkkaart en je protocollen...denk dat je dan een heel stuk verder komt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

wat een zout verhaal :)

Zorg eerst eens dat je de service 'Client voor Microsoft netwerken' en TCP/IP hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Voor Turkisch, bij sommige spellen kan je niet anders dan IPX gebruiken, zoals Red Alert, Starcraft etc.

Voor rissch: Die is uiteraard al geinstaleerd

The_Eagle, waar kan ik die bindings opvragen?