Zalman cnps7000a cu of 7000b cu

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand het verschil tussen deze 2 koelers, heb veel zitten zoeken op GoT en ook op google, kan niet echt schokkende verschillen vinden. De b heeft een fanmate2 maar als dat het enige is... zoveel beter kan dat toch niet zijn.

Ik heb een k8v deluxe met amd64 3000+.... heb in een topic gelezen dat de zalman 7000-a alcu beter koelt, maar lees tegenstrijdige berichten hierover.

Kan iemand uitleggen wat dus het beste is om te koelen van deze koelers. De Al-Cu, de CU A of de CU b

Foto

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
cu is alleen koper, alcu is koper en aluminium.
Alleen koper neemt beter de warmte op en koelt daardoor beter.
Het verschil tussen a en b weet ik niet ...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

AlCu daartegen is lichter en valt met 450Gram binnen de "draaglimieten" die gesteld zijn vandaag de dag.

De Cu daartegen is ongeveer 730 Gram en kan daardoor sneller problemen opleveren met het gewicht.

Hoe dan ook, het vervoeren van je pc met zowel de AlCu als de Cu kan nog leuk worden, ik raad aan bij vervoer rekening te houden met de koeler... want als hij eraf valt.... :(

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 26-07-2004 16:41 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

SH4D3H schreef op 26 juli 2004 @ 16:35:
cu is alleen koper, alcu is koper en aluminium.
Alleen koper neemt beter de warmte op en koelt daardoor beter.
Het verschil tussen a en b weet ik niet ...
Ik dacht ook dat hij dat bedoelde maar ik heb even gegoogled en er blijkt idd een 7000A-alcu en een 7000B-alcu. Ik heb nog niet kunnen achterhalen wat het verschil is. Misschien de afmetingen?

Verwijderd

De B versie ondersteunt nu ook socket 939 en 940 maar als je de site van zalman moet geloven doet de A versie dit nu ook (wat dus eerst niet zo was). Echter de A versies die nu in de winkel liggen zullen die sockets i.i.g. niet ondersteunen.
Verder staat op de site van zalman nog dat de performance iets beter is geworden terwijl het gewicht nu 18 g minder is (7g voor de alu versie). Verder zit er nu een fiberglass backplate bij voor de Sempron en AMD64 procs. Het verschil in fanmate noem je zelf al.

Ik ga deze koeler zelf morgen ook halen en ik ga voor de B versie. Die ondersteunt i.i.g. ook die nieuwe sockets wat handig is bij een eventuele upgrade. Die fanmate2 is leuk meegenomen maar het verschil met de fanmate1 is alleen de mannier van monteren (de fanmate2 kan ook buiten de kast) maar ik ga waarschijnlijk toch zelf iets bouwen om de snelheid te regelen. Die verbeterde performance en gewichtsreductie nou dat zal wel, ik denk niet dat je daar in de praktijk erg veel van zult merken. Maar het ondersteunen van de nieuwe sockets is voor mij genoeg reden om de B versie te willen. Voor een koeler die in de 30 euro kost is het toch prettig om te weten dat je 'm bij de overgang naar AMD64 niet hoeft te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 16:42 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja, zit er te twijfelen tussen de Thermalright SLK-947 en de Zalman CNPS7000B-AlCu :/. De Zalman is lekker stil en doet het goed, maar erg groot.
Thermalright kan aan de adnere kant dus ook stil zijn, en je kan zelf een fan derop zetten welke je maar wil (tot 92mm).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

de cu houd mijn xp3200+ op 40 graden idle en 45 stressed :)
en nog redelijk stil te noemen

Verwijderd

offtopic:
Weet iemand uit z'n hoofd hoe zwaar een koeler max kan zijn op een k8v deluxe? Heb alle manuals doorgelezen op www.asus.com maar ik zag het niet staat >.<

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 01:16:
offtopic:
Weet iemand uit z'n hoofd hoe zwaar een koeler max kan zijn op een k8v deluxe? Heb alle manuals doorgelezen op www.asus.com maar ik zag het niet staat >.<
AMD zal zowiezo de Zalman CNPS7000B-CU te zwaar vinden ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

YellowNeck schreef op 27 juli 2004 @ 01:27:
[...]

Dat dacht ik al, zo eens kijken of ik wat benchmarks kan vinden van de CU en AlCu. Thx :)

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

de alcu scheelt maar een paar graadjes tegenover ze koperen broeder

hallo

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb zelf een Zalman CNPS7000A-Cu (B-versie was nog niet uit), hoewel die alu versie stuk lichter is, ga je toch liever voor de full copper denk ik, prijsverschil is miniem en je wilt toch beste koeling voor je geld? :Y)

Aan het begin dacht ik ook van, wow, dat ding weeg bijna een kilo: valt ie er niet af, of trekt m'n mobo schreef? :+

maar de sink en al zit gewoon stevig vast, geen vervelende (ouderwetse)clipsysteem waarbij je bang bent om je proc door midden te breken, maar schroef je gewoon de heatsink op de CPU en brackets (die je via de onderkant van mobo hebt vastgeschroefd - zie plaatje)

EDIT: je moet wel even checken of de heatsink wel past in je kast/mobo layout, bij mijn mobo paste het niet meteen, moest een stuk van clip afzagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltechzone.com/images/reviews/cooling/cnsps_15.JPG

en als je echt veel je computer verplaatst (lijkt me sterk) dan hou je je kast toch gewoon plat ipv rechtop?

het verschil in geluid bij stil en normale stand scheelt toch een hoop vind ik, tis natuurlijk niet echt een cooler waar je max mee gaat OC'en. ik heb de fan op low staan, als ik echt ga gamen, dan OC ik m'n systeem pas en zet ik de fan op normal.

[ Voor 8% gewijzigd door Terryb47 op 27-07-2004 02:13 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Bij mij paste de heatsink ook niet helaas :(
ik heb een condensator een beetje moeten verbuigen en bij maatie van me paste hij ook al niet. Hij heeft er een stukkie afgezagen aangezien hij wat angstig was om een condensator te gaan verbuigen.

hallo

• Arjen86
  • Niet online
Maar dan is nog wel van belang op welk mobo past hij zonder een probleem. Bij mij moet het op een K8V passen, maar dat zal verschillend zijn, zouden mensen die er goede ervaringen mee hebben, dus zonder gedoe konden monteren, dit kunnen vermelden....

Er zijn nogal verschillende berichten over dus vandaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjen86 op 27-07-2004 11:31 ]

Foto

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Anders ga je gewoon voor de Arctic Silencer 64?
Met 20dBA is ie vrijwel onhoorbaar, hij koelt goed en kost vrij weinig. En hij heeft tenminste normale proporties :P

• Arjen86
  • Niet online
ik heb de zalman 7000b cu besteld, nu afwachten en klussen maar... Die Arctic Silencer 64 zie ik niet zo zitten, maar bedankt voor de tip

Foto

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
YellowNeck schreef op 27 juli 2004 @ 01:27:
[...]

Moet je kijken op zalman site :)
Ik ga dalijk lkkr zo'n CU op me mobo proppen :9

• Arjen86
  • Niet online
@ SH4D3H

Op wat voor mobo? kan je vertellen hoe het ging, makkelijk of veel moeite

Foto

Verwijderd

Het maximum gewicht op de socket is door AMD vastgestelt dacht ik (zo eten dus geen tijd om het op te zoeken). Als ik het wel heb is de alcu versie net iets te zwaar voor socket A maar valt 'ie wel binnen de grenzen voor socket 939/949 en 754.
Ik heb zelf inmiddels de B versie aangeschaft, die ga ik morgen ff installeren. Ik heb nu een q-tec overclock cooler enhanced, 22 CFM bij 30 dba met een koelblok van ca. 60x60 cm. :( Deze zalman zou dus een flinke verbetering moeten zijn. :*)

ps: Als je wil weten of de cooler bij jou past moet je gewoon ff op de site van zalman kijken. Daar staat precies of 'ie sowiezo past, past als de voeding niet in de weg zit of dat je iets af moet knippen. Daarbij moet je mobo wel van die gaten rond de socket hebben maar da's ook geen overbodige luxe bij een koeler met dit gewicht.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 18:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 18:30:
Het maximum gewicht op de socket is door AMD vastgestelt dacht ik (zo eten dus geen tijd om het op te zoeken). Als ik het wel heb is de alcu versie net iets te zwaar voor socket A maar valt 'ie wel binnen de grenzen voor socket 939/949 en 754.
Ik heb zelf inmiddels de B versie aangeschaft, die ga ik morgen ff installeren. Ik heb nu een q-tec overclock cooler enhanced, 22 CFM bij 30 dba met een koelblok van ca. 60x60 cm. :( Deze zalman zou dus een flinke verbetering moeten zijn. :*)

ps: Als je wil weten of de cooler bij jou past moet je gewoon ff op de site van zalman kijken. Daar staat precies of 'ie sowiezo past, past als de voeding niet in de weg zit of dat je iets af moet knippen. Daarbij moet je mobo wel van die gaten rond de socket hebben maar da's ook geen overbodige luxe bij een koeler met dit gewicht.
Maximum gewicht is 500 gram dacht ik

de AlCu is 485 en de Cu is 735 oid

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:28

scorpie

Supra Addict

Tussen de A en de B versies zit dacht ik alleen verschil in heatsink design (wel functioneel natuurlijl ;)).
De AlCu versie is zogezegd deels aluminium en deels Koper en de Cu is volledig koper.

De CNPS7000B-Cu weegt trouwens 755gram om precies te zijn, maar is daarentegen wel fluisterstil.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

mijn hyper6 van coolermaster weegt net wat meer dan 1 kg :P als ik de fan erop zet nog meer... zit er al anderhalve maand op, nog geen problemen gehad :) maarjah...kan nog komen. Maar nou is de 750 gram van de Cu7000 A/B natuurlijk nix vergeleken met de 1 kg :9 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 18:43 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 18:42:
mijn hyper6 van coolermaster weegt net wat meer dan 1 kg :P als ik de fan erop zet nog meer... zit er al anderhalve maand op, nog geen problemen gehad :) maarjah...kan nog komen. Maar nou is de 750 gram van de Cu7000 A/B natuurlijk nix vergeleken met de 1 kg :9 :)
Nee hoor..je ziet et verkeerd :P.
Zalman CNPS-7000B/A - Cu = Massive / Heavy shit
CM Hyper6 = Colossal / Super heavy piece of metal.

Of de andere nou zwaarder als de ander is...ze blijven beide relatief zwaar..en overschreiden beide ruim het max. gewicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 28-07-2004 19:08 ]

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat in ieder geval AMD de draaglimiet op 450 gram gezet. Een 7000-AlCu weegt 445 gram, dus daar zit je daar net aan. Een 7000-Cu weegt 770 gram en zit daar dus ruim overheen.

Nou zal dat niet zo'n probleem zijn als je PC vaak blijft staan waar ie staat, maar als je graag naar lan-party's gaat, zou het toch handiger zijn om de AlCu versie te nemen. De koeling-prestaties doen erg weinig aan elkaar onder.

Met een Pentium 4 en een AMD 64 komt het gewichtprobleem veel minder om de hoek kijken, vanwege de heatspreader. Maar een Athlon XP heeft een gevoelige core waar je zo een stukje vanaf chipt. En als je dat doet, overlijden ze meestal.

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

bij het max draaglimiet gaan ze toch uit van een instalatie op de socket zelf?

hallo

• Arjen86
  • Niet online
Dat lijkt me wel, dat moederbord kan wel wat meer hebben dan ruim 700gram. Ja mijn mobo staat erbij wess6400, maar dingen eraan wegzagen lijken me niet zo super, gewoon maar even afwachten, hij wordt z.s.m opgestuurd. Alleen de voeding kan dan in de weg zitten, van dit probleem overigens niet vaak (nooit) iets van gelezen.

Foto

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

NaLiN schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
Volgens mij ook. Bij gebruik van gaten in het moederbord -al dan niet met backplate- zou je dus eigenlijk je moederbordfabrikant (2x woordwaarde) moeten raadplegen.

Ik twijfel overigens nog tussen Thermalright's SP97 (+92mm fan) en de Zalman CNPS7000B-Cu. Ik wil veel koeling (overclockte XP-M) en weinig herrie. SP97 koelt naar het schijnt beter, maar is ook een stuk duurder.

En dan komt de CNPS7700B-serie er ook nog eens aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Mosez op 29-07-2004 11:28 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Verwijderd

NaLiN schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
Ik weet dat een zalman 7000cu makkelijk op een p4 kan zit stevig vast en lijkt het moederbord niet te belasten. Zorg er niet alleen voor dat de koeler goed vast zit maar ook je moederbord met alle negen schroefjes. Bij een amd ben ik er toch wat huiverig voor vooral bij de 64bit processor. Je krijgt er niet voor niks een plaatje bij voor onder je moederbord.

Voor de rest moek zeggen dat die zalman heel vet koelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 11:50 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook de zalman 7000cu en ben er echt tevreden over. Best stil nog voor de prestatie die ie levert. Hij hangt bij mij aan een p4 2.8G (clocked naar 3GHz) idle 36-39C en stressed 40-45C dus best aardig d8 ik zo.

Qua gewicht zou ik zeggen dat het iig bij intel geen problemen geeft, ik ga ook naar lan's en ik heb nooit problemen. Hoewel ik mijn case wel liggend vervoer voor de zekerheid.

• Arjen86
  • Niet online
Ja die backplate zal ik ook zeker gaan gebruiken, die doen ze er niet voor niets bij natuurlijk. In combinatie met mn zm80-HP zal het weer een stukje stiller worden:)

Ik vraag me erg af wat het met mn temps gaat doen, die waren niet echt slecht, maar zal er wel wat op vooruit gaan :>

Foto

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik heb dit ding geinstalleerd op een nieuwe demo pc, een amd64 3400, wat een brakke prestaties zeg, heb de volledige koperen versie erop gemikt, word zo'n 70 graden idle! Dat fan-mate vind ik helemaal om te huilen, zo'n groot lomp ding om alleen je 'fan' harder of zachter te draaien, en als je hem aansluit en op high zet, draait die fan nog 200rpm langzamer dan dat je hem direct op je moederbord prikt!.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Je moet een cooler er ook niet opmikken. Je moet voorzichtig zijn als je de cooler er op zet. Als die echt 70 graden is als ie idled dan heb je waarschijnlijk iets niet helemaal goed gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Sybr_E-N op 29-07-2004 13:28 ]

• Arjen86
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je temperatuur goed werd uitgelezen dan, of je hebt de koeler er met behangplaksel ofzo op geplamuurd 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Arjen86 op 29-07-2004 13:40 ]

Foto

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Als je cpu daadwerkelijk 70 graden is en je hebt de heatsink goed gemonteerd.
Dan zou je heatsink niet vastpakbaar moeten zijn.

hallo

• Arjen86
  • Niet online
Bij het installeren van de koeler halen jullie dan het hele mobo uit je kast, vraag me af of dit nodig is. Denk het wel met sockec 754 omdat je de backplate moet gebruiken dan... Zijn hier ervaringen mee?

Foto

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik heb een amd en heb dus het mobo los moeten halen, en zit ook geinstaleerd op de gaten van het mobo.

hallo

• Arjen86
  • Niet online
Krijg net een mail dat morgen mn bestelling met allerlei zooi, waaronder deze koeler binnenkomt, morgen dus ff aant klussen. Het installeren gaat best makkelijk zeker, als ik filmpje op site zo zag, leek dat niet zo erg.

Foto

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:45
Je moet er bij de asus k8v op letten dat je niet de standaard backplate gebruikt , die schroefgaten zijn te lang waardoor je koeler niet goed aansluit. gebruik die van zalman zelf die is wel goed.

ik vind het een zeer goede koeler houd de boel mooi koel 35-37 graden idle stressed 43-45c.

[ Voor 3% gewijzigd door tazzdevil op 29-07-2004 15:13 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

installeren van de cnps7000b gaat vrij gemakkelijk. Echter bij sommige moederborden wil hij niet volledig passen. Daar bedoel ik mee dat je a.) een stukje eraf moet zagen, of b.) een condensator ombuigen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
tazzdevil schreef op 29 juli 2004 @ 14:52:
Je moet er bij de asus k8v op letten dat je niet de standaard backplate gebruikt , die schroefgaten zijn te lang waardoor je koeler niet goed aansluit. gebruik die van zalman zelf die is wel goed.

ik vind het een zeer goede koeler houd de boel mooi koel 35-37 graden idle stressed 43-45c.
Ik heb die backplate er op laten zitten, maar ik heb geen tussenschroeven gebruikt, hierdoor kon ik hem juist nog strakker erop zetten!

Heb dat ding er 2 keer opgezet, dus hij zit er goed op. (ding zit immers vast he).

Verwijderd

Heb er net een AlCu besteld bij iComputers, plus een nieuwe mx510 muis

Morgen op me vrije dag weer ff lekker klussen :P

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:45
kan ook , maar dan loop je het risico dat je hem er scheef op zet en zo je proc beschadigd.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Arjen86
  • Niet online
Ja ik gebruik ook gewoon wat zalman me levert. Paar nieuwe casefans er ook bij, papst voor in voeding, zal wat stiller lopen nu:) En hopelijk beetje koeler..

Foto

Verwijderd

Mister_X schreef op 29 juli 2004 @ 13:02:
Ik heb dit ding geinstalleerd op een nieuwe demo pc, een amd64 3400, wat een brakke prestaties zeg, heb de volledige koperen versie erop gemikt, word zo'n 70 graden idle! Dat fan-mate vind ik helemaal om te huilen, zo'n groot lomp ding om alleen je 'fan' harder of zachter te draaien, en als je hem aansluit en op high zet, draait die fan nog 200rpm langzamer dan dat je hem direct op je moederbord prikt!.
Dat de fanmate op de hoogtste instelling lager is dan directe aansluiting is logisch. Er treedt altijd enige spanningsval op bij een regelaar en daar is nou eenmaal niks aan te doen. Dat is bij alle spanningsregelaars. Enige oplossing is een schakelaartje inbouwen waarmee je kunt schakelen tussen de regelaar of een directe aansluiting.

Verder lijkt me dat je, zoals meer mensen al zeggen, je koeler verkeerd hebt gemonteerd. Die van mij zit er nu in en met een nieuwe casefan op dit ding en m'n 7000 op max met de fanmate er tussen (ca. 11 V) is de temp tijdens het spelen van continuum nog 3 graden lager. En veeel stiller, zelfs op de high instelling vind ik 'm erg stil. Laat staan op low. Ik ben in elk geval tevreden met deze koeler. 8)

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik snap er niets van, ik heb een P4 2.8 -> 3.36 met een Zalman 7000A koeler, maar belast loopt hij op tot 65 graden (met de kast open) , andere koelpasta geprobeerd. Doe ik iets verkeerds of ligt het aan mij.

Ps het moederbord wordt 41 Graden.

Verwijderd

Ja,

Heb een P4(c) 2.6 op 3.46 (266 mhz FSB) met de zalman 7000 cu, proc wordt stressed 55-60 graden, afhankelijk van omgevings temp, mobo tussen 39-41

zit ook nog een zalman passieve videokaartkoeler op mijn 9700 pro, dus dat drijft de temperaturen nog een beetje op.

zit jouw koeler wel goed strak op de proc, ik moet em aardig doordraaien voordatie uiteindelijk goed contact maakte.

Verwijderd

Ik ben ook maar een paar graden gedaalt, maar MAN wat is dat ding lekker stil :)

• Arjen86
  • Niet online
Heerlijke koeler inderdaad, installatie was makkelijk, moest wel heel mn kast uit elkaar halen, omdat ik ook paar casefans wilde veranderen, zijn ook stillere nu.
:7
Ben gister een heel dagje bezig geweest met alles, ook veel moeten werken, maar al met al dat ik klaar was was toch tegen uur of 5.

Nu koelt ie ook lekker, zit op 2 a 3 graden onder mn boxed koeler, die was al goed, maar deze is zoo lekker stil. En het ziet er nog eens mooier uit :P :+

Foto

Verwijderd

Ik heb de laatste dagen nog wat meer lopen testen en het is echt geweldig. Met de zalman 7000 en f1 casefan op 5V wordt de boel even warm als met m'n oude setup op volle toeren (met een boel herrie).
Ik heb vanmiddag nog de cpu benchmarks van de burn in van sisoft sandra gedraaid en met de boel op volle toeren wordt de 50 graden met veel moeite gehaald. Met m'n oude koeler ging dat zonder meer richting 60 graden. Ik vraag me alleen af of dat goede resultaten zijn voor een duron 1600 @2000, zou die niet nog koeler moet worden of overdrijf ik nou gewoon. :? :+

• Arjen86
  • Niet online
Volgens mij is dat niet gek hoor, zeker voor overclocked systeem, als je net 50 haalt, goed toch:) 60 is wel veel inderdaad, 50 kan er volgens mij gewoon mee door. Maar de koeler is inderdaad erg lekker.

Nu moet ik weer iets nieuws verzinnen, heb er net een memcooler op gezet. Zon Cooler Master ding, vraag me af of het ook echt zin heeft, kzie wel 8)7

Foto

Pagina: 1