Toon posts:

Flitser voor D70....sb600 of sb800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een goeie flitser voor mijn D70 aan te schaffen maar twijfel tussen de sb600 en de sb800. sb800 heeft zeker een aantal voordelen, maar wie heeft er ervaring met een van de twee of beiden en is de sb800 het prijsverschil wel waard (dikke 100 euri's). Sb600 lijkt een mooie flitser voor een hele mooie prijs en prima geschikt voor de amateurfotograaf lijkt me.

-[Skylab]-

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarvoor ga je 'm gebruiken? De SB600 is zeker een leuke instapper, maar stel dat jij grote ruimtes of grote groepen van flink wat meters moet gaan kieken, dan ben je beter af met de 800. Als je er nog geen weet van hebt kun je voor de kostenbesparing van de 600 tov de 800 gaan, of je trekt die 100-something uit je knip en koopt direct een flitser waar je nog wel 'even' mee vooruit kunt :)

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

GdeKeijzer

Asjemenou?

Zoals al is aangegeven moet je nagaan wat je wilt gaan doen. Misschien moet je zelfs denken aan 2 flitsers, maar dat ligt helemaal aan je plannen wat je wilt met flitsen.

Kijk eens op www.nikonians.org. Daar zitten (hoe kan het ook anders) de kenners en freaks mbt Nikon. Staan leuke discussies over beide flitsers.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....