Duron 1800 = heerlijk... Laatst mijn vriendin's PC ge-upgrade hiernaartoe (van een soldered-onboard Duron 950 = best wel traag).. Ik kan je vertellen dat de Duron 1800 een top CPUtje is.. Kan erg goed uit de benen met sowieso alle regular office-apps (Word enzo staat gewoon binnen 1 sec. op je schermpje), games, zelfs FarCry runnen smoothly op dit dingetje, en dat nog zonder te overklokken.. Ik kon het beestje al tot 2.00 Ghz. krijgen met een huge-ass arctic-c00ling block.. Maarja, mijn vriendinnetje heeft dat niet nodig, dus hij staat gewoon lekker op 1.80 Ghz. Temps zijn inderdaad veel lager dan de meeste AMD CPUs (zou ook wel eens aan het koelblok kunnen liggen

, maar met AMD-stock c00lers zijn de temps niet véél hoger), rond de 38 graden idle, 42 stressed.. Héérlijk.. Ik kan bij dit dingetje echt niet merken dat de cache ontbreekt.. Ik zou bijna denken dat hij sneller zou zijn dan mijn oude Athlon XP 2400+ (het is niet zo, hoor, ook al scheelt het weinig in SiSoft Sandra)
P.S.: Ik adviseer wel iedereen om gewoon minimaal 512 mb. ram erin te pleuren om alles gewoon lekker soepeltjes te laten draaien..
offtopic:
Dit is inderdaad weer een kreet die lekker nergens op slaat..

Doet me denken aan een klasgenoot van mij die ik laatst op MSN zag.. Had ik verteld dat ik een Duron 1800 in mijn servertje gebouwd had.. Die ging het direct lekker afkraken zeggende dat dit hetzelfde was als de Celeron's van Intel, maar dan tien keer erger!

Ik heb het idee dat mensen altijd geruchten horen, en daar dan hun standpunten op baseren, en niet uit hun eigen ervaringen (misschien willen ze op die manier stoer doen zodat het lijkt alsof ze ergens iets van afweten.. ik geloof dat ze nog beter kunnen zwijgen..

)
[
Voor 42% gewijzigd door
Verwijderd op 27-07-2004 01:33
]