Voor een oud maar voor ons belangrijk DOS administratie programma heb ik na veel zoeken & gepruts met succes een 'PDF printer' opgezet. Hiervoor heb ik de bekende ghostscript (ps2pdf), samba en cups combinatie gebruikt, en uiteindelijk ghostPCL gevonden om het geheel aan mijn enkel PCL pratende DOS prog te hangen. Het resultaat: het werkt!
Echter... een klein probleempje nog. Er ontstaat bij het afdrukken een soort 'dubbele topmarge' waardoor de drie onderste regels van een printje dat normaliter precies op één A4'tje past op een tweede pagina terecht komen. Nu ben ik al uren aan het prutsen met bv extra PCL commando's in de printopdracht (<Esc>&l#E zou in PCL voor de topmarge moeten staan, waarbij # voor een aantal regels staat. PCL commando's zijn aan ghostPCL door te geven met bv de cli optie
Waar moet ik het zoeken?
Echter... een klein probleempje nog. Er ontstaat bij het afdrukken een soort 'dubbele topmarge' waardoor de drie onderste regels van een printje dat normaliter precies op één A4'tje past op een tweede pagina terecht komen. Nu ben ik al uren aan het prutsen met bv extra PCL commando's in de printopdracht (<Esc>&l#E zou in PCL voor de topmarge moeten staan, waarbij # voor een aantal regels staat. PCL commando's zijn aan ghostPCL door te geven met bv de cli optie
code:
als ik de zeer summiere documentatie een beetje begrijp) maar er lijkt letterlijk niets aan het resultaat te veranderen. Andere pcl6 cli opties brachten ook geen uitkomst. 1
| -J"@PCL &l0E" |
Waar moet ik het zoeken?
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchman! op 26-07-2004 15:24 ]
We spend our years as a tale that is told