Toon posts:

zachte tikkende geluiden en dan wordt het systeem onbestuurb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC een Pentium 4 2400 (Win_XP prof) vertoont de laatste tijd soms (heel onregelmatig) vreemde dingen.
Je hoort wat zachte tikkende geluiden en dan wordt het systeem onbestuurbaar.
De geluidjes lijken enigszins op het geluid dat je soms hoort bij het afsluiten vd PC.
Het is moeilijk (en duur) om het allemaal na te gaan :

Zou de voeding (350watt) soms onregelmatig instabiel zijn ?
Zou een van de geheugen sims 3 * 512 soms niet lekker zijn.
de temp vd CPU komt niet boven de 41gr
de harddisk niet boven 39gr.
Als je direct opnieuw opstart kan het zijn dat hij de HD niet vindt.
Wacht je wat langer, bijv 5 minuten, dqn je weer gewoon aan de gang.
Heeft iemand een tip ? Om nu meteen een nieuwe voeding etc te kopen is misschien gekkenwerk.
Nogmaals het probleem komt zeer onregelmatig en weinig (maar toch te veel) voor.
Je kunt het daarom ook moeilijk plaatsen .

Pentium4 240mghz
3* HD (WD80 Maxtor80 en HD120)
3* 512 mb intern

Iemand een idee ? Voor iemand een uitdaging ?

Luud

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Twee dingen die dat ongeveer zouden kunnen veroorzaken is een tikkende/stervende HDD. Of tikkende spoelen in je voeding die het niet meer trekt.
Maar dat het van de HDD afkomt lijkt me de meeste kans hebben.

Zit de voedingstekker wel goed in je HDD?

[ Voor 28% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-07-2004 15:20 ]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Komen de geluidjes uit je pc speaker? (onboard of extern?)
Of is het het geluid van uitzetten of krimpen van materiaal?

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het tikkend geluid het geluid van een relais?? Bij het afsluiten van je pc kun je dit geluid namelijk ook waarnemen.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 11:19
heeft je HD SMART? dan kun je eens kijken wat de conditie vd harddisk is. ik zou in deze situatie iig alvast even een backupje maken.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Griffin

Is mythical

Ik verdenk je HDD.
Om te kijken welke het is (omdat je er 3 heb).
haal je 1 van de harde schijven waar je besturingssysteem NIET op staat eruit en kijkt of het weer gebeurt.
doet ie het nog steeds dan haal je ook de andere eruit (waar je sys niet op staat)
doet ie het dan nog steeds dan is het waarschijnlijk je HDD waar je besturings sys op staat.)

En misschien heb je even een andere voeding om te testen. als ie het dan niet meer doet dan ligt het aan je voeding.

maar ik denk in iedergeval niet dat het je geheugen is. (omdat je het daar ook over hebt. want die maken tog niet zn geluid).

Verwijderd

Topicstarter
Edmund schreef op 26 juli 2004 @ 15:20:
Is het tikkend geluid het geluid van een relais?? Bij het afsluiten van je pc kun je dit geluid namelijk ook waarnemen.
Ja het lijkt op een relais. In diverse reactie lees ik de HD. Het kan natuurlijk maar dat probleem heb ik 10maanden geleden al eens gehad. Ik heb daar indertijd een nieuwe voor gekregen. Het zou te toevallig zijn , toch ?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 15:33:
[...]

Ja het lijkt op een relais. In diverse reactie lees ik de HD. Het kan natuurlijk maar dat probleem heb ik 10maanden geleden al eens gehad. Ik heb daar indertijd een nieuwe voor gekregen. Het zou te toevallig zijn , toch ?
Het zou toevallig zijn maar, waarom zou je het niet proberen. het kan toch geen kwaad of wel.
blijft ie het doen dan is dat in iedergeval uitgesloten. TOCH?
Pagina: 1