Ik heb een Acces database waarin querys staan die tabellen aanroepen van een MS SQL server. Deze query's werken heel traag omdat MS SQL die hele tabellen over het netwerk naar Acces gooit waarna Acces zelf de query's samenstelt. Daarom wil ik deze query's overzetten naar MS SQL. Dit is opzich niet zo’n probleem. Het is met een aantal query's al zonder problemen gelukt, deze heb ik handmatig vertaald naar views in MS SQL.
Ik heb alleen nu een query waar een parameter instaat, en ik heb geen idee hoe ik dit kan vertalen in MS SQL. De query in Acces ziet er alsvolgt uit:
Ik heb heel got al afgezocht (en op google) en daardoor ben ik erachter gekomen dat een MS SQL view niet met parameters kan werken. Daar moet je een procedure voor aanmaken. Het probleem is alleen dat een procedure weer niet oproepbaar is via ODBC in Acces. Ik heb ook al geprobeerd om een procuedure in een view op te roepen. Dit mag van MS SQL totdat je hem opslaat, dan geeft hij een error en slaat hij hem vervolgens niet op.
Verder dan dit kom ik niet...
Wie kan mij verder helpen?
Ik heb alleen nu een query waar een parameter instaat, en ik heb geen idee hoe ik dit kan vertalen in MS SQL. De query in Acces ziet er alsvolgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| PARAMETERS [].[Project] Text, [].[From] DateTime, [].[Till] DateTime; SELECT .. FROM .. WHERE ((Projectkosten.Afleverdatum>=[].[From]) OR ([].[From] Is Null)) AND ((Projectkosten.Afleverdatum<=[].[Till]) OR ([].[Till] Is Null)) AND ((Projectkosten.Project=[].[Project]) OR ([].[Project] Is Null)); |
Ik heb heel got al afgezocht (en op google) en daardoor ben ik erachter gekomen dat een MS SQL view niet met parameters kan werken. Daar moet je een procedure voor aanmaken. Het probleem is alleen dat een procedure weer niet oproepbaar is via ODBC in Acces. Ik heb ook al geprobeerd om een procuedure in een view op te roepen. Dit mag van MS SQL totdat je hem opslaat, dan geeft hij een error en slaat hij hem vervolgens niet op.
Verder dan dit kom ik niet...
Wie kan mij verder helpen?