Toon posts:

Rare smtp-messages blokkeren binnen halen van mail op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje cryptische titel maar op mijn mailserver komen de laatste tijd geregeld dit soort berichten binnen:
Received: from (mijn ip) ([219.229.7.3])
by (mijn server) with SMTP id FJW37943
for (een user); Sun, 25 Jul 2004 19:46:57 +0200
X-Message-Info: G[1
.
op het moment dat een gebruiker via pop3 zijn email wil binnen halen blijft hij hangen op dit bericht; hierdoor krijgt de gebruiker na een tijdje een time-out van de mailserver en blijft de mailbox volstromen.

de inhoud van de X-Message-Info is steeds anders, dus heel adequaat kan ik hier niet op filteren. De enige oplossing die ik kan bedenken is het weigeren van alle mails kleiner dan 1kb, maar dit is natuurlijk geen oplossing, aangezien er ook normale emails zijn die kleiner zijn dan 1kb.

zijn er meer mensen die dit soort berichten langs hebben zien komen? Het is afaik niet het geval dat mijn mailserver de berichten afkapt, maar ik kan niet met 100% zeggen dat de berichten ook zo binnen komen. Voorlopig heeft slechts van 1 (van de honderden) gebruikers er last van, en de rest van de berichten in zijn/haar box zijn wel oke.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit klinkt een beetje als een corrupte mailbox (en derhalve niet echt een beveiligingsvraagstuk :P ) Welke mailserver? <-- en heeft die gebruiker toevallig een relatief grote mailbox?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 26 juli 2004 @ 15:26:
Dit klinkt een beetje als een corrupte mailbox (en derhalve niet echt een beveiligingsvraagstuk :P ) Welke mailserver? <-- en heeft die gebruiker toevallig een relatief grote mailbox?
Nee het is geen corrupte mailbox, aangezien de berichten gewoon allemaal als plain text worden opgeslagen, de berichten afkomstig zijn van 'vage' hostnames, amerika, china etc.

Gebruiker zit nog lang niet aan quota, en wordt iedere keer helemaal leeg gehaald. Mail server is Merak....

Zat meer te denken aan een malware achtig verschijnsel, waardoor gebruikers van OE geen mail meer kunnen ophalen??!