Toon posts:

van onboard naar terratec Aureon Fun?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht op GoT maar heb nog geen duidelijke thread gevonden op deze vraag: ik heb een Asrock K7S8X moederbord, en daarop zit een onboard 5.1 channel audio.
Als ik bij apparaatheer kijk bij deze computer, staat er C-Media AC97 als besturing voor geluid , video en spelletjes.

Ik gebruik momenteel de Creative Inspire T5400 speakerset, en luister vaak mp3'tjes en speel regelmatig weleens een spel.

Nu weet ik mede door het zoeken op GoT dat de chip op een Terratec Aureon Fun ook van C-Media is; en dat deze kaart zowel A3D als EAX ondersteunt.

Mijn vraag is dus, zou er een merkbaar verschil zijn met de overstap van onboard naar deze geluidskaart?
Want ik wil graag betere geluid krijgen.

En wat ik me ook afvraag: in tegenstelling tot de Terratec Aureon Sky heeft de Fun versie geen 24 Bit / 96kHz recording en 24 Bit / 192 kHz playback.
Is dit van belang op de manier waarop ik het wil gebruiken?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-08 15:50
Ik heb de Aureon 5.1 Fun ook, leuk kaartje maar verwacht er niet al te veel van. Enig sinds zouden die extra effecten in je games wel prettig zijn maar voor normale muziek zal het niet veel uitmaken.

Als je het geld er voor over hebt en graag een betere geluidskwaliteit wilt, moet je idd naar de duurdere TerraTec's en M-audio kaartjes gaan kijken.