Toon posts:

[printer] wat voor kabel voor een Brother 1470N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Brother 1470N en die probeer ik aan een computer te hangen. Voorheen hing ie in een netwerk, maar hij staat nu op een andere plaats, zonder netwerk.Nu wil ik hem dus via een paralelle- of USB-interface met de computer verbinden. Ik heb alleen geen idee welke kabel ik hiervoor moet gebruiken en de winkels waar ik hier ben geweest konden me er vreemd genoeg niet mee helpen, zonder dat hele ding mee te sjouwen. Toen ben ik de Brother manual gaan lezen, maar daar stond niet meer dan dat het via paralel of usb kon en dus niet via wat voor.

Nu ben ik al twee keer kabels wezen halen, om er thus achter te komen dat het de verkeerde waren. Weet iemand toevallig uit ervaring welke kabel ik precies nodig heb, dus graag met artikelnummer en zo, dan gaat het tenminste nu in een keer goed. Alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van hier wat meer specs te posten...

Heeft dat ding wel een paralelle of USB aansluiting :? Wat staat er in de manual over connectors?

Post dus meer info (of beter nog wat pics van de connectors) anders is dit koffiedik kijken en kunnen wij niet meer dan jij...

Oslik blyat! Oslik!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je USB-aansluiting aan de printerkant een klein vierkantje is (geen rechthoek), dan gaat het om een USB B (device) connector.
Daar kun je in de winkel een USB A/B device-kabel voor halen.

Anders is een IEEE1284 bidirectionele printerkabel aan te raden. Die kan aan de printerkant twee soorten aansluitingen hebben, namelijk Centronics of mini-Centronics.
Dus als je de kabel die je meebracht een te grote stekker had, vraag naar mini-Centronics aan de printerkant. Had hij een kleine stekker, vraag naar Centronics aan de printerkant.
Bij computerzaken waar de verkoper je niet verder kan helpen (kan voorkomen), kijk even op de doosjes. 25 pin D-sub naar 36-pin Centronics danwel mini-Centronics. IEEE1284 compatible is een must, anders kan je kabel storing oppikken of je printer werkt niet/slecht.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat Tony Vroon zegt klopt helemaal, en dit staat ook gewoon in de handleiding (pagina 1-2 :) ), hoor dannydude! Beetje beter lezen de volgende keer dus... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 26-07-2004 15:46 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de paralelle uitgang die op de printer zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.meditronik.com.pl/doc/komp/08100.jpg

Dat van de A/B USB device klopte helemaal.

Welke aansluiting is beter? USB of paralel?

@ Mad Marty, voor een kenner was die manual misschien te begrijpen, maar ik heb die pagina nog doorgelezen en nog eens om het te begrijpen, maar werd er nog geen wijs uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 16:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of USB of parallel beter is, hangt van een flink aantal factoren af, met name dat USB vaak een tikje sneller is, maar veel drivergevoeliger. Is er zeer goede driversupport voor jouw OS, dan is USB aan te raden, anders gewoon parallel:z

En verder vraag ik me toch echt af waar die winkel mee bezig was, want wat je daar hebt zijn de meest standaard aansluitingen voor zowel USB (gewone A/B kabel) als parallel (Dsub25 ->Centronics 36) :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1