[html/php?] Formulier om je aan te melden voor een mailing

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 18:20
Hoi,

Waarschijnlijk kunnen jullie me wel helpen, mijn moeder is nu bezig met het maken van een website met dreamweaver, dit is echt heel simpel met frames en alleen html.

Nou heeft ze een keer een website gezien waarop je je mailadres kon invullen om je vervolgens op een mailinglijst te abonneren.

Nou vroeg ze me of ik dat er ook even op kon zetten, ik weet dat je daarvoor een database nodig hebt maar is er niet iets simpels te krijgen dat de adressen desnoods in een tekstbestand zet ofzo? Of anders achter de schermen de input gelijk doormailed naar mijn moeder toe, dan maakt ze maar zelf een distributielijst ofzo..

Alvast bedankt!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Er zijn zat scripts te vinden op internet, o.a. hier op GoT en op bijv. www.hotscripts.com, die zoiets doen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat wel, met database, met txt-files, enz enz.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

HTML:
1
2
3
4
<form action="mailto:jemoeder@email.nl" method="post">
  Ik wil ook mail: <input type="text" value="" name="email">
  <input type="submit" value="Oke">
</form>

Dit is de simpelste methode, eventueel kun je het email-adres vervangen door een server-side mailscript.

[ Voor 58% gewijzigd door André op 26-07-2004 14:05 ]

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
Kan je ook in html een bestand laten selecteren voor mee te sturen in de mail?? Java/javascript mag ook, maar geen php of iets, dat ondersteunt mijn server niet.
Sorry,dat ik dat in dit topic vraag, maar het is de moeite niet dat ik er een topic voor open.

Greetz Ives

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
Gemakkelijk gezegt hé, zoek er eens een die NIET gebruik maakt van een CGI script, voor bestanden te verzenden, ik ben al de hele dag aan het zoeken, maar geen enkele werkt.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Kan ook niet met javascript. Daar zul je iets serverside voor moeten gebruiken.

Maar verder is dit EN topic-kaping EN een scriptrequest Ives...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.