Weet iemand hier of/hoe je een selectie met afgeronde hoeken maakt in de gimp? De feather functie is niet wat ik bedoel, daarmee maak je zachte, ronde overgangen. Ik wil een "harde" selectie van een rechthoek met afgeronde hoeken.
Ik wilde gisteren ronde hoeken van een plaatje verwijderen, en dat ging niet eenvoudig. Uiteindelijke heb ik het als volgt gedaan:
- Een cirkel selecteren die precies in de hoek past (antialiassing aan).
- De inhoud van de cirkel naar een andere laag verplaatsen, maar zo dat die precies op zijn oorspronkelijke plaats zit.
- De extra laag onzichtbaar maken.
- De bewerking (in dit gevall: wissen) op het hoekje toepassen.
- De extra laag weer met de oorspronkelijke laag samenvoegen.
- Randen die overgebleven zijn tussen de cirkel en de rest wegpoetsen. Deze randen zijn het gevolg van de anitaliassing bij de selectie.
Nogal omslachtig dus en daarom ben ik benieuwd naar alternatieven.
Ik wilde gisteren ronde hoeken van een plaatje verwijderen, en dat ging niet eenvoudig. Uiteindelijke heb ik het als volgt gedaan:
- Een cirkel selecteren die precies in de hoek past (antialiassing aan).
- De inhoud van de cirkel naar een andere laag verplaatsen, maar zo dat die precies op zijn oorspronkelijke plaats zit.
- De extra laag onzichtbaar maken.
- De bewerking (in dit gevall: wissen) op het hoekje toepassen.
- De extra laag weer met de oorspronkelijke laag samenvoegen.
- Randen die overgebleven zijn tussen de cirkel en de rest wegpoetsen. Deze randen zijn het gevolg van de anitaliassing bij de selectie.
Nogal omslachtig dus en daarom ben ik benieuwd naar alternatieven.