Toon posts:

[MSN6] PC loopt vast bij inschakelen webcam gesprekspartner*

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo medeforumgebruikers,

ik heb een klein probleempje wat ik nog nooit eerder ben tegengekomen, en ook niet uit kom helaas 8)7 , maar misschien dat jullie expertise me verder kan helpen _/-\o_ .

Het probleem is als volgt:

Ik heb een pentium 4 2.4 Ghz met 512 Mb intern geheugen, een 64 Mb videokaart en windows XP Home. Alle hardware werkt goed volgens verscheidene hardware testen.

Als ik in gesprek ben met iemand via msn, dan kan ik mijn webcam wel aanzetten en dat loopt goed, maar als ik hij/zij de webcam aanzet dan loopt mijn pc gruwelijk vast |:( ... :( Ik snap er nix meer van, alle mogelijke drivers geupdate en nog niet werken.. Al met ander memory getest -----> geen effect :'(
virus check ----> geen effect :'(
Drive Fitness Test --> geen effect :'(

Ik snap er geen hol meer van, heb RSI van het klikken en zoeken op google en andere forums, en nu hoop ik op jullie... want ik zou het echt niet meer weten :?

ik hoop snel een reply te hebben...

groeten MatrixXx.tk

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Is erg vaag, doet je webcam het normaal wel goed? bijv ook via een ander chat/cam programma?

MSN al een keer helemaal eraf gehaald en opnieuw geinstalled?
Nieuwste moederbord chipset drivers?

PS, niet al na 2 uur gaan kicken, wordt niet gewaardeerd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MatrixXx.tk, zou je je topic niet te snel willen schoppen? Je kunt in je eigen topic reageren zodra er minstens 24 uur niet gereageerd is door iemand :) Gaat je computer wel verder als je de webcam weer uitschakelt? Staan er meldingen in je eventlogs? Welke windowsversie gaat het hier over?

Ik pas meteen even je topictitel aan :)
msn 6.2 probleem > [MSN6] PC loopt vast bij inschakelen webcam gesprekspartner*

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 27-07-2004 09:27 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Simball schreef op 26 juli 2004 @ 15:50:
Is erg vaag, doet je webcam het normaal wel goed? bijv ook via een ander chat/cam programma?

MSN al een keer helemaal eraf gehaald en opnieuw geinstalled?
Nieuwste moederbord chipset drivers?

PS, niet al na 2 uur gaan kicken, wordt niet gewaardeerd.
sorry....

ja, ik heb msn al talloze keren opnieuw geinstalleerd, en mijn webcam doet het wel goed, maar die van mijn chatpartner niet... en dan maakt het niet uit wie het is. Ik heb idd ook de moederboard drivers geupdate...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Spider.007 schreef op 26 juli 2004 @ 15:58:
MatrixXx.tk, zou je je topic niet te snel willen schoppen? Je kunt in je eigen topic reageren zodra er minstens 24 uur niet gereageerd is door iemand :) Gaat je computer wel verder als je de webcam weer uitschakelt? Staan er meldingen in je eventlogs? Welke windowsversie gaat het hier over?

Ik pas meteen even je topictitel aan :)
msn 6.2 probleem > [MSN6] Computer loopt vast bij inschakelen webcam *[/quote

het gaat hier niet om mijn webcam, die werkt goed, maar om de cam van de andere zeg maar... en mijn pc loopt helemaal vast, dus na een reboot kan ik pas weer normaal werken...

sorry, ik zal niet meer schoppen..

verder gaat het om WinXP Home, en in de eventlogs is nix boeiends terug te vinden... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2004 08:51 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Heb je een logitech webcam, met de laaste drivers? ik krijg een beetje de indruk dat die een beetje brak zijn. Heb laast drivers geupdate, als ik op foto maken klik reboot computer spontaan, en met msn liep die na 10 min steeds vast...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
SithWarrior schreef op 27 juli 2004 @ 08:57:
Heb je een logitech webcam, met de laaste drivers? ik krijg een beetje de indruk dat die een beetje brak zijn. Heb laast drivers geupdate, als ik op foto maken klik reboot computer spontaan, en met msn liep die na 10 min steeds vast...
welk model webcam heb jij dan?
ik heb wel een logitech webcam

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb de QuickCam™ Messenger. Hij deed het dus prima tot ik het idee kreeg om drivers te updaten naar QuickCam 8.3 Version: 8.3.0 build 1098a. Toen ging het mis overal....

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Het is toch niet zijn webcam die problemen geef, maar juist die van zijn gesprekspartner?

Wat gebeurd er als jij je webcam uitschakeld en alleen je gesprekspartner hem inschakeld:?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Topicstarter
KimSaRo schreef op 27 juli 2004 @ 11:10:
Het is toch niet zijn webcam die problemen geef, maar juist die van zijn gesprekspartner?

Wat gebeurd er als jij je webcam uitschakeld en alleen je gesprekspartner hem inschakeld:?
dan gebeurd er pcies hetzelfde... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen ook al gebrobeerd of het aan de firewall ligt, maar het heeft geen effect als ik deze uitschakel

Verwijderd

dit probleem heb ik dus ook, mijn cam werkt goed, en die van gesprekspartner, zorgt er voor dat msn op elke pc waar ik achter zit vastloopt.
msn 6.2
iemand?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows hebben we het over? Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte hierbij niet?
Misschien heb je wel niet de juiste drivers voor de webcam zelf als het op alle pc's gebeurt....

Het topic wat je nu omhoog haalt, is een tijd geleden geopend. In de tussentijd zijn er veel dingen veranderd aan MSNM en Windows zelf. Daarom is uitgebreide en volledige informatie een must :)

Zou je met de in bovenstaande posts genoemde vragen een eigen, nieuw topic willen openen?

Lees voordat je dit doet Software Algemeen: Beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door. We hebben namelijk een aantal voorwaarden opgesteld waaraan een topic/post dient te voldoen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.