Toon posts:

Roaming Profiles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit ik na veel ge-experimenteer nog steeds met een probleem:

De Roaming profiles die ik heb aangemaakt werken prima, alleen moet ik op elke client bij "gebruikers en wachtwoorden" alle accounts instellen, en lid maken van een lokale groep. Doe ik dit niet, dan hebben de users guest rechten, waardoor alle veranderingen na uitloggen verloren gaan. Graag zou ik gewoon aan willen geven op de server welke rechten de users (groepen) hebben, ongeacht welke pc ze inloggen.

Ik gebruik Win2k Adv. server en win2k clients.

Verwijderd

op het moment dat jij je werkstation in het domein hangt, wordt als het goed is de "Domain Users" groep lid van de locale "Users" groep. Als je dus je accounts in de domain users groep gooit zou alles moeten werken.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Geef eens meer info :?
PC's member van het domain gemaakt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
De PC's zijn allemaal lid van het domein. (Volgens mij is inloggen anders niet eens mogelijk).
Ik heb alle users, groepen e.d. in een eigen OU gezet. Dit om het wat duidelijker te maken. Is dit mogelijk, of moeten ik alles in de "Users" container zetten om dit probleem op te lossen?

Verwijderd

De container waar je users inzitten is alleen van belang bij het doorvoeren van policy's....

Je hebt geen vage policy's ingesteld die je domain users uit de local users groep verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb niet van dat soort policy's aangemaakt.
Wel staat die OU, net zoals Users, meteen na de Domain. Is dat een probleem? Moet ik die OU naar de Users container verplaatsen?
Pagina: 1