Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Glowwire] Afknippen/opnieuw aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik wil graag Glowwire gaan kopen maar omdat Glowwire in setjes van 1,5 meter komt, en ik eigenlijk 3 stukken van 0,5 meter nodig heb.
*Nu de vraag:
Is het mogelijk om de glowwire door te knippen en opnieuw in de inverter te steken?
Of misschien mogelijk om een losse inverter te kopen en dan de glowwire in 3 stukkies te knippen en daar op aan te sluiten? zo ja waar kan ik die kopen?? ik kan ze namelijk niet los vinden

Alvast bedankt voor het reageren.
Ps. heb al gezocht maar de meeste topics hierover worden maar half afgemaakt en daar word ik niet echt wijzer van

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
afknippen en dat het stuk dat aan de inverter zit blijft branden lukt, dat heb ik hier, heb geen andere inverter om te testen of andere stuk het blijft doen, lijkt me wel, maar heb geen id en ook niet naar gezocht waar ik die kan krijgen, zal niet zo moeilijk te vinden zijn denk ik

Foto

• ThaDheiz NL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:58
Armageddon_2k schreef op 26 juli 2004 @ 12:36:
Ik wil graag Glowwire gaan kopen maar omdat Glowwire in setjes van 1,5 meter komt, en ik eigenlijk 3 stukken van 0,5 meter nodig heb.
*Nu de vraag:
Is het mogelijk om de glowwire door te knippen en opnieuw in de inverter te steken?
Of misschien mogelijk om een losse inverter te kopen en dan de glowwire in 3 stukkies te knippen en daar op aan te sluiten? zo ja waar kan ik die kopen?? ik kan ze namelijk niet los vinden

Alvast bedankt voor het reageren.
Ps. heb al gezocht maar de meeste topics hierover worden maar half afgemaakt en daar word ik niet echt wijzer van
Mij lijkt jou idee is niet mogelijk. Glowwire is namelijk een kleine en buigzame versie van een CCFL. D'r zit een draadje in dat oplicht, wat met de kleur van de behuizing licht afgeeft. Dit Draadje sluit je niet rechtstreeks aan op een inverter, je moet eerst een draadje met een soort plugje d'r dan aan verbinden, en deze kun je dan aan je inverter hangen. Daar komt dan nog eens bij dat je inverter maar 2 plugjes van stroom kan voorzien, omdat er maar 2 aansluitingen zijn.

Maar waarom laat je je glowwire niet gewoon heel? Ik weet niet waarvoor je het wilt gebruiken, maar opzich kun je toch gewoon je glowwire heen en weer laten lopen? Dan heb je ook 3x 50 cm glowwire...

p.s. ik heb zelf 1 glowwire, voordat deze (naar) wens was geinstalleerd, zijn er 3 gesneuveld :Y) . 2x fabrieksfout en 1x dat het draadje (dat beschermt zou moeten zijn door de krimpkous) gewoonweg afbrak :r. Dus mocht je een andere oplossing kunnen kiezen, vergeet dan die glowwire, want ze zijn veelste kwetsbaar en duur (i.v.m. een CCFTL)

Succes d'r mee :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

Nee, een ccfl werkt heel anders. Die draad die je daar ziet lopen is puur om naar de andere kant van de ccfl te gaan. Het is een kleine TL buis in principe.

Een glowwire licht op omdat er een spanning op de ene draad staat en stroom door dat lichtgevende spul gaat.

correct me if i'm wrong natuurlijk

[ Voor 60% gewijzigd door Epsilon op 26-07-2004 12:53 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Glow-wire is hetzelfde als el-wire wat staat voor electro luminicent-wire,
en dus zoals epsilon zei is het door de stroom die loopt.
Deze heeft een hoog voltage en hoge wisselspanning(+/- 500Hz!)
Je kan dus gewoon de draad in stukken knippen, en dan met draadjes doorverbinden, of aan je inverter hangen.
Khoop dat het je iets verder helpt(el-folie owned trouwens!)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
ThaDheiz NL schreef op 26 juli 2004 @ 12:47:
[...]

Maar waarom laat je je glowwire niet gewoon heel? Ik weet niet waarvoor je het wilt gebruiken, maar opzich kun je toch gewoon je glowwire heen en weer laten lopen? Dan heb je ook 3x 50 cm glowwire...

Succes d'r mee :P
Beetje dom op dit te posten hea?? NOFI maar anders zou ik er toch geen topic over beginnen of wel soms |:(

Ik ga et gewoon binnenkort bestellen, en zal dan kijken wat er mee te rotzooien valt.

Bedankt voor die EL-strip tip (whoei da rijmt :+ ), maar da zal wel klein solderen worden maar ik pruts wel even :)

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 26-07-2004 23:33 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Veel succes, en ik ga strax ook eens beginnen met elfolie achter mijn front te verwerken(chieftec cx-01, heeft zo'n 'gaas'front) en dan gaan we dat mooi laten oplichten he :)
(de specs van mijn inverter zijn trouwens in:230V 50Hz
out:110V 500Hz
Show ons wat pics als het gelukt is he :)

[ Voor 4% gewijzigd door MYST op 27-07-2004 09:02 ]

Verwijderd

Hier zal je vast veel wijzer uit worden :*)

http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=1284

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
dat is wel glowtape en geen wire... ik weet niet of daar verschil in zit hoor ;)

BramBoterham

Pagina: 1