[monitor] acer vs Liyama

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 13:41
Hoi,

ik moet de keuze maken voor het bestellen van 10 LCD monitoren.

Via het bekijken van de pricewatch kwam ik uit op een Acer 15" LCD monitor die voor rond 300 euro te krijgen is.

een computer-boer hier in de buurt kwam daarna met die bewering dat die nooit een Acer zou kopen vanwege de slechte kwaliteit en hij adviseerde een Liyama 15" die voor rond de 400 euro te krijgen zou zijn.

- iemand ervaringen met de "slechte" kwaliteit van Acer?
- is Liyama aan te bevelen boven die Acer? (10 x 100 euro verschil is nogal wat)
- zijn er websites die specifiek monitors reviewen? ( al www.dppreview.com) Ik kwam niet meer tegen dan de site www.trustedreviews.com

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vind Acer gewoon goed beeld geven. Ik weet niet wat voor monitor je zoekt, is het voor office-gebruik ?

Het is trouwen iiyama (iejama)

4015Wp west (Dordrecht)

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 13:41
ja ik heb mijn twijfels over dat statement dat ze slecht zouden zijn. Zal zijn argumenten eens vragen..

is voor office/dos/internet gebruik, maar niet de hele dag. tussen de 2-3 uur gebruik per dag.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
trekker22 schreef op 26 juli 2004 @ 11:30:
een computer-boer hier in de buurt kwam daarna met die bewering dat die nooit een Acer zou kopen vanwege de slechte kwaliteit en hij adviseerde een Liyama 15" die voor rond de 400 euro te krijgen zou zijn.

- iemand ervaringen met de "slechte" kwaliteit van Acer?
- is Liyama aan te bevelen boven die Acer? (10 x 100 euro verschil is nogal wat)
Lekker gefundeerde uitspraak. Ik heb Acer verkocht en doe dat nog steeds. Prijs/kwaliteit vind ik uitstekend. Kijk ik puur naar de kwaliteit dan vind ik soms het design wat minder, maar werkt het allemaal wel prima.

Oh, en Acer wordt écht niet zo groot door "slechte kwaliteit" te verkopen. Dus als prijs een issue is dan ga je gewoon voor de Acer. Ik zelf heb de indruk dat de instapmodellen van Acer gewoon lager geprijsd zijn dan de instapmodellen van Iiyama. Vooral de instapmodellen van Iiyama vind ik nogal povertjes voor de prijs. Alleen als je de duurdere modellen pakt dan kom je bij de échte goeie schermen. Ik denk dus dat de 'el cheapo' Iiyama schermen meeliften op het succes van de échte Iiyama's.

Dan is er ook nog zoiets als E-yama en dat zou er dan logischerwijs zijn om het gat met Acer te dichten en hetzelfde scherm in een iets andere behuizing even goedkoop aan te kunnen bieden. Alleen E-yama zie je hier niet zo veel. Dan is het verhaal rond en heb je een gefundeerde reden om gewoon de Acer te halen.

En dan wat ervaringen betreft... in iedere kist zit wel ergens een rotte appel. Dus je kan ook verwachten dat hier een paar slechte en goeie ervaringen komen over Acer en Iiyama maar daaraan kun je geen statistieken afleiden.

[ Voor 28% gewijzigd door Toink op 26-07-2004 11:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- deze topic staat in het verkeerde subforum
- een tweaker wordt geacht zelf op basis van reviews en ervaringen een keuze te maken
- als je je ook maar een halve seconde ingelezen had zou je constateren dat die ene merk iiyama heet

etc...

trekker22, het is hier geen helpedesk (en dit is niet de eerste keer dat een mod dat moet zeggen :/ )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.