Toon posts:

Nokia Phone Editor - Data back-uppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enig zoekwerk kan ik niet de brondata van Nokia Phone Editor 4.5 vinden. Ik maak gebruik van Nokia PC Suite 5. Ik heb naar de volgende zaken gekeken:

1. C:\Nokia\N6610EA.ini --> dit is de enige file en de inhoud van deze file is als volgt: Dutch1501 waarschijnlijk de taalsettings.

2. C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 5\SynchData\350894106337340 --> Dit leek mij de meest logische lokatie echter staat hier de inhoud van het synchryniseren.. In een wat cryptische manier opgeslagen.

3. Ik heb de manual nagelopen en daar staat enkel vermeld dat de data in een database wordt opgeslagen. Tevens wordt de gebruiker aangeraden om de data regelmatig te back-uppen.. Echter hoe....

Mijn doel is om de vele leuke sms'jes die ik afgelopen jaar netjes heb opgeslagen tijdens de herinstallatie van Windows te bewaren...

[off-topic] Nogmaals excuses voor de vorige niet volledige post, Korakel nog bedankt voor de uitleg! [/offtopic]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je Korakal's vorige post kennelijk wel ter harte hebt genomen: Waar heb je zelf al gezocht dan? Ik snap wat je wilt, maar als je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt kunnen we je ook niet echt op weg helpen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 26 juli 2004 @ 11:18:
Aangezien je Korakal's vorige post kennelijk wel ter harte hebt genomen: Waar heb je zelf al gezocht dan? Ik snap wat je wilt, maar als je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt kunnen we je ook niet echt op weg helpen ;)
De hierboven genoemde zaken heb ik geprobeerd.. En helaas geen resultaat...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:00
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 5\SynchData\350894106337340
Dat is waar alles op jouw pc wordt opgeslaan.
Het is idd nogal een kryptische manier dat bij Nokia gebruikt wordt. Elk bestandje op jouw telefoon wordt gewoon 1 voor 1 gekopieerd en op een kronologische manier een bestandsnaam toegekend.
Als je deze folder dus gewoon backupped, kan je die daarna gewoon terugplaatsen en je backup is in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 26 juli 2004 @ 11:27:
C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 5\SynchData\350894106337340
Dat is waar alles op jouw pc wordt opgeslaan.
Het is idd nogal een kryptische manier dat bij Nokia gebruikt wordt. Elk bestandje op jouw telefoon wordt gewoon 1 voor 1 gekopieerd en op een kronologische manier een bestandsnaam toegekend.
Als je deze folder dus gewoon backupped, kan je die daarna gewoon terugplaatsen en je backup is in orde.
Ik heb het voor de zekerheid op mijn laptop(i.p.v. workstation) getest en wanneer ik de bestanden heb teruggeplaatst vindt phone editor nul berichten... Helaas dit is het écht niet.

Verwijderd

Topicstarter
Finally found it!

Met google wel te verstaan!

C:\Program Files\Common Files\Nokia\MPDB40

Hier staan alle benodigde files in!
Pagina: 1