[Tv] Wat gaat/is er defect

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb hier een 7 jaar oude TV staan , waarvan er iets defect is/gaat.
Als ik tv kijk, gaat hij knipperen. Het beeld valt dan weg, en komt na een seconde of langer weer terug.
Ik weet niet of makkelijk te herkennen is, wat er vervangen moet worden, en of dat wel nut heeft (gezien de kosten ervan).

Ik heb er nog een quicktime filmpje van gemaakt:
klik (3 MB) (ik kon het filmpje niet even snel cutten)

Ik kan natuurlijk ook gewoon naar zo'n 2e hands tv zaakje, die zou het ook wel weten, maar maybe weet iemand het hier ook ?

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-07-2004 11:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 01:02

André

Analytics dude

Ik heb precies hetzelfde, en het is bij mij gewoon weer overgegaan. Het begint nu weer een beetje terug te komen, na een klap gaat het altijd weer een tijd goed.

Volgens mij had een vriend van mij precies hetzelfde en die heeft voor 100 gulden het probleem laten verhelpen.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
André schreef op 26 juli 2004 @ 11:10:
Ik heb precies hetzelfde, en het is bij mij gewoon weer overgegaan. Het begint nu weer een beetje terug te komen, na een klap gaat het altijd weer een tijd goed.

Volgens mij had een vriend van mij precies hetzelfde en die heeft voor 100 gulden het probleem laten verhelpen.
Dat is nog wel te doen, 50 euro :) Aangezien ik nu nog altijd vanuit mn bed naar een klein siemens ziekenhuis tv'tje kijk ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:40
Waarschijnlijk ligt het aan de hoogspanningstrafo.
En even een klap erop geven lost het probleem weer voor een tijdje op. ;)

Verwijderd

Zelfde gehad, en op den duur stoptie ie er helemaal mee. Nieuwe tuner in laten zetten (koste iets van 90 euro of zo) en hij deed het weer

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-04 14:07
Ik het ook een tv staan van een x-aantal jaar oud met een probleem:

De zenders staan allemaal goed ingesteld op verschillende frequenties. Maar na een paar minuten ofzo kijken vallen ze weg. Opnieuw op die zender zetten heeft geen effect. Ook als de tv uitstaat vergeet ie de zenders.

Wat hieraan te doen? Alvast bedankt!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
brehloi schreef op 26 juli 2004 @ 18:12:
Ik het ook een tv staan van een x-aantal jaar oud met een probleem:

De zenders staan allemaal goed ingesteld op verschillende frequenties. Maar na een paar minuten ofzo kijken vallen ze weg. Opnieuw op die zender zetten heeft geen effect. Ook als de tv uitstaat vergeet ie de zenders.

Wat hieraan te doen? Alvast bedankt!
Het lijkt meer of jouw geheugen waarin de frequencies worden opgeslagen te wensen overlaat, misschien gewoon batterijtje op :). Dit is toch anders dan mijn probleem. Krijg jij sneeuw, of net zoals mij tijdelijk zwart beeld, voorafgaand aan een flits ?

4015Wp west (Dordrecht)

• brehloi
Tutti-frutti schreef op 26 juli 2004 @ 18:21:
[...]

Het lijkt meer of jouw geheugen waarin de frequencies worden opgeslagen te wensen overlaat, misschien gewoon batterijtje op :). Dit is toch anders dan mijn probleem. Krijg jij sneeuw, of net zoals mij tijdelijk zwart beeld, voorafgaand aan een flits ?
Batterijtje? Zittten die in een tv ja? Want dan ga ik hem straks meteen even openschroeven!

Maar inderdaad, ik krijg sneeuw. De zender wordt binnen enkele seconden steeds vager en dan blijft alleen sneeuw over. Geen zwart beeld, geen flitsen...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
brehloi schreef op 26 juli 2004 @ 18:26:
[...]

Batterijtje? Zittten die in een tv ja? Want dan ga ik hem straks meteen even openschroeven!

Maar inderdaad, ik krijg sneeuw. De zender wordt binnen enkele seconden steeds vager en dan blijft alleen sneeuw over. Geen zwart beeld, geen flitsen...
Wel uitkijken voor die beeldbuis etc, anders krijg je een erg hoge opdonder ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• brehloi
ja ik zal inderdaad voorzichtig zijn. plastic kap eraf en ff goed kijken. zal niet te moeilijk zijn denk ik.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
ff waarschuwing, kijk uit met knutselen aan je tv'tje.
Daar staat hoogspanning op, ook als ie van het net af is....

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 26 juli 2004 @ 11:07:
Ik heb hier een 7 jaar oude TV staan , waarvan er iets defect is/gaat.
Als ik tv kijk, gaat hij knipperen. Het beeld valt dan weg, en komt na een seconde of langer weer terug.
Ik weet niet of makkelijk te herkennen is, wat er vervangen moet worden, en of dat wel nut heeft (gezien de kosten ervan).

Ik kan natuurlijk ook gewoon naar zo'n 2e hands tv zaakje, die zou het ook wel weten, maar maybe weet iemand het hier ook ?
Helaas kan ik hier ff geen quicktime afspelen, maar ik ben zo'n tweedehands zaakje (part time).. Kan je een merk en type noemen? Dit soort dingen ligt wel vaak aan slechte solderingen, en je kan ook eens op www.repairfaq.org kijken, maar misschien heb ik nog een specifieke tip.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
mae-t.net schreef op 26 juli 2004 @ 18:52:
[...]

Helaas kan ik hier ff geen quicktime afspelen, maar ik ben zo'n tweedehands zaakje (part time).. Kan je een merk en type noemen? Dit soort dingen ligt wel vaak aan slechte solderingen, en je kan ook eens op www.repairfaq.org kijken, maar misschien heb ik nog een specifieke tip.
offtopic:
Heb je misschien msn, dan kunnen we wat makkelijker overleggen wat er precies aan de hand is :) Merk en type bekijk ik morgen, msn adres kan je in mn info vinden

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1