Wij zijn een kleine importeur voor meerdere bedrijven en we willen overstappen op een barcodesysteem. Op het moment worden alle dozen voorzien van handgeschreven stickers. het nieuwe pakket wat wij gebruiken is Accountview. ik heb uiteraard al veel informatie ingewonnen bij EAN, accountview, printerfabrikanten en stickerfabrikanten en wij gaan binnenkort op cursus bij EAN, maar ik wil graag wat onafhankelijke informatie hebben, vandaar dit topic.
Het is de bedoeling dat alle omdozen en colli voorzien worden van:
verplicht
- eigen bedrijfsnaam
- EAN-barcode
- EAN-code (voor-als-de-scanner-ut-niet-doet)
- interne code
- (soms) productcode van klant
- productomschrijving
- variable verkoopprijs
- aantal colli per omdoos (alleen voor omdozen - sticker A)
- aantal producten per colli (alleen voor colli - sticker B )
optioneel
- land van herkomst
- leverancier
- klantcode
wij zijn op het moment in het bezit van een handscanner, een QMS magicolor desklaser 2 en een brother HL-1240 laserprinter
mijn vraag: hoe kunnen we dit het beste gaan aanpakken?
welke printers zouden geschikt zijn voor deze omschakeling en zijn onze huidige printers geschikt voor het printen van barcodes?
wat maakt een printer geschikt voor het printen van barcodes?
kunnen we het beste printen op rol (zebra) of vel (normale printer)? (oa ivm prijs)
welke modules moeten er aangekocht worden bij accountview?
hoe kunnen colli en omdoos het beste gestickerd worden (+ andere logistieke perikelen en vaak onvoorziene valkuilen)?
Het is de bedoeling dat alle omdozen en colli voorzien worden van:
verplicht
- eigen bedrijfsnaam
- EAN-barcode
- EAN-code (voor-als-de-scanner-ut-niet-doet)
- interne code
- (soms) productcode van klant
- productomschrijving
- variable verkoopprijs
- aantal colli per omdoos (alleen voor omdozen - sticker A)
- aantal producten per colli (alleen voor colli - sticker B )
optioneel
- land van herkomst
- leverancier
- klantcode
wij zijn op het moment in het bezit van een handscanner, een QMS magicolor desklaser 2 en een brother HL-1240 laserprinter
mijn vraag: hoe kunnen we dit het beste gaan aanpakken?
welke printers zouden geschikt zijn voor deze omschakeling en zijn onze huidige printers geschikt voor het printen van barcodes?
wat maakt een printer geschikt voor het printen van barcodes?
kunnen we het beste printen op rol (zebra) of vel (normale printer)? (oa ivm prijs)
welke modules moeten er aangekocht worden bij accountview?
hoe kunnen colli en omdoos het beste gestickerd worden (+ andere logistieke perikelen en vaak onvoorziene valkuilen)?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 16:40 ]