[WinXP] netlogon service niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik kan niet meer internetten met mijn PC. Het komt omdat de netlogon service niet gestart kan worden. Dus krijg ik geen IP adres . . . Het betreft hier Windows XP Professional (NL). Als ik bij services kijk, staat ie wel op automatisch starten. Maar doet dit dus niet en als ik hem wil starten krijg ik "Netlogon service op de lokale computer is gestart en daarna weer gestopt. Hoe kan ik dit oplossen ?
(P.S. ik heb ook al geprobeerd een herstelpunt terug te zetten)

FiXxXeR

Verwijderd

en waar heb je zelf al naar gezocht ??
want ten eerste geef je weinig info, en en glazen bol hebben we niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk ook even in je eventlog ofdat daar nog leuke stukken informatie instaan :)

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
had al gekeken in de event log

geeft als foutmelding Deze computer is gestart in werkgroep, niet als domein, oplossing zou zijn PC zetten in een domein, maar het gaat hier maar om 1 PC.

Verder gekeken op Google en de Microsoft site, kan daar niet echt wat over vinden.

FiXxXeR

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
Installeer je servicepack er nog eens overheen. Kan een hoop uithalen.

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Je bedoelt gewoon Service Pack 1 er opnieuw overheen zetten ?

FiXxXeR

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
Juist, dat bedoel ik :)

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
FiXxXeR39 schreef op 26 juli 2004 @ 11:03:
Ik kan niet meer internetten met mijn PC. Het komt omdat de netlogon service niet gestart kan worden. Dus krijg ik geen IP adres . . . Het betreft hier Windows XP Professional (NL). Als ik bij services kijk, staat ie wel op automatisch starten. Maar doet dit dus niet en als ik hem wil starten krijg ik "Netlogon service op de lokale computer is gestart en daarna weer gestopt. Hoe kan ik dit oplossen ?
(P.S. ik heb ook al geprobeerd een herstelpunt terug te zetten)
Je netlogon service heeft niets te maken met het verkrijgen van een IP adres. Deze is voor passthrough authentication, dus als XP in een forest met een of meerdere domeinen staat. Ik heb thuis zelf ook een werkgroep en daar is op alle machines de Netlogon service ook gestopt, geen problemen met DHCP, internet of wat dan ook.
De DHCP client is verantwoordelijk voor het automatisch verkrijgen van een IP adres, is deze gestart?
Pagina: 1