Toon posts:

Nvidia Nvtv remote compatible met MCE 2004?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen tweakers,

Al enige tijd ben ik bezig met het bouwen van een media center pc.
Aangezien mijn pakketje met Ati e-home wonder en de officiele MCE remote niet zijn aangekomen uit de States :'( ben ik van plan toch maar de NVTV van point of view te kopen in NL.
http://www.pointofview-online.com/products/nvtv.php

Nu heb ik al verschillende topics gevonden dat de kaart MCE 2004 compatible is maar is de afstandsbediening dit ook?. Heeft deze de zelfde funties als de officiele MCE remote?

Het gaat dus om deze remote:
http://www.nvidia.com/object/feature_pc_remote.html

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Topicstarter
ff een update:

De remote werkt standaard niet onder Windows MCE 2004 maar het is wel mogelijk hoor. ;)

Na heel wat zoekwerk kwam ik op een ander merk remote Niveus deze wordt ook geproduceerd door X10.

Zij hebben nieuwere x10 drivers en een aardig sofware pakketje
PC remote control v2.0
+ Preset Configuration Files voor (Windows Media Center 2004)

http://www.niveusmedia.com/support/PCremote.htm

Nog ff belangrijk eerst de nvidia foreware remote via software uninstallen en ook de driver in hardware verwijderen. PC afsluiten en de USB reciever unpluggen.
Nu de bovengenoemde software installen en de reciever inpluggen.

Oja via kladblok ff het *.obc bestand aanpassen heermee kan je je volume + en -
op de juiste plek krijgen.

Succes

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-04 20:14
Heb je toevallig ook een idee of bovenstaande software de remote ook onder winXP SP2 aan de praat krijgt? Ik kan namelijk geen geschikte drivers vinden. (ik heb zelf de MSI GeForce FX 5200 Personal Cinema met dezelfde remote)

Verwijderd

Topicstarter
marino_centrino schreef op 02 september 2004 @ 14:21:
Heb je toevallig ook een idee of bovenstaande software de remote ook onder winXP SP2 aan de praat krijgt? Ik kan namelijk geen geschikte drivers vinden. (ik heb zelf de MSI GeForce FX 5200 Personal Cinema met dezelfde remote)
Heb zelf ook nog geen SP2 geinstalled maar dit moet geen enkel probleem opleveren hoor. De software zelf van niveus is niet van MS. Je configureerd de remote niet in MCE zelf.

Vraagje: Hoe is het bereik van jouw NVremote? Bij mij beginnen de problemen al wanneer ik verder ga dan 3 meter :? ..... ja heb al nieuwe duracells geprobeerd :*)

• marino_centrino
ok, dan ga ik het vanavond eens even proberen.
Het bereik van de remote valt inderdaad een beetje tegen (met de standaard batterijen, iets anders heb ik niet getest). Mijn draadloze muis komt ongeveer net zo ver :? (+/- 5 meter).

• marino_centrino
Dat programmaatje werkt inderdaad goed. Het lukt me alleen niet om de programmeerbare toetsen voor de programma's in te stellen (Fout-melding), maar ja. De muisfuncties doen het en dat is het belangrijkst. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1