Toon posts:

9800pro 256 strepen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 9800pro256. En soms als ik me comp. opstart krijg ik verticale strepen (grof en heel fijn) in me beeld. Ik heb al zitten zoeken wat het zou kunnen zijn op internet, en het enigste wat ik kon vinden was dat het door de ventilator zou kunnen komen van me 9800. Het gekke is alleen dat het totaal niet te voorspellen is wanneer het gebeurd, het lijkt niet afhankelijk van de temperatuur in de kamer?!

Ik heb het ook nadat heel me comp, opnieuw voorzien is van windows enz. Het probleem(pje) is niet vanaf het begin aanwezig sinds ik me videokaart heb. (vorig jaar zomer). Als ik me comp. restart is het overigens altijd weer opgelost! Het komt overigens niet vaker voor dan bijv. een paar maanden geleden. misschien wel minder zlefs.. 8)7

Weet iemand hoe het zou kunnen komen? Tis niet echt een groot probleem, maar ik ben wel benieuwd wat het is.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heb je al de nieuwste drivers geinstalleerd? Welke Windows gebruik je? Wat zijn je overige specs? Wat zijn je voltages? Wat zijn je temperaturen?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

De vraag is dus draait de ventilator goed, deze dingen zijn in het verleden al vaker de achilleshiel van de Radeons gebleken namelijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik met verschillende drivers geprobeerd, allemaal hetzelfde verhaal.
kheb xp prof, barton3000, gig ddr, voltages kloppen, temperaturen van me moederbord en proc. zijn ook niet TE hoog. Ik zou ook zeggen dat het aan de temp. ligt, maar dan zou het fout moeten gaan als het warm in de kamer is, maar dat is dus niet altijd het geval. Het gebeurd ook niet als ik aan het gamen bent.

Ik denk dat misschien de ventilator niet altijd gelijk aanspringt, maar dat is dus moeilijk te testten omdat ik niet bij iedere start van me computer dat ventilatortje nakijkt. Nogmaals; het probleem wordt ook niet erger, wat je wel zou denken bij zo een dergelijk probleem. Ik vindt het gewoon allemaal vreemd. Ik kan het geen groot probleem vinden, maar het zo zo **** vaag! |:(

Ideetjes?

Verwijderd

ik heb het sinds de update van 4.7 ik heb een asus 9800xt

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Nou je het zegt, ik heb het ook met een Asus Radeon 9800 Pro/256 mb.
Heel soms als ie opstart geeft ie verticale strepen door het beeld. Na het opstarten is het weer weg. De drivers hebben niet echt invloed en de fan draait wel gewoon bij mij. Ik heb er een x een topic over gelezen maar wat dat precies was weet ik zo niet.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Voel eens met je handen of de kaart erg warm wordt.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 9700 pro.
Bij het opstarten kreeg ik verticale strepen in de kleuren groen, zwart en roze.

Ook bij mij draaide de fan gewoon, maar als je hem aanraakte brande je bijna je vingers. Hij was zelfs zo heet, dat de schroef die je gebruikt om hem in zijn AGP slot te schroeven ook helemaal warm was 8)7 .

Koeler vervangen, problemen opgelost.

Succes!!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Koeling is bij mij niet het probleem. Hij is altijd ijskoud. Ik denk dat ie dan niet helemaal goed boot ofzo??? want het is altijd als je in windows komt, als het goed is wordt het ook niet verkeerd :?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, tis pas als je in windows komt en als het niet komt het ook niet. Vandaar vindt ik dit allemaal zo vaag. de strepen zijn bij mij overigens zwart of wit, weet ik ff niet meer... 8)7 maar in ieder geval geen andere kleur.
Kvindt een raar verhaal. meer mensen hebben er dus blijkbaar weleens last van, maar er is geen antwoord op te vinden.
Ik wordt steeds nieuwschieriger naar een antwoord nu. :?

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn radeon 9700 pro.

Post scherm ziet er goed uit, maar zodra ik in windows kom heb ik strepen.
Het is al een paar maanden niet meer gebeurt, het gebeurt echt random
Ik moet mijn PC echt uitzetten wil het weggaan. Softwarematige reset helpt niet.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Ik had precies het zelfde met mijn 9700 in mijn abit nf7-s. nu heb ik een 9800pro en geen probs. De jongen waar ik de kaart aan heb verkocht heeft die problemen dus niet. Misschien toch de combo Mobo Radeon?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd fastwrite uit te zetten?

Dit leverd namelijk bij een hoop mensen problemen op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:08:
Heb je al geprobeerd fastwrite uit te zetten?

Dit leverd namelijk bij een hoop mensen problemen op.
Is dit niet nadelig voor iets? Want het is dus geen groot probleem waar ik iets voor wil opgeven.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Het aanzetten van fastwrites wil zelf vaak voor problemen zorgen. Dus test het even uit. It never hurts to try

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb snel schrijven uitgeschakeld, en vensters kwamen de eerste seconde wat traag naar beneden schuivend in beeld. het beeld werd even zwart, en toen was het weer ''noraal''. Ik weet nu dus niet ofdat het probleem is opgelost, omdat het probleem soms voorkomt.
Heeft dit totaal geen nadelige gevolgen in games ofo, snel schrijven uitschakelen?
Wat is in het kort, het voordeel(?) van snel schrijven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 13:27 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:19

BHQ

Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:26:
Heeft dit totaal geen nadelige gevolgen in games ofo, snel schrijven uitschakelen?
Wat is in het kort, het voordeel(?) van snel schrijven?
Neuh, in games merk je het niet. Voordeel heeft het niet, behalve bij de 9600 serie van de Radeon kaarten (Kan er naast zitten).

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Idd, ook in de omega drivers wordt dat bij de installatie aangegeven en kan je meteen kiezen,. :)

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
heb je het geheugen niet toevallig in het bios te streng ingesteld ?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:19

BHQ

Pakjebakmeel schreef op 26 juli 2004 @ 14:21:
Idd, ook in de omega drivers wordt dat bij de installatie aangegeven en kan je meteen kiezen,. :)
Heheh, daar heb ik m'n info ook vandaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen niet te ''streng ingesteld'', kheb het zelf nog automatisch laten doen en het was gelijk goed.
Overigens wordt me snel schrijven van zelf weer ingeschakeld als ik het eerst uitschakel.
Pagina: 1