Toon posts:

[malware] Startpagina verandert steeds naar C:\pr..*

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na effe zoeken een site met misschien wel de mensen die mij kunnen helpen. Heb namelijk het volgende probleem... Steeds al ik internet wil starten dan verschijnt er niet mijn startpagina (startpagina.nl) maar verschijnt er dit: C:\Program Files\Plus18Point\Portal\portal.html
Ik verander dat steeds weer naar startpagina.nl, maar het blijft terug komen. Ik heb dat gekregen toen mijn schoonzusje aan het muziek downloaden is gegaan, er is toen ook kazaa geinstalleerd. Weet iemand hoe ik het kan oplossen, of een site aanwijzen waar ik de oplossing op kan vinden.
alvast hartelijk bedankt, mat vriendelijke groet,, ROeliepoelie

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:56
www.lavasoft.de --> adaware downen, (vergeet hem niet te updaten)

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 08:46

GdeKeijzer

Asjemenou?

Klinkt als een gevalletje Spyware/Adware

Draai eens een proggie als SpySweeper of AdAware

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

UTM

Je zou je computer eens kunnen scannen op spyware met bijvoorbeeld: Adaware of Spybot ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je hierboven al kan lezen zou het best wel eens spyware kunnen zijn :)

Ik ga je topic dan ook verplaatsen naar Beveiliging & Virussen - zou je daar eventjes het topic "Hoe start ik een nieuw topic?" door willen lezen - daarin staat een heleboel informatie die je zo op weg kan helpen :)

Software Algemeen >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Gebruik volgende keer de Search (8>

Het is volgens mij wel duidelijk dat het spyware is nu hè? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, unaniem een spyware. Ik weet u waar ik het probleem moet zoeken denk ik, ik zal nu dan maar eens een paar van die programma's downloaden en er op los laten. Effe kijken of het lukt. Zeg, hardstikke bedankt, cheersss

Verwijderd

Topicstarter
Potverdorie..... Ik heb dus nu Spyware en adaware beide laten lopen. Er was van alles gevonden, ik heb alles verwijderd, maar... hij gaat nog steeds naar C:\Program Files\Plus18Point\Portal\portal.html

Wat kan ik er aan doen, heeft iemand hetzelfde probleem gehad, tips..
Hellup, ik weet het niet, hellup :'(

Verwijderd

Van een maatje heb ik begrepen dat hij een keer een soortgelijk probleem heeft opgelost met dit programma:
CWShredder.exe
(even googelen om hem te downen)

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan ook geen garantie geven.
succes

Verwijderd

Download eerst hijackthis: http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

Kijk eerst of er in je softwarelijst 'switch' aanwezig is en deïnstalleer die.

Daarna kijk je via je taakbeheer (CTRL-ALT-DELETE) bij je processen of srv.exe aanwezig is. beeïndig dit proces ook.

Start hijackthis en wis/fix de volgende gegevens: (dit zou er zo ongeveer moeten uitzien)
*R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file:///C:/Program%20Files/Plus18Point/Portal/portal.html
*R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/Plus18Point/Portal/portal.html
*O4 - HKLM\..\Run: [Classes] C:\WINDOWS\System32\srv.exe

Als je dat hebt gedaan, reboot je pc in veilige mode en ga naar je C:\WINDOWS\System32\srv.exe en verwijder dit bestand.
Ook verwijder je deze map: C:\Program Files\Plus18Point

pc gewoon opstarten en het probleem moet verholpen zijn..
Pagina: 1