Problemen branden 32x NEC 2500

Pagina: 1
Acties:

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik heb het volgende probleem, wanneer ik een CD wil branden op 32x, wordt de CD niet goed gebrand. De files zijn weliswaar op de CD te zien, maar het openen van de files gaat niet. Nero geeft aan dat er geen problemen zijn geweest met het branden van de files. Op 16x zijn er geen problemen.

Ik heb reeds gecheckt of de ASPI drivers zijn geinstalleerd en of DMA aanstaat.

Iemand tips / soortgelijke ervaringen ?

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Track at once / cd at once wil ook nog wel eens wat uitmaken.
Heb je soms gekozen voor multi sessie cd?

[ Voor 68% gewijzigd door Goliath op 26-07-2004 12:00 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan de cd wel op 32 speed gebrand worden? En doet hij het bij alle merken CD's?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als de cd op 16x wel goed lukt en op 32x niet, dan moet je niet naar de instellingen of je systeem kijken. Het probleem kan enkel zijn dat je media de hogere snelheid niet aankan, of dat je brander op hogere snelheden niet betrouwbaar brandt. Dat laatste is bij moderne branders zeer zeldzaam geworden, dus je houdt over dat je media waarschijnlijk gewoon te slecht is om op die snelheid gebrand te worden. Probeer eens andere merken van opneembare cd's zoals Oscar aangeeft.

• van Binsbergen
Ik gebruik (al jaren) Philips CD's, deze zijn in de loop der tijd verschoven van 16x naar 52x. Op mijn "oude" Lite-on 48x brander werkte deze prima. Bovendien heb ik CD's uit 2 spindels geprobeerd. Beide hetzelfde resultaat.

Ook met CD at once, track at once heb ik gespeeld, maakt niet uit.
Met WinISO een ISO gemaakt van mijn bestand en deze met Alcohol 120%gebrand, hetzelfde resultaat

Het gekke vindt ik dat Nero aangeeft dat er geen problemen zijn met het branden, maar dat de files gewoonweg niet leesbaar zijn bij 32x

[ Voor 44% gewijzigd door van Binsbergen op 26-07-2004 14:16 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Mja, je geeft zelf al je antwoord...

CD's gecertificeerd op 16 speed, kunnen en zullen veelal problemen geven als je ze op hogere snelheden brandt.
Ze zijn nu eenmaal niet geschikt om op hogere snelheden gebrand te worden!

Dat ze het wellicht doen op een andere drive biedt natuurlijk GEEN garantie dat ze het op eender welk merk het ook goed doen.

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Mja, je geeft zelf al je antwoord...

CD's gecertificeerd op 16 speed, kunnen en zullen veelal problemen geven als je ze op hogere snelheden brandt.
Ze zijn nu eenmaal niet geschikt om op hogere snelheden gebrand te worden!

Dat ze het wellicht doen op een andere drive biedt natuurlijk GEEN garantie dat ze het op eender welk merk het ook goed doen.

Of heb ik je verhaal verkeerd begrepen? :S

Heb je al nieuwe firmware geprobeerd?

We have just one world, but we live in different ones...

• van Binsbergen
Wat ik wilde zeggen dat ik de Philips CD's al gebruik vanaf de tijd dat ze 16x speed aankonden, tegenwoordig zijn ze 52x (altijd zonder problemen)

Ik probeer dus de 52x CD's op 32x te branden, niet de 16x

[ Voor 11% gewijzigd door van Binsbergen op 26-07-2004 14:29 ]

• van Binsbergen
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door van Binsbergen op 26-07-2004 14:29 ]

• satcp
  • Niet online
van Binsbergen schreef op 26 juli 2004 @ 14:14:
Ik gebruik (al jaren) Philips CD's, deze zijn in de loop der tijd verschoven van 16x naar 52x. Op mijn "oude" Lite-on 48x brander werkte deze prima. Bovendien heb ik CD's uit 2 spindels geprobeerd. Beide hetzelfde resultaat.
Philips heeft nog nooit zelf cd-recordable media gemaakt. Ze kopen in wat ze op het moment goedkoop kunnen krijgen en laten er hun naam op drukken. Zo heeft Philips bij de Silver Premium reeks in het verleden bijvoorbeeld de excellente Mitsui schijfjes gebruikt om daarna zonder enige waarschuwing of verandering in verpakking/uiterlijk over te schakelen op het vreselijk slechte Ritek. Je weet op voorhand nooit wat je in je handen gedrukt krijgt bij Philips media.
Het gekke vindt ik dat Nero aangeeft dat er geen problemen zijn met het branden, maar dat de files gewoonweg niet leesbaar zijn bij 32x
Dat zijn exact de symptonen die je krijgt bij slecht cd-r media. De tijden dat cd's al mislukten tijdens het branden zijn al jaren voorbij.

Natuurlijk kan het nog steeds dat er een defect is aan je brander. Dat ie vuil is lijkt me onwaarschijnlijk. Het gaat tenslotte toch om een recente DVD brander. Als ie nu al een paar jaar oud zou zijn...

• van Binsbergen
Zou kunnen dat de CD's slecht zijn. Zal eens wat andere proberen.
Toch vreemd dat CD's van een spindel op 1 brander (Lite-on) zonder problemen werken en op een andere brander niet (NEC).

• satcp
  • Niet online
Tsjah, sommige branders branden beter op media X en andere op media Y. Soms is dit te verbeteren door een firmware upgrade. Maar als het media gewoon slecht is dan gaan bepaalde branders al eerder problemen krijgen met zuiver branden dan andere.

Is de firmware van de NEC trouwens ietwat up-to-date? Indien niet, probeer dat eerst eens.

• van Binsbergen
Volgens mij (even uit mijn hoofd) gebruik ik nu 1.07
Voor zover ik weet is dit de laatste officiele versie

Zou de herrie versie kunnen proberen
Pagina: 1