Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ik heb nog een leuke laptop op zolder staan die stof staat te vangen, het betreft een ouwe Toshiba 300 CDT met 80 MB RAM en win2k. Nu zag ik een USB GPS dongle waarmee ik een leuk navigatiesysteem kan bouwen: Globalsat BU303 (In NL o.a. te verkrijgen als Target dongle.)

Wat ik echter nergens kan achterhalen zijn de systeemeisen voor zo'n dongle. Heeft er iemand ervaring met deze dongle op redelijk achterhaalde hardware? Hoe zwaar moet je systeem ongeveer zijn om een beetje fatsoenlijk met GPS te kunnen werken?

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 26-07-2004 10:00 ]

de betaler vervuilt

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

usb is serieel.
GPS op een seriele poort is normaal 9600 baud (erg langzaam)

GPS geeft normaal 1 bericht per 2 seconde, sommige doen 1 bericht per seconde.

Kortom als het systeem usb heeft dan kan hij dat makkelijk aan, de enigste maar is hoe goed draait de Navigatie software erop, afhankelijk wat je wilt en doet verwacht ik daar eigenlijk ook geen problemen maar dat is in ieder geval iets wat je zonder GPS kan testen.

Verwijderd

Stel dat je route 66 als software zou gebruiken, dan heb je min. nodig:

Systeemvereisten:
- Windows NT 4.0, 98 SE, ME, 2000 of XP
- Pentium 400 MHz processor
- 128 MB RAM
- 962 MB vrije ruimte op de harde schijf
- CD-ROM speler (8x)
- 256 kleuren, 800x600 pixels

Ik kon zo snel even niet vinden wat die toshiba voor specs heeft. Verder zal het aansluiten van een gps muis niet echt veel snelheid vereisen.