GF Ti 4200 hakkelt constant

Pagina: 1
Acties:

• dajero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb een raar probleem met mijn GeForce 4 Ti 4200 128 MB van Asus. Periodiek lijkt het wel of mijn videokaart een paar tiende seconde pauzeert, waardoor het spel erg hakkelijk overkomt.

Maakt niet uit welk spel(Heb Quake III: Arena, UT2004 en Mashed Demo geprobeerd), hij blijft hakkelen. Het spelverloop is: vloeiend --> hakkel --> vloeiend --> hakkel enz.

De specs van de PC waarin deze videokaart zit:
- Athlon64 3200+ 1 MB L2
- MSI K8T NEO-FIS2R
- 512 MB Ram
- 160 GB 7,200 rpm Maxtor SATA HD

De hardeschijf ratelt absoluut niet tijdens het spelen, verder merk ik ook niks vreemds tijdens het spelen(m.u.v. het hakkelen natuurlijk ;))

Ik gebruik de nieuwste drivers(20 juli) en heb Interferentie-instellingen, Anisotropisch filtreren en Verticale synchronisatie uit staan, de Systeemprestaties staan op hoge snelheid(Heb ook geprobeerd deze op kwaliteit te zetten, en de overige 3 opties stonden eerst ook aan).

Kan iemand mij wellicht vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hoe zit het met de temperaturen van je videokaart, geen last van een ophoping van stof bij je fan/slecht draaiende fan. Kijk ook of je CPU niet te warm wordt.

Post verder de waarden van je voedingslijnen idled en stressed eens ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dit lijkt een programma'tje dat dit veroorzaakt. Dingen zoals mbm, of dumeter die elke periode een check doen, laten je systeem even stil staan. Ik zou zeggen, zet zo veel mogelijk uit, en kom erachter wat het is :)

(en zet vsync aan, uit is toch zo lelijk ;))

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-07-2004 09:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb precies het zelfde, lijkt geen oplossing voor te zijn. De temps bij mij zijn ook goed namelijk 1 uur stressed komt hij niet hoger dan 45 graden.

Erg vreemd en af en toe erg vervelend in cruciale momenten als je aan het gamen bent maar ach, het went :D

I am the great Cornholio!

• dajero
Tutti-frutti schreef op 26 juli 2004 @ 09:32:
Dit lijkt een programma'tje dat dit veroorzaakt. Dingen zoals mbm, of dumeter die elke periode een check doen, laten je systeem even stil staan. Ik zou zeggen, zet zo veel mogelijk uit, en kom erachter wat het is :)
Ik heb alle op de achtergrond draaiende programma's uitgezet(Dat wilt zeggen Panda anti-virus :)). Geen merkbare performance verbetering. Ook Ad-aware alle spyware laten removen(was 1 reg-key, dat kan het ook niet zijn)

Mijn CPU wordt is 52 graden tijdens het spelen van een potje UT2004. De Systeem temperatuur blijft 32 graden.

Ik begrijp niet precies wat je met voedingslijnen bedoelt maar MSI core Center zegt het volgende tijdens een potje UT2004:
Vcore: 1.55 V
3.3V: 3.20 V
+5 V : 5.05 V
+12 V: 12.08 V

Als ik vanmiddag terug kom zal ik eens naar de temp van m'n videokaart zelf gaan kijken. Alvast bedankt voor alle reacties.

Manic_mind: Ik wil me er liever niet bij neer liggen, vind het erg irritant.

[ Voor 6% gewijzigd door dajero op 26-07-2004 09:43 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja snap ik, ik hoef er nog maar 2 weekjes mee en dan krijg ik geheel nieuw systeem met de nieuwe Nvidia dus dan is het gewoon ff doorbijten :p

I am the great Cornholio!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
-Heb je je harddisk al gedefragmenteerd??

En heb je je swapfile een vaste plek toegewezen??
>>configuratiescherm>systeem>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>virtueel
geheugen>wijzig

Selecteer een aangepaste grote van 786-1024mb en klik op instellen.

Virusscan

Adware scan (www.lavasoftusa.com)

[ Voor 16% gewijzigd door Dekaasboer op 26-07-2004 09:49 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 00:31

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

ouwe drivers terugzetten.

Mr. T.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dit lijkt geen hardwarematig probleem. Spyware lijkt me het meest logische. Ook een anti-virus client die op de achtergrond je hele schijf in de gaten houdt zou dit kunnen veroorzaken. Defragmenteren wat eerder genoemd werd, is sowieso geen slechte zaak natuurlijk, maar ik betwijfel of dit je probleem oplost.

Sinds wanneer heb je dit?

Dividend for Starters

• dajero
Nou jongens, ik begin steeds meer aan een hardware probleempje te denken. Ik ging na defragmentatie, spyware check, system maintenance enz. een potje UT2004 spelen. Dit is alles dat m'n videokaartje produceerde: http://members.home.nl/2cool/screenshots - Da's ni echt gezond ;(. De PC crashte ook tijdens dit potje.

[ Voor 13% gewijzigd door dajero op 26-07-2004 13:13 ]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

woutur

Klauwtjes uit!

Het volgende kan zomaar de oplossing zijn
Er zijn problemen met latency op de bus van de videokaart en vaak ook met geluid in je systeem. Wat je kan doen is powerstrip (de otpie staat in de advanced sectie) downloaden en je latency van je videokaart verlagen naar een waarde van 32 of daaromstreeks en dan eens kijken of je nog steeds hakkelt. Je kan ook even wat rommelen met de latency van je geluidskaart. Vertel maar even of dat geholpen heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door woutur op 26-07-2004 13:18 . Reden: Verduidelijking. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je zou je videokaart (GPU en mem) iets kunnen onderklokken. Misschien dat het geheugen het niet helemaal meer trekt. :)

Senile! Senile Oekaki

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Eventjes vermelden dat op de screenshots de Static Meshes en de Skyboxen weg zijn. Voor zo ver ik weet laad hij de Meshes op voorhand in, misschien helpt dat de zoektocht verder naar de oorzaak?

Trouwens met welk OS werk jij; gezien je een 64-bit processor hebt. Misschien is het toch een softwarematig probleem dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Nick The Heazk op 26-07-2004 13:25 ]

Performance is a residue of good design.

Pagina: 1