[DHCP] alcatel nam dhcp over, server wil niet meer terug

Pagina: 1
Acties:

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023
Sinds vorige week ipv een E-tech router met kuren een nieuwe alcatel 510i geinstalleerd. Alles loopt perfect, maar ik was vergeten de dhcp uit te zetten op de alcatel. Nu kreeg ik vanmorgen een ip van de alcatel ipv onze server. Ik dus de dhcp op alcatel uitgeschakeld en ipconfig /release en /renew gedaan, maar ik krijg nu geen ip van de server meer, waar niks aan de configuratie is veranderd. Tevens ook niet meer van de alcatel. Iemand enig idee waarom de server mij geen ip meer geeft, of mijn pc de server niet meer vind?

:: Game Over ::

• VinceRMP
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
De service zal gestopt zijn, omdat er een andere DHCP server op het netwerk is gevonden. Als je de DHCP service opnieuw start moet het weer gewoon werken.

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023
Inderdaad, de service was gestopt. Daar ben ik nu al een uur mee bezig.

Bedankt :)

:: Game Over ::

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ondanks dat ik een groot windows-adept ben, erger ik me vaak kapot aan zulke kleine k*tdingetjes die je lol goed kunnen vergallen (no flame intended).

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 27-07-2004 01:50 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

spone schreef op 27 juli 2004 @ 01:50:
Ondanks dat ik een groot windows-adept ben, erger ik me vaak kapot aan zulke kleine k*tdingetjes die je lol goed kunnen vergallen (no flame intended).
Bizar. Eerst geef je een regelrechte flame richting Windows en vervolgens zeg je "no flame intended"? Als jij niet wilt dat jouw lol vergalt wordt, moet je er voor zorgen dat je beter geïnformeerd bent

De Windows 200x DHCP service doet zelf zo af en toe een DHCP discover en als er een andere DHCP service wordt ontdekt zal de Windows 200x DHCP service zichzelf afsluiten. Staat gewoon keurig omschreven in de documentatie. Dat jij er voor kiest om die documentatie hooghartig te negeren, geeft je nog niet het recht om met geslachtsdelen te gaan smijten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==