[XP]Blank Screen bij aanloggen Remote Dekstop

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-05 12:37

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Tijdens het opstarten van een remote dekstop verbinding tussen mij PC op mn werk en mn PC thuis krijg ik alleen een blank screen met de bekende gele balk met IP-adres en de minimaliseren en maximaliseren knop. Conclusie: er is wel sprake van een verbinding.

Na een minuut of wat komt er een foutmelding: "De verbinding met de externe computer is verbroken. Mogelijk is dit het gevolg van een netwerkprobleem. Probeer of U opnieuw contact kunt maken met de externe computer."

Remote desktop op mn pc op het werk werkt prima ik gebuik deze nl. ook om verbinding te maken met de server in het netwerk.

Situatie:

PC thuis --- router ------ WWW ------ router --- ISAServer ---- LAN ----- PC werk

Op de router thuis staat uiteraard poort 3389 open. Op het werk ook. Ik kan overigens wel van thuis op de server komen.

Ik heb een aantal verhalen gelezen over problemen met de Nvidea drivers. Mijn PC thuis heeft een matrox kaart dus dat zal er nix mee te maken mogen hebben.

Ik vroeg mij af hoe de communicatie verloopt tussen de PC's. Via poort 3389 uiteraard. Is dat in 2 richtingen? Zou het kunnen zijn dat de onze server de retour signalen van de verbinding thuis oppikt zodat ik geen verbinding kan maken? Of heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt en weet wat te doen?

Quod licet lovi, non licet bovi

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Ken je geen ander systeem op internet waarvan je weet dat remote desktop open staat? Dan kan je naar die andere verbinden en als je dan een inlog scherm krijgt, weet je dat het op je werk goed zit. Anders kan je een port scan doen op een IP range op poort 3389, er draaien genoeg PCtjes met remote desktop open. Als dat lukt, kijk dan of iemand anders wel een inlog venster krijgt als hij naar jouw IP verbindt.

Kortom: trial and error, uitsluiten waar het aan zou kunnen liggen.

Mijn iRacing profiel

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Je PC thuis staat de verbinding wel toe, maar je usersettings ook?
Control panel > perf.&maint. > system > remote > remote desktop staat aangevinkt en je account toegevoegd aan "select remote users", toch?
Wat staat er thuis: 1 PC (home/pro?) of netwerkje (AD?/werkgroep).
Tip: Map op de router 3389 vast door naar het IP van je PC, niet alleen open zetten

Jikra

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Jikra schreef op 26 juli 2004 @ 12:59:
Je PC thuis staat de verbinding wel toe, maar je usersettings ook?
Control panel > perf.&maint. > system > remote > remote desktop staat aangevinkt en je account toegevoegd aan "select remote users", toch?
Wat staat er thuis: 1 PC (home/pro?) of netwerkje (AD?/werkgroep).
Tip: Map op de router 3389 vast door naar het IP van je PC, niet alleen open zetten
Klopt...ik heb 1 user toegevoegd aan de lijst.

Thuis staat er (nu) maar 1 pc: XP Pro NL. Ik zal eens kijken of ik met poortmapping wat verder kom. Ik ben alleen bang dat het niet thuis zit maar hier op het werk omdat hier poort 3389 gemapt wordt naar de server.....

Verwijderd

Op het moment dat jij connectie maakt met een remote server op poort 3389, lijkt het me zeer onlogisch dat je ook op port 3389 de gegevens op jouw werk weer binnenkrijgt! Zeker niet als je thuis ook een router hebt, dan komt het signaal terug over poort 60000+ TCP naar jouw toe. Aangezien jij die connectie toestaat, jij vraagt info op net zoals Internet Explorer dat doet, komt jouw gegevensstroom binnen. Je ziet een blank scherm, dus remote moet het wel in orde zijn.

Wat hierboven al vermeld was, check idd je router thuis even goed. Op je werk zit het volgensmij wel goed. Ik ken meerdere bedrijven die alleen poort 80 en 3389 hebben openstaan en de remote users achter router zonder 1 enkele poort open die probleemloos kunnen inloggen en werken.

Gewoon even uitproberen wat hierboven al vermeld is;

- Proberen vanaf andere computer
- Proberen op andere Terminals
- Instellingen goed checken
- Firewall die moeilijk doet? Winxp firewall die er standaard inzit misschien?

Gr. Zalio

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Het blijft een vreemd verhaal.

Ik heb de poort (3389 TCP) thuis gemapt naar de computer waar remote dekstop op draait.

Ik kan vanaf het netwerk op mn werk wel een verbinding maken met een PC van een vriend van mij. (tenminste ik krijg de mogelijkheid om in te loggen).
Hij kan vanaf zijn computer een verbinding maken met mijn PC thuis....dus dat zou ook goed moeten zitten. En toch kan ik vanaf het netwerk geen verbinding maken

Theoretisch is dit toch onmogelijk :? Alhoewel het blijven computers :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Remote Desktop en (ik geloof ATI) videodrivers willen nog wel eens problemen geven als ik de verschillende GoT topics mag geloven - je zou eens de kant van een video driver uit kunnen kijken :)

Verder wil soms MTU ook wel eens parten spelen ([google=lower mtu windows xp]) en door die lager te zetten zou je misschien ook gemakkelijker kunnen connecten :)

• Jikra
't Lijkt er dan toch op dat ergens op je werk-netwerk iets niet goed gaat :) en dan zou die administrator je verder moeten kunnen helpen (of wil je iets dat niet helemaal mag? ;) )

Je zou ook vauit thuis een remote assistance mailtje naar je werk kunnen sturen (check de settings: net als bij RDP) en kijken of je dan wel toegang hebt.

Jikra

• Jikra
MrDry, Misschien is het een goed idee om een mod te vragen de boel naar networking over te hevelen, want het probleem is iig geen WOS

Jikra

Verwijderd

werkt het andersom wel?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Wat bedoel je hiermee?

Ik kan vanaf thuis met de server op het werk verbinden ja....ik kan vanaf mn werk met een RD van een vriend van me verbinden...ook dat werkt....

Het zal toch aan mn router thuis liggen denk ik....

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem, toen ik in een waas van opruimwoede onder XP uit Networking Services 'Internet Gateway Device Discovery and Control Client' uninstallde.

WXP zelfs zegt dat het voornamelijk met UPNP te maken heeft, maar ik heb zeker geen UPNP router aan de poort staan, of ergens anders in mijn netwerk.

Toen ik die uninstallde, kreeg ik precies hetzelfe effect. Desktop komt wel op, maar timed uiteindelijk uit.

Toen ik dat onderdeel terug installde werkte het weer.
Pagina: 1