Toon posts:

Snelheid en geluid van de fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, nieuwste pc gekocht maar een grote herrie dat dat ding maakt.
Ik gechecked voor die mensen met AIDA32 en zie het volgende :

Moederbord warmte 72° tot 82° bij zwaar gebruik
Koeling Ventilator 4245 tot 5523 rpm

Het gaat op een :

Intel Pentium 4HT, 3000 MHz
ASRock P4VT8, VIA VT8763 Apollo PT800

Bij mijn weten is 2200 rpm en 40° precies goed en netjes.
Is dit echt iets voor een nieuwe koeler of is dit een INTEL geintje omdat er alleen een CPU koeler in zit? Ik werk namelijk alleen met AMD en dit is een pentium maar voor mijn weten is INTEL met 1/2 koelers te doen, terwijl AMD meer nodig heeft op dat gebied.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat slim is om te doen.

BVD

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bios update van je Asrock al geprobeerd?
...probeer zelf even te controleren of de temperatuur klopt met een temperatuurmeter.

niks aanraken he.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door matinez op 26-07-2004 01:20 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tis definitief te heet. Zit je kast dicht en is er een goede airflow? Dus vooraan een goede intake, en achteraan fans die naar buiten blazen?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 07:07
Is er wel een beetje airflow in die kast of hangen alle IDE kabels voor de koeling enzo? :)

En als je mobo al rond de 80 graden zit wil ik wellis weten hoe heet je proc wel niet word :o

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_Killalot op 26-07-2004 01:58 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Sir_Killalot schreef op 26 juli 2004 @ 01:23:
Is er wel een beetje airflow in die kast of hangen alle IDE kabels voor de koeling enzo? :)

En als je mobo al tussen de 80 graden zit wil ik wellis weten hoe heet je proc wel niet word :o
of hoe brak zijn sensor is :Y)

http://specs.tweak.to/16495

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of dat zn sensors verkeerdom worden uitgelezen.. die temp lijkt me meer iets voor de CPU (al is het dan nog steeds erg hoog...). Als het echt van de mobo was (ik weet niet waar die sensor precies zit) dan zou je je kast ws. niet eens meer kunnen aanraken ;)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Idd , om je temps te checken kun je ook de heatsink van de cpu aanraken wanneer je hem stressed. Als je hem dan nog gerust een minuutje of zo kunt aanraken zit de temp van je cpu in ieder geval goed :)

Raku

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
no way...not possible bij zo'n hoge temp gaat je PIV dus echt terugklokken e.d.
en geloof maar dat je dat merkt.
Dat zijn of brakke sensors of er word wat verkeerd uitgelezen. (biosupdate)

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cooling issues horen in DOC: Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling :)

Zie verder ook de PMG FAQ onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?". En hou in je achterhoofd dat Prescotts nogal wat stroom verbruiken en derhalve flink heet kunnen worden.
Ik werk namelijk alleen met AMD en dit is een pentium maar voor mijn weten is INTEL met 1/2 koelers te doen, terwijl AMD meer nodig heeft op dat gebied.
Deze stelling gaat hier helemaal niet op in. Dat verschilt niet per merk, maar per CPU type.

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 26-07-2004 08:09 ]

Pagina: 1