Toon posts:

PC valt uit, geeft CRC errors en heb geen idee wat het is.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer:

Celleron 2,4Ghz
MSI mobo
512 MB geheugen
80GB Maxtor HD

Geeft vage meldingen.

Zo nu en dan valt die zomaar uit.

Geeft CRC errors.

Eerst Mobo omgeruild, was niet de oplossing.
Daarna HD omgeruild deed het niet meer, nog steeds geen oplossing
Vervolgens Voeding omgewisseld, nog steeds geen oplossing

Geheugen heb ik getest.
HD getest met maxtor tool.

En nog steeds weet ik niet wat het is.

Please Help.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

CPU al getest in een ander mobo of een andere cpu in jouw pc. CRC is meestal mem, maar kan ook met je cache van je cpu te maken hebben dacht ik

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
heb geen andere cpu dus dat wordt lastig en vind het een beetje lullig om nu de cpu om te gaan ruilen bij de winkel waar ik eerder al een mobo heb terug gebracht, en de kapotte hd geruild had.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 00:52 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 00:51:
heb geen andere cpu dus dat wordt lastig en vind het een beetje lullig om nu de cpu om te gaan ruilen bij de winkel waar ik eerder al een mobo heb terug gebracht, en de kapotte hd geruild had.
Nou dat is onzin... Je kunt er toch niets aan doen en het valt onder garantie.
Bovendien kunnen zij die kapotte spullen geloof ik zo terug sturen naar de fabrikant en krijgen ze dan nieuwe.
Gewoon doen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Jep maar ik weet dus niet of het daar aan ligt, kan net zo goed het nieuwe moederbord zijn, of harddisk.

Testen met CPU Stability test 6.0 geeft een crash van het programma. in troubleshooting mode

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

doe die test nog eens als je de l1cache(als dat kan) en de l2 cache van je cpu uitschakelt in je bios.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:57

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij kom je dan dus niet meer in windows of is dat een DOS tooltje?

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, nieuw mobo en harddisk gekocht, dat was het dus niet :( Nou ja, weer een extra harddisk nu en reserve mobo :P

Ondanks dat alle geheugen testen goed gingen, bleek het toch 1 van de geheugenplanken te zijn. Deze had ik in een andere PC geplaatst en wat schets mijn verbazing, zelfde ellende.

Dus ondanks het feit dat je geheugen goed test |:( toch maar eens een nieuw plankje proberen.

Verwijderd

Heb je het geheugen getest met een tool als memtest86, of via de bios geheugentest?
Die laatste is niet echt te vertrouwen meestal (vind geen fouten die er wel zijn....)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 08:27:
Ik heb precies hetzelfde gehad, nieuw mobo en harddisk gekocht, dat was het dus niet :( Nou ja, weer een extra harddisk nu en reserve mobo :P

Ondanks dat alle geheugen testen goed gingen, bleek het toch 1 van de geheugenplanken te zijn. Deze had ik in een andere PC geplaatst en wat schets mijn verbazing, zelfde ellende.

Dus ondanks het feit dat je geheugen goed test |:( toch maar eens een nieuw plankje proberen.
Heb ik ook gehad met een MSI moederbord. Na vele uren memtest86 geen enkele error, maar bij het instaleren van windows direct vastlopers.
Ander geheugen er in, probleem opgelost (overigens werkte het foute geheugen wel in een ander type moederbord van MSI).

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1