Subsonic filter bij subamps

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik kreeg vanmiddag de mogelijkheid om een Hypex HS200 over te nemen voor een zeer aantrekkelijke prijs en heb hier ook gelijk op gereageerd aangezien ik toch al van plan was mijn subwoofer te upgraden.

Nu zat ik echter wat te lezen hier over en zag het volgende staan:
Subsonicfilter 24Hz-12dB/Oktaaf
Stel nu dat ik een Adire Shiva in een BR kast bouw, getuned volgens de Adire Alignment, dan zou ik een -3dB punt van 24,4 Hz krijgen en een -8dB punt van 17,8Hz. Echter door dat ingebouwde subsonic filter zou dat -8dB punt veel hoger komen te liggen, hij gaat dan vanaf 24Hz bijna recht omlaag namelijk.

Het nut van zo'n filter ben ik van op de hoogte, maar waarom wordt het zo 'hoog' gezet?

Verwijderd

Ik gebruik ook het subsonic filter op de dt300, ingesteld op 24hz, en geloof me het doet wonderen voor je geluid. Liever geen 10hz en wat minder 20hz dan 20hz op 0dB en 10hz die heel je sub verziekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2004 00:24 ]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ja ik wil hem ook zeker gebruiken :D maar vroeg me af waarom ze hem niet bij bijvoorbeeld 16Hz ofzo laten beginnen.. Er zijn toch redelijk wat (extreme) bouwtekeningen in omloop die de 20Hz wel halen op -3dB. Zeker in de prijsklasse waar Hypex zit