Nes/Snes/Megadrive & Meer EmuDoos

Pagina: 1
Acties:

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 12:51
Ik ben van plan komende week een desktop ATX kast om te bouwen naar een zoveel mogelijk geautomatiseerde emulatorbak om aan te sluiten op tv. De spullen die ik denk te gaan gebruiken, voor sommige onderdelen heb ik een keus:

- Desktop 300W ATX kast
- Celeron 366/Pentium II 350
- 64 ram (genoeg??)
- HD 6,4 gb
- ATI radeon 9000 incl. tvout 128mb /Nvidia GF2MX400 incl. tvout 64mb
- Soundblaster compatible PCI kaart
- 100 mbit NIC
- ps2 muis
- 40x cdrom
- zwarte verf (welk soort?)
- nog aan te schaffen, 2x gamepad USB (aanraders?)
- OS win2000 of linux?

Nu is mijn vraag, ik wil ook proberen of Nintendo64 emulatie lukt, kies ik dan beter voor een Celeron met meer mhz of voor een PII 350? Gaat dit werken met een GF2 mx kaart of heb ik toch die ATI nodig of kan ik N64 emulatie wel vergeten?
Welke emulators voor Snes, nes en megadrive zijn aan te raden ivm compatibiliteit met USB controllers?

Foto's volgen zodra ik aan de slag ga.

You've got to try it to love it

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met die trage cpu trek je echt geen N64 emu.

Zowiezo zijn emulatoren bagger en kun je veel beter een paar leuke consoles met leuke games op de rommelmarkt scoren.

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 12:51
sebastius schreef op 26 juli 2004 @ 00:10:
Met die trage cpu trek je echt geen N64 emu.

Zowiezo zijn emulatoren bagger en kun je veel beter een paar leuke consoles met leuke games op de rommelmarkt scoren.
Jammer, maar voor die consoles ben ik sowieso meer kwijt omdat ik nu vrijwel alle onderdelen al in huis heb. Daarbij nemen die consoles veel ruimte in en zijn spellen schaars op het moment (of verkoopt de gameshop nog japanse nescartridges?).

You've got to try it to love it

Verwijderd

Ik méénde ergens gezien te hebben een tijd terug dat een 3DFX kaart het best was voor N64 emu, maar ik vrees dat de rest van je systeempje niet sterk genoeg is, en het is nooit écht goed van de grond gekomen. De rest is goed te emuleren, en als een emulator ook maar énige vorm van joy-sticken ondersteuning heeft, gaat alles via DirectInput, ik heb tenminste wel wat met Snes9X gespeelt en wat freeware rommetjes, en die emulator maakte gewoon gebruik van OpenGL voor snelle framebuffer output, en DirectInput om een gamepad aan te sluiten.

Overigens is dit een topic op het randje van "het kan". Emulators mogen, mits met "doe-het-zelf" games, alle "winkelbrut" is namelijk, HOE je het ook wend of keert, ILLEGAAL. En het sprookje "als je het spel hebt mag het, anders mag je het 24u proberen" is, een fabel. Échte games mag je niet kopiëren.

Over je vraag Celeron/P2: P2 is je man, hogere FSB, meer cache. Overigens vind ik het een érg marginaal systeem, meer complexe games zul je d'r niet op kunnen draaien. M'n Celli800 heeft moeite met een scrollende achtergrond en 8 stuiterende balletjes (een of andere techdemo was dat)

Verwijderd

Ik zie alleen maar software vragen en geen CME onderwerp (over verfen staat het één en ander in de Faq)... move CME > SPV

Voor de rest heeft CABAL gelijk over de legaliteit van Rom's, over de emulatoren zelf is wel vrij te discusseren :)