Uiteraard heb ik de search en google gebruikt. Ik heb tevens bij de diverse fabrikanten op hun site gekeken.
Ik wil:
Een budgetserver bouwen waarop W2k3 komt met SQL 2000. Deze server mag ongeveer € 1.000,00 ex btw kosten. Hier wil ik het volgende mee doen.
Ik wil bij deze server drie harddisken gebruiken.
1 master
1 slave (mirror en backup)
Onboard Promise S-ATA Raid 1 controller.
Als schijven de Maxtor 80 gig S-ATA met 8 mb cache.
Het systeem wordt geinstalleerd in Raid 1 en van de twee schijven wordt de master veilig intern ingebouwd en de slave wordt in een hot swappable bracket gestopt. Na een dag noeste arbeid wordt de eerste slave vervangen door de tweede slave en wordt de raid set weer gedupliceerd. Dit moet on the fly gebeuren terwijl het operating systeem draait. Niet door de bios bij een herstart.
Het systeem wordt ook voorzien van een Nec 2510 voor het maken van een handmatige data backup.
Wie heeft er ervaring met een onboard S-ata Promise Raid 1 set?
Kun je op deze manier een schijf als backup gaan gebruiken?
Hoe gaat Promise met het wisselen van harddisks om?
Tips en trucs????
Ja, ik weet dat Raid 1 geen volledige backup is en als er iemand overdag een bestand weggooid dat bestand ook echt weg is (tenzij ik heel veel werk moet verzetten om het op de slave van de dag ervoor moet terughalen). Dat blikseminslag en brand alles kan vernietigen (de server komt uiteraard aan een UPS).
Ik ben bij deze alvast dankbaar voor de hulp van de community!
Ik wil:
Een budgetserver bouwen waarop W2k3 komt met SQL 2000. Deze server mag ongeveer € 1.000,00 ex btw kosten. Hier wil ik het volgende mee doen.
Ik wil bij deze server drie harddisken gebruiken.
1 master
Onboard Promise S-ATA Raid 1 controller.
Als schijven de Maxtor 80 gig S-ATA met 8 mb cache.
Het systeem wordt geinstalleerd in Raid 1 en van de twee schijven wordt de master veilig intern ingebouwd en de slave wordt in een hot swappable bracket gestopt. Na een dag noeste arbeid wordt de eerste slave vervangen door de tweede slave en wordt de raid set weer gedupliceerd. Dit moet on the fly gebeuren terwijl het operating systeem draait. Niet door de bios bij een herstart.
Het systeem wordt ook voorzien van een Nec 2510 voor het maken van een handmatige data backup.
Wie heeft er ervaring met een onboard S-ata Promise Raid 1 set?
Kun je op deze manier een schijf als backup gaan gebruiken?
Hoe gaat Promise met het wisselen van harddisks om?
Tips en trucs????
Ja, ik weet dat Raid 1 geen volledige backup is en als er iemand overdag een bestand weggooid dat bestand ook echt weg is (tenzij ik heel veel werk moet verzetten om het op de slave van de dag ervoor moet terughalen). Dat blikseminslag en brand alles kan vernietigen (de server komt uiteraard aan een UPS).
Ik ben bij deze alvast dankbaar voor de hulp van de community!