Geen beoordeling bij afhalen na postorder toegestaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
De topictitel zegt eigenlijk al genoeg maar voor de goede orde toch maar een verduidelijking.

Tot mijn verbazing werd mijn beoordeling voor een shop aangepast omdat ik het deel 'afhandeling bestelling' had ingevuld. De reden van de aanpassing was i.m.o. opmerkelijk, er mag slechts een beoordeling gegeven worden als er een bezorging (postorder) heeft plaatsgevonden.

Natuurlijk speelt de bezorging door de TPG/een koerier een rol maar slechts een beperkte nl. als transporteur. Van groter belang is de verpakking en informatie vanuit de shop met bijv. een track&trace nummer. Meer mogelijkheden, althans mogelijkheden die afwijken van de gevolgde methode na een postorder, zijn er niet.

In het geval van een postorder (feitelijk een order dmv een leveringsopdracht via het internet) is er ook een mogelijkheid om te beoordelen hoe de afhandeling bij het zelf afhalen van een order is gebeurd.

Immers, het traject van de leverancier is tot het sturen van een track&trace bericht volkomen gelijk met dien verstande dat er i.p.v. een track&trace nummer een nummer wordt gegeven onder vermelding dat onder dat nummer de bestelling kan worden afgehaald.

Wat valt er dan te beoordelen bij 'afhalen'?
Welnu, is er een afhaalbalie waardoor je niet in een lange rij in de shop op je beurt hoeft te wachten (in dat geval heeft het bestellen nauwelijks zin).
Is de afhaalbalie bezet dwz. is er iemand aanwezig of moet je alsnog wachten tot een verkoper vrij is.
Is de order goed verpakt in dozen of worden de onderdelen zonder doos afgeleverd.
Wordt er gevraagd of ongevraagd nog nader advies gegeven.
Is er een mogelijkheid tot pinbetaling/creditcard/contant.
etc.

Kortom, ruim voldoende zaken die een gemotiveerde beoordeling meer dan waard zijn reden waarom ik het zou waarderen als deze beoordeling onder de algemene noemer 'postorder' zou kunnen vallen.

Tot slot, in het geval dat een leverancier bij iemand in de buurt zit is het in veel gevallen goedkoper (en zelfs soms een heel stuk veiliger) onderdelen of complete PC's af te halen.

Graag reacties om de shopsurvey nog net dat kleine beetje te verbeteren!

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 14-08-2004 07:09 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Als je Afhandeling Bestelling had gemotiveerd, zou ik niet weten waarom het is geschrapt uit jouw survey.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38
PcDealer schreef op 26 juli 2004 @ 14:49:
Als je Afhandeling Bestelling had gemotiveerd, zou ik niet weten waarom het is geschrapt uit jouw survey.
Omdat alleen postorder bestellingen onder 'afhandeling bestelling' vallen volgens de regels. GuardianAngel heeft zijn bestelling afgehaald, dus is er geen spraake van een postorder bestelling/verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Crash schreef op 26 juli 2004 @ 15:21:
[...]

Omdat alleen postorder bestellingen onder 'afhandeling bestelling' vallen volgens de regels. GuardianAngel heeft zijn bestelling afgehaald, dus is er geen spraake van een postorder bestelling/verzending.
Volgens de huidige maatstaven, maar nu kijken naar de toekomst. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Dit is een verdachte kick :)

Het blijft vreemd.....

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Van wie wil je dan reacties? Van de andere gebruikers of van ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Users en crew uiteraard. :)

Ik zie op mijn motivatie geen enkele reactie komen, zelfs niet waarom mijn visie op 'afhandeling bestelling' onjuist zou zijn.

Ik heb net zelf een melding van een onjuiste beoordeling om exact dezelfde reden moeten maken en dat is niet alleen uiterst lullig om te doen maar bovendien wordt toch in een aantal gevallen relatief belangrijke informatie onthouden waardoor er ook weer een beoordelingsfout kan worden gemaakt door iemand die in een shop iets wil aanschaffen.

ARME AOW’er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Crash schreef op 26 juli 2004 @ 15:21:
[...]

Ik zou de regels maar veranderen. Hoe een bestelling wordt afgehandeld als je hem afhaalt in plaats van te laten opsturen is voor de andere gebruikers ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
polaris schreef op 03 augustus 2004 @ 07:13:
[...]

Ik zou de regels maar veranderen. Hoe een bestelling wordt afgehandeld als je hem afhaalt in plaats van te laten opsturen is voor de andere gebruikers ook wel interessant.
Euh ja :?
Alleen op jouw aangeven zouden die regels aangepast moeten worden?

Ik zal hieronder kort samenvatten wat ik destijds naar GA gemaild heb omtrent de regelgeving van afhandeling bestelling:
-----
Afhandeling bestelling is alleen bedoeld voor het beoordelen van postorder bestelling. Zo staat het letterlijk in het reactievenster. Hieronder vallen dus alleen de bestellingen die bezorgd worden door een koeriersbedrijf/de TPG. De shop heeft hier zeker een aandeel in, aangezien deze de verpakking, en opvulling van het pakket moet verzorgen. Ook dragen zij de verantwoordelijkheid om voor een eventueel track&trace nummer voor de klant te zorgen of het op de hoogte houden van de klant van de orderstatus via email of telefoon, of via een trackingssysteem via de website zelf.

Bij het afhalen van bestellingen hoeft een shop weinig te verzorgen. Ze hoeven het alleen maar op voorraad te hebben en mee te geven aan de klant. Hier valt weinig over te beoordelen.
-----

Nu hetgeen wat GA aanhaalt wat betreft het beoordelen van bestellingen die men afhaalt in de winkel:
Welnu, is er een afhaalbalie waardoor je niet in een lange rij in de shop op je beurt hoeft te wachten (in dat geval heeft het bestellen nauwelijks zin).
Is de afhaalbalie bezet dwz. is er iemand aanwezig of moet je alsnog wachten tot een verkoper vrij is.
Is de order goed verpakt in dozen of worden de onderdelen zonder doos afgeleverd.
Wordt er gevraagd of ongevraagd nog nader advies gegeven.
Is er een mogelijkheid tot pinbetaling/creditcard/contant.
etc.
Mijn inziens heeft dit weinig om handen wat betreft het afhandelen van een bestelling. Goede verpakking is niet echt van toepassing, je krijgt de producten 9op10 mee in de originele verpakking, of de daarvoor bedoelde verpakking (anti statisch zakje). Als je een nieuw product koopt wordt dit zelden zonder de originele doos verkocht. (indien wel dan is het geen volwaardig nieuw product).
Wat betreft de wachtrij voor het afhalen van een bestelling. Ook dit vind ik niet vallen onder het afhandelen van een bestelling. Die wachtrij is er als het druk is, en daar heb je heel weinig invloed op. Daarnaast heeft het wachten in de winkel als het druk is naar mijn mening niks te maken met het afhandelen van een bestelling. Dit proces begint pas in de winkel zodra je aan de beurt bent.

De mogelijkheid van het aanbieden van pinbetaling/creditcard/contant vallen onder service. Het is een extra/service als een winkel het mogelijk maakt om met een creditcard of pinpas te kunnen betalen.
Ook de vriendelijkheid van een verkoper tijdens het verkopen van producten in een winkel valt onder service. Het is een extra dienst die verleend wordt (ookal zou vriendelijkheid gewoon standaard moeten zijn ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik bij een webwinkel wat koop kan het mij echt totaal niet schelen hoelang de rij is ofzo. Het is irrelevante informatie voor als je bij een webwinkel iets koop en laat bezorgen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
DataBeest schreef op 03 augustus 2004 @ 11:02:
Als ik bij een webwinkel wat koop kan het mij echt totaal niet schelen hoelang de rij is ofzo. Het is irrelevante informatie voor als je bij een webwinkel iets koop en laat bezorgen.
Maar dat is bij het kopen in een winkel, zonder dat er een bestelling aan afgegaan is. (tenminste zo leid ik het uit je post af :))
Als je in een winkel iets koopt zonder dit vooraf te bestellen is er ook geen sprake van afhandeling bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Euh ja :?
Alleen op jouw aangeven zouden die regels aangepast moeten worden?
Nee hoor. Ik doe alleen een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Er zijn toch redelijk veel mensen die het niet begrijpen. Ik let er nu zo af en toe op en meldt het telkens maar. Het zijn er best wel wat per week gok ik. Misschien dat er iets/veel duidelijkere melding kan worden gemaakt.

Het werk dat het melden en editten met zich meebrengt wordt ook nog eens vermeden. Maar als jullie tijd genoeg hebben of je zo vervelen, gewoon niets doen dan. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Inmiddels baart het me zorgen dat ik 53 shopsurveys in 8 dagen heb kunnen rapporteren omdat het afhalen betrof.

Lijkt me toch eens iets om over na te denken. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe moet je eigenlijk oordelen als je het ´gewoon´ in de winkel gaat kopen, die ook in de ShS staan?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Motiveren en een cijfer geven net zoals bij postorder het geval is. Kan misschien zelfs in het vervolg onder een noemer vallen. Mensen maken nu ook al gebruik ervan al mag dat dus niet. Vandaar....

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Resistor schreef op 21 augustus 2004 @ 19:44:
Hoe moet je eigenlijk oordelen als je het ´gewoon´ in de winkel gaat kopen, die ook in de ShS staan?
Niet, want die optie bieden we niet in de huidige ShS. Dan kun je gewoon je verhaal doen en vermelden hoe het verliep zonder een cijfer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Crash schreef op 21 augustus 2004 @ 19:53:
[...]

Niet, want die optie bieden we niet in de huidige ShS. Dan kun je gewoon je verhaal doen en vermelden hoe het verliep zonder een cijfer te geven.
Wat ik ook in FAO al schreef, en waar wij de discussie intern ook zullen voeren, misschien is het dan inderdaad tijd om de regels iets losser te maken, zodat ook afhalen erin verwerkt kan worden? Als we wel shops in de ShS hebben waar je ook kunt afhalen, dan lijkt me dat nog niet eens een heel vreemde optie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Harm schreef op 21 augustus 2004 @ 20:11:
[...]
Als we wel shops in de ShS hebben waar je ook kunt afhalen, dan lijkt me dat nog niet eens een heel vreemde optie eigenlijk.
En hoe verloopt de discussie inmiddels?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
De discussie is wel ongeveer afgelopen, nu het besluit nog :) . En daar heb ik net het topic voor geschopt.
Pagina: 1