Viper 330 + bootproblemen + Win98-problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
In een computer hier heb ik een Viper 330 zitten. Regelmatig wil hij niet opnieuw opstarten (scherm blijft zwart), ook wanneer ik de reset-knop gebruik.

Enkele bekende mede-Viper-bezitters (uiteenlopende configuraties) hebben hetzelfde probleem, maar geen oplossing.

Daarnaast detecteert Win98 hem soms opnieuw bij het opstarten: de pc komt dan in een loop van detectie - software-installatie die alleen op te lossen is mbv de reset-knop.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Systeem:

ASUS P2B
PII-266
Diamond Viper 330
64 MB PC-100
E-tech PCI56RVP
SB AWE64
ASUS CDS-400
en dat alles in een Mycom-kastje

• exabart
Echt niemand? Help mij!

Verwijderd

Misschien heb je een oude bios voor de viper ?
Plug en play uitzetten in de bios
cache voor system en videobios uitzetten.
Init pci/agp op agp zetten
je kunt misschien ook je comp. bios resetten en daarna load setup defaults proberen.

• exabart
Moederbord en Viper hebben de nieuwste BIOS. Init staat op AGP, BIOS defaults al geprobeerd.

Inderdaad misschien eens P&P uitzetten (of: de Viper BIOS maar eens downgraden tot een vorige versie?).

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
ASUS P2B <- die heeft mijn pa
PII-266 <- 350 heeft mijn pa
Diamond Viper 330 <- die heeft mijn pa
64 MB PC-100 <- 128 mb pc 100
E-tech PCI56RVP <- die heeft mijn pa
SB AWE64 <- die heeft mijn pa
ASUS CDS-400 <- Aopen 40x
en dat alles in een Mycom-kastje <- penguin kast

Zoals je ziet is mijn pa zijn computer bijna hetzelfde als de jouwe, en hij heeft dus precies dezelfde problemen... Ik heb vervolgens een half jaartje met asus en diamond zitten mailen, nadat de winkel waar ik hem gekocht had falliet was gegaan... Maar niemand kon mij helpen, dus waarschijnlijk is het een BUG (als ze het nog zo noemen want het is een hele grote fout) die je niet meer kwijt raakt tot je een nieuwe pc koopt...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• sheinemans
  • Laatst online: 24-08 16:21
ik heb ook zo'n configuratie

dit heb ik gedaan,

viper uit pc
op een willekeuruge plaats 12 volt op de printplaat houden en stuk

een nieuwe

wel enven het garantie controleren

als de winkel weg is gewoon naar hastec gaan

www.heinemanss.nl

Verwijderd

Ik heb ook de Viper 330, maar wel met een bios-update en PCI, geen problemen mee...

Het zou kunnen dat die Asus P2B met de Viper 330 niet zo goed overweg kan...

• exabart
Ligt niet aan BIOS, tenminste, misschien moet ik hem 'ns downgraden.
Het probleem treedt (voor zover ik weet) alleen op bij de AGP-versie.
Combinatie met ASUS is niet (per se) de boosdoener: probleem treedt ook op bij andere mobo's.

Verwijderd

Ik heb een Asus P2B gehad met een viper 330 AGP en dat heeft bij mij nooit problemen gegeven.
Had alleen mijn moederbord door een ander probleempje :( opgeblazen.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb een vriendin met een soortgelijk probleem die heeft alleen dit probleem onder windows 2000
ze heeft een ASUS P5A mainboard met een Viper 330

het probleem met de ALI chipcet onder windows 2000 is mij wel bekend maar die update heb ik al geinstalleed

als zij opstart krijgt ze een soort grijs scherm heeft hier mischien iemand een oplossing voor

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Van de Viper 330 PCI weet ik, dat ie perse in een PCI busmaster slotje moet zitten, om te werken. In VIA MVP3 draait ie hiero in ieder geval prima. Voor AGP heb ik helaas geen ideen. Voor een Ali chipset kan ik alleen nog voorstellen even de AGP utility te downen bij www.ali.com.tw
Zet je AGP na installatie van de Ali AGP 1.69x driver, die je installeert in de vga comptabiliteitsmodus, dus met videokaartdrivers niet geinstalleerd (heel belangrijk!!), met deze utility op AGP 1x of zelfs op Safe. Dat wil nog wel eens werken..
Pagina: 1