[dual boot]

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:42
Hey allemaal...

Voordat ik mijn vraag stel, wil ik even zeggen dat ik me rot heb lopen zoeken met de search, maar nooit het precies goede antwoord vond, hoewel er enorm veel over te vinden viel...

Ik draai winxp op c:. Nu wil ik winMe op d: ernaast draaien, zonder dat ik winxp opnieuw hoef te installeren. Hoe pak ik dit aan? Ik kan Me niet vanuit xp instaleren...

edit:
Sorry.. mijn titel is nog niet af!

[ Voor 7% gewijzigd door GhandiHarder op 25-07-2004 22:50 ]

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Ik weet wel dat het kan heb het wel eens vaker zo gehad, maar dan wel eerst ME of 98 geinstalleerd en dan pas XP.
Ik weet niet of het andersom ook kan kwestie van uit proberen zit denk ik niks anders op.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• GhandiHarder
napp schreef op 25 juli 2004 @ 22:53:
Ik weet wel dat het kan heb het wel eens vaker zo gehad, maar dan wel eerst ME of 98 geinstalleerd en dan pas XP.
Ik weet niet of het andersom ook kan kwestie van uit proberen zit denk ik niks anders op.
Ja... inderdaad, maar het is in dit geval erg veel werk om xp er weer af te gooien...

• icejuh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2024
Geen idee wat je er mee wilt maar mocht het nodig zijn zou je altijd nog vmware of 1 van de andere tools daarvoor kunnen gebruiken. Hier staat trouwens hoe je het andersom kunt doen : na winMe XP erop zetten :) -> hoe werkt jou dual boot (XP & ME)

#hidw

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Gewoon WinME installeren en dan in de XP recovery console 'fixboot' draaien.
Dan kan je in C:\boot.ini (de config file van de XP boot loader) WinME erbij zetten.

Kan zijn dat je dan eerst nog een bestandje met de bootsector van DOS nodig hebt. Hoe heet dat bestandje ook alweer, dosboot.img ofzo. Daar kan je volgens mij wel wat over vinden op Google.

Maar er is vast iemand hier die zich nog wat meer kan herinneren hiervan :+
Ik draai al jaren geen win9x meer, alleen nog 2k/xp/linux

edit: Draadje gaat harder dan verwacht :+

[ Voor 6% gewijzigd door rb338 op 25-07-2004 22:57 ]

Verwijderd

mm, wilde gok, ik kan je niet vertellen of het werkt.. maar eerst een D: partitie formateren als FAT32 formaat, en dan booten van de ME disk.. het booten zelf moet je waarschijnlijk met een 3rd party boottool doen

• GhandiHarder
rb338 schreef op 25 juli 2004 @ 22:56:
Gewoon WinME installeren en dan in de XP recovery console 'fixboot' draaien.
Dan kan je in C:\boot.ini (de config file van de XP boot loader) WinME erbij zetten.

Kan zijn dat je dan eerst nog een bestandje met de bootsector van DOS nodig hebt. Hoe heet dat bestandje ook alweer, dosboot.img ofzo. Daar kan je volgens mij wel wat over vinden op Google.

Maar er is vast iemand hier die zich nog wat meer kan herinneren hiervan :+
Ik draai al jaren geen win9x meer, alleen nog 2k/xp/linux

edit: Draadje gaat harder dan verwacht :+
Ik vind dit net: http://www.winxpfix.com/page5.htm#howwin982000

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09

pistole

Frutter

je had vast al HIER gekeken?
Dat staat namelijk in de Windows Operated Systems - FAQ

Ik frut, dus ik epibreer

• GhandiHarder
pistole schreef op 25 juli 2004 @ 23:13:
je had vast al HIER gekeken?
Dat staat namelijk in de Windows Operated Systems - FAQ
Zeker had ik daar wel gekeken, maar daar staat niet in HOE je het doet, Me installeren als XP er al op staat.

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Hier staat precies hoe je 't moet doen: 8)

http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1178

Lukt 't dan nog niet, ja dan.......... ;(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ehm, het staat er wel, maar je wordt er niet aan je handje gehouden en moet nog wel even zelf nadenken :o ;)
  • zorg voor een lege partitie op de juiste locatie op je HDD (vooraan is een goede start. Zie ook de vele FAQ's die rondzwerven op het internet over dualboot, booten van 9x, dualboot met Linux)
  • installeer
  • repareer het XP bootmenu volgens de FAQ
Zie ook [search=98 na xp], maar vervang 98 ook eens odor 95 of me en xp door w2k, allemaal hetzelfde.

Omdat dit toch al heel vaak is langsgekomen en het hier verkeerd staat (WOS past beter, de OM FAQ zal ook tips bevatten), sluit ik dit topic. Open evt in WOS een nieuwe maar dit is zoals het er staat heel goed uit te zoeken dus verplaatsen i.c.m. titeledit per het WOS policy doe ik niet :o

edit:

Hoi spacecom :w
Zie dat dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 25-07-2004 23:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.