Toon posts:

Zichtbaar maken van Area's in html-image

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een html-pagina waarin ik een kaartje van Nederland toon. Op dit kaartje heb ik mbv Area's links geplaatst. Nu wil ik deze links genereren vanuit een database.

Wie kan mij vertellen hoe ik zichtbaar maak waar mensen kunnen klikken?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Mijn glazen bol ligt voor reparatie bij de lokale wicca, kun je misschien een voorbeeldje geven? Even laten zien wat je zelf hebt geprobeerd. Misschien zelfs wel een linkje naar de site waar je knutselwerk staat?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

bijv door dit bij je area's toe te voegen:
HTML:
1
<area style="border-style : solid; border-width : thin">

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kaartje van Nederland. In een mysql database zet ik coordinaten van steden waarop men kan klikken. Stel dat in de database de stad Amsterdam is opgenomen met zijn coordinaten op het kaartje, dan wordt dat dynamisch opgenomen in de pagina, zodat je daar vervolgens op kunt klikken.

Nu is het alleen zo, dat het wel handig is dat mensen ook in één oogopslag kunnen zien waar ze op kunnen klikken, door het gebied van de coordinaten uit de database ook een kleur te geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:41:
Ik ben bezig met het maken van een html-pagina waarin ik een kaartje van Nederland toon. Op dit kaartje heb ik mbv Area's links geplaatst. Nu wil ik deze links genereren vanuit een database.

Wie kan mij vertellen hoe ik zichtbaar maak waar mensen kunnen klikken?
Dat is niet mogelijk door bv een border te zetten op de area, maar wel door bijv een element zoals een span bovenop de image te positioneren met de coordinaten van de area. Je zult alleen wat problemen krijgen met poly areas, het is helaas nog niet mogelijk om via een poly specificatie een div te maken (in css3 wel).

• MBV
  • Laatst online: 22-05 21:28

MBV

je zou andere elementen over het plaatje heen kunnen gooien, en daar teksten in zetten enzo. area's kan je misschien een lijntje geven, maar meer ook niet. Er zijn scripts voor onmouseover enzo, daar kan je eens zoeken.
edit:
/me wil sneller dan 180 aanslagen per minuut leren typen, hoe moet dat? :(

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 25-07-2004 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het dan maar eens proberen met een Span. Had gehoopt dat het zou kunnen door iets van borderstyle mee te geven in de Area, maar blijkbaar is het toch iets meer werk.

Bedankt in ieder geval!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:49:
Ik ga het dan maar eens proberen met een Span. Had gehoopt dat het zou kunnen door iets van borderstyle mee te geven in de Area, maar blijkbaar is het toch iets meer werk.

Bedankt in ieder geval!
Zie mijn reactie, of werkt dat niet :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:49:

Bedankt in ieder geval!
Hier vind je een voorbeeld
http://computable.modernmedia.nl/paper.cfm

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat je met de gegevens tips wel een heel eind moet komen. Sowieso zou je meer response krijgen in Webdesign & Graphics, aangezien HTML en clientside zaken in zijn algemeenheid daar horen.

Zie ook: P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.