Toon posts:

[Exchange] adres bestaat dubbel, maar waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een organisatie met meerdere sites, als ik een emailadres aan wil maken, krijg ik de melding dat dit adres al bestaat binnen de organisatie. Ik kan dit adres echter nergens vinden op geen enkele server, kijk ik erover heen? Ook heb ik gekeken bij hidden adressen, het zijn zoveel sites met zoveel servers, hoe kan ik van te voren weten op welke server/site ik moet zoeken?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:36
Is er misschien een alias aangemaakt?

Whoop!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is er geen forwarder in gebruik?

Op onze server kun je in één oogopslag zien welke emailadressen in gebruik zijn. Lijkt me niet becht veel werk om bijv. 10 servers na te lopen.

[ Voor 70% gewijzigd door Guardian Angel op 25-07-2004 22:37 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het zou goed kunnen zijn dat dit adres inderdaad als alias erbij staat in een andere mailbox. Hoe kom ik erachter in welke mailbox dat is?

aan Guardian:
Om te zien welke emailadressen in gebruik zijn, kan ik kijken bij mailbox resources, bedoel je dat?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:38 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Op onze server is EAT (Easy Administration Tool) in gebruik. De techniek erachter weet ik eerlijk gezegd niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:38:
Het zou goed kunnen zijn dat dit adres inderdaad als alias erbij staat in een andere mailbox. Hoe kom ik erachter in welke mailbox dat is?
Mail naar dat adres sturen, read & delivery receipt aanzetten. En kijken waar ie van terug komt. Ook kan het zo zijn dat (indien je Outlook gebruikt) als je het mail adres al intikt in het To-field, je op CRTL-K kunt rammen op je keyboard en dan resolved Outlook automatisch de bijbehorende box.
Pagina: 1