Toon posts:

2de hands b&w Dm604 s1 - ervaringen -

Pagina: 1
Acties:
  • 2.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik open dit topic omdat ik van plan ben mijn oude speakers (JBL ATX 40's) weg te doen en een paar 2de hands speaker hiervoor in de plaats te kopen.

Ik heb meerdere speakers beluisterd waaronder ook de DM603 S2

Deze had ik toen der tijd willen kopen alleen had ik de 450 euro toen nog niet bij elkaar. (student :S) Toen ik het geld bij elkaar had waren ze natuurlijk al verkocht.

Ik ben dus weer actief op zoek naar soort gelijke speakers, op marktplaats heb ik vrij weinig gevonden, op een hifi.nl stond een ad van een paar DM604 S1 speakers voor de prijs van 525 euro nu vroeg ik me af hoe deze zich verhouden T.o.v de S2 serie.

Wie heeft deze speakers en wie heeft wat meer info hierover voor mij (de reviews die ik met google heb gevonden zeggen mij niets)

Ook vraag ik me af of deze prijs wel redelijk is.

ps ik heb een marantz sr7300 als receiver welke ik ook voor muziek gebruik en niet alleen HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
overigens heb ik ook een paar infinty delta 70's gezien ook voor ongeveer 500 euro per paar misschien dat dit een betere koop is? Voor het geld, en deze kan ik ook waarschijnlijk morgen gaan beluisteren

ps : klein kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Na 2h kicken is niet bepaald geduldig hé. B&W zit nu reeds aan de s3 dus de speakers die je op het oog hebt komen 2 generaties achter. Ik persoonlijk zou voor nieuw spul gaan, met 500 eur kan je zeker al nieuwe spullen vinden.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 00:43:
overigens heb ik ook een paar infinty delta 70's gezien ook voor ongeveer 500 euro per paar misschien dat dit een betere koop is? Voor het geld, en deze kan ik ook waarschijnlijk morgen gaan beluisteren

ps : klein kickje
Ik denk dat 2x de Infinity Delta 70 een hele mooie deal is voor dat geld. :)
Uiteraard nog wel even zelf luisteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb de Delta 60 gehad (1 maatje kleiner, een 3weg ipv 4weg) en die klonken zeker niet onaardig :)
Als je de mogelijkheid hebt zou ik er zowieso naar gaan luisteren, niet geschoten is altijd mis ;)
ik hoop wel dat je GROTE luidsprekers kwijt kan in dit geval trouwen.. ze zijn huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff op de correct website gekeken en ben het volgende tegen gekomen

beta 40's (infinity)
en de JBL E80's, nu vind ik jbl opzich goed klinken heb de e80 zelf nog niet beluisterd maar aangezien ik zoveel probs had met de ATX serie ben ik toch wat huiveriger.

die beta 40's ga ik vandaag nog proberen te luisteren en als ik ze mooi vind bestel ik ze denk ik bij correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik zelf heb ook de Infinity Delta 70 staan. Deze heb ik een tijd geleden eens vergeleken met een aantal sets nieuwe speakers, hieronder ook de Infinity Beta 50. Mijn bevindingen waren iig dat de Delta 70 beter klonken dan het nieuwe materiaal. Technisch gezien was het ook geen eerlijke test gezien de Delta 70 toch een klasse hoger was.
Probleem bij de Delta 70 is, is dat deze "groot/lomp" is en relatief lastig te plaatsen is vanwege de tweeter die vrij veel hoog genereert, ze willen gewoon veel ruimte hebben, in mijn oude kamer klonken ze een stuk minder dan nu. Verder vind ik het ideale speakers die ook op feestjes "mits aangedreven door een flinke amp" hun mannetje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Conzito bedankt voor je post,

Ik heb een kamer van 21 vierkante meter met een houtenvloer en daaronder is de kruip-ruimte dit fungeert dus echt als een klank kast ik betwijfel of mijn kamer dan groot genoeg is.

Het grootste probleem vind ik dat de delta 70's nog steeds 500 euro per paar kosten als ik op dit forum rondkijk kostten ze dat ook 2 jaar geleden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:58
Ik zit effectief met een woonkamer die even groot is, echter de ruimte waarin ze geplaatst zijn (met achterkamer erbij) is 40m^2 en de hoogte van het huis is 2m80. Verder is alles van beton en fungeert er vrijwel niets als klankkast. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van een kleed op mijn laminaatvloer en dikke gevoerde velours gordijnen. Het heeft alles een geringe invloed om het geluid, hierdoor is in mijn omgeving ook de tweeter minder overheersend en de bas een stuk strakker dan mijn oude omgeving.

Ik ben het met je eens dat ze nogsteeds "duur" zijn, echter de introductieprijs 5 jaar geleden was 2000 gulden per stuk. Ik ben van mening dat oude speakers kopen ook niet het beste is wat je kan doen (geen idee wat er mee gebeurd is al die tijd, maar wegstoffen en stilstaan lijkt me ook niet het beste voor die units), eventueel nog iets van de prijs af lullen? Ze moeten IMHO ook wel van eigenaar kunnen wisselen voor 400 euro per paar, echt gewild zijn ze niet door hun omvang en IMHO slechte afwerking/lelijk design.

Verder wil ik je alleen vertellen, ga luisteren en koop wat je het best vindt klinken in jouw budget en laat je vooral niet teveel beinvloeden door verkopers, test wat dingen thuis uit, luister wat dingen ter plekke.

[ Voor 20% gewijzigd door ConZito op 26-07-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen eens langs bij poulissen voor een luistersessie, ik heb opgemerkt dat er hier in de omgeving van heerlen bijna geen goeie audiowinkels zijn.

Ik kan morgen ff de auto van mijn moeder lenen om naar roermond te rijden aangezien ik heb gehoord dat poulissen een redelijk goede winkel is.

Ik ben vandaag ook tegen beter weten in naar de mediamarkt in duitslang gegaan die trip had ik me kunnen besparen. Ze hadden bijv wel wat speakers een paar inifinity's wat b&w's maar allemaal duurder in nederland en oudere modellen

ik hoop dat ik morgen bij poullissen wat meer suc6 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
robbie1234: misschien een idee om dan gelijk door te rijden naar stassen in venlo? Daar hebben ze een hele grote collectie en binnenkort uitverkoop:
www.stassen.nl

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik zou persoonlijk alleen voor de nieuwste versies van B&W gaan. Niet dat de oude slecht zijn, maar de updates zijn er niet voor niks. Het nadeel is dat je 2e hands wat langer en beter moet zoeken.

Ik heb dit voorjaar ook nieuwe speakers geshopped, om luistersessies te houden kan ik je RAF in Amsterdam aanraden. Ze hebben erg veel speakers op voorraad, klaarstaan om te luisteren, waaronder de 604 s3. Ik heb deze speakers zelf ook overwogen. Ik kon alleen (helaas) geen vloerstaander model gebruiken en de prijs lag ook wat hoog. Ik vond het geluid vooral voller, maar nieteens zoveel beter, dan mijn huidige 602 s3's waar ik dan ook voor gekozen had.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een lijstje samengesteld (allemaal speakers rond de 250-300), die ik morgen hoop te kunnen beluisteren.

Het is misschien leuk als ik morgen mijn bevindingen hier post.

Het lijstje:

B&W DM602 / DM602,5
B&W DM309

INFINITY DELTA 60 / 70
INFINITY BETA 40

JBL NORTHRIDGE E80 / E60

DALI BLUE 6006 / 5005

MISSION M74 (of iets soortgelijks)

MOURDANT SHORT 906 / 908

TANNOY MX-4M

KEF Q3 / Q4

Ik ga een paar stevige trance cd's meenemen en dan nog
Life after death - notorious b.i.g.
speakerboxx / the love below - outkast
hopes and fears - keane

Stay tuned in for more info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Dan kan ik je vast vertellen dat de Delta's al vele jaren niet meer nieuw te krijgen zijn ;) Dus of er moet nog ergens een setje achter staan, maar anders zul je ze 2ehands moeten zoeken.

Veel plezier in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net terug van het luisteren, ben bij vogelzang geweest heel aardig personeel. Alleen de prijzen het assortiment viel wat tegen. Ik heb de mission m33 en m34 gehoord.

de m33 vond ik belabberd totaal geen pas en het hoog en midden was ook erg matig.

de m34 vond ik beter klinken maar die waren ook weer 30 euro duurder dan bij correct.

De verkoper raadde me aan dan nog even te wachten op de B&W DM309 omdat hij dacht dat deze mooi bij mijn marantz sr7300 zou passen en genoeg bass weergave zou hebben voor mijn muziek.

Ik had toevallig gister bij de mediamarkt in hertzogenrath deze speakers zien staan maar wel voor 375 euro p/stuk. Tevens wist ik ook dat ze bij correct voor 279 euro staan.

Ik heb ze dus bij de mediamarkt beluisterd op een marantz receiver en ik moet zeggen ik vond het echt erg goed klinken. Ik ga deze speakers dus ook vandaag of morgen bestellen bij correct
Pagina: 1