Toon posts:

Beste Aansluiting voor X1 Projector.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat de beste mogelijkheid is om mijn Infocus X1 Projector aan te sluiten?
Het beste beeld dus.

De X1 heeft een COMPOSIET, SVIDEO, VGA ingang.
Mijn Jvc Dvd speler heeft een SCART, SVIDEO, COMPOSIET uitgang.

Wat ik zelf denk is een kabel van SCART naar VGA, en zo de X1 in dus.
Maar is dit in de praktijk wel mogelijk?

Ps: Ik heb een aantal mogelijkheden geprobeerd:
- Scart naar svideo, dan vind de X1 geen signaal.
- Scart naar Composiet, dan vind de X1 geen signaal.

Het enige wat dus lukt is Composiet naar Composiet, maar dat geeft natuurlijk niet de beste beeldkwaliteit.

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 11:27
foutje :'(

nu een goede oplossing../ of niet :X

Er zijn van die dingen waar je Composiet in doet en dan word het scart!! Heb geen idee waar je het kan kopen..

[ Voor 255% gewijzigd door GleNnoS_ op 25-07-2004 21:47 ]

Verwijderd

Het is mogelijk om van composiet en s-video naar vga te gaan, maar dat kan alleen met o.a. een converter van AverMedia (de AVerTV box3).

Deze was enige tijd geleden te koop bij Media Markt. De Prijs weet ik niet meer, maar wat ik wel weet, is dat je met dezelfde conderter ook naar tv kan kijken omdat er een coax aansluiting op zit....

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je moet de scart. ..(waarschijnijk kan je er RGB signaal uittoveren ipv composiet ofzo) en die converteren naar vga.. lijkt me beter dan composiet en s-video..
vergeet niet dat je dan wel een 21pins fully connected moet hebben

@ Glennos..
dat zijn gewoon van die componentenblokjes.. kan je bijna overal kopen:
ElectricCity(v&d), Hema, Dixons, Handyman, It's, RadioModern.. moet ik doorgaan? :P

[ Voor 28% gewijzigd door gitaarwerk op 25-07-2004 21:39 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat dan in alle opzichten een betere beeldwaliteit dan Compos. -> Compos. ?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het lijstje van minst naar best

Composiet, scart 9 pins(composiet dacht ik en er zat nog een tussenvorm in, maar dat weet ik niet.. ), svideo, scart 21 pins(rgb), vga, RGB component..

but don't shoot me if i am wrong.. tijdje geleden dat ik dat heb gelezen

verder.. moet je dacht ik via de beamer gewoon in kunnen stellen vanaf welk kanaal je input wilt.. dus het moet ook voor jou anders te doen zijn..

[ Voor 24% gewijzigd door gitaarwerk op 25-07-2004 21:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De beamer zoekt automatisch het signaal, maar vind dus niks als ik het van scart naar svideo in doe....

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 11:27
Gitaarwerk schreef op 25 juli 2004 @ 21:38:
@ Glennos..
dat zijn gewoon van die componentenblokjes.. kan je bijna overal kopen:
ElectricCity(v&d), Hema, Dixons, Handyman, It's, RadioModern.. moet ik doorgaan? :P
Hehe lol :) Ik heb dat nog nooit gekocht of gezocht naar.. :p Daarom wist ik het niet.. Maar werkt mijn idee niet ?

[ Voor 9% gewijzigd door GleNnoS_ op 25-07-2004 21:46 . Reden: ff er wat bij zette ]

Verwijderd

Topicstarter
GleNnoS_ schreef op 25 juli 2004 @ 21:45:
[...]

Hehe lol :) Ik heb dat nog nooit gekocht of gezocht naar.. :p Daarom wist ik het niet.. Maar werkt mijn idee niet ?
Dan blijf je nog steeds het composiet (Slechte) signaal houden..

K ben even aan het kijken op de site van avermedia, en bieden dus zo een apparaat aan, maar is dat niet ervoor om tv/console ed te spelen op je crt/lcd monitor van een pc dus?

Edit:

Ook zie ik een Kiss Dp1000 dvd speler staan, die progressive ondersteund.
Is dat niet een vereiste voor de Projector om het signaal te vinden?
Dan zou je hem via SCART to VGA kunnen aansluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:01 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nee, progressive is als het ware een verdubbeling van je beeldlijnen zodat je beter beeld hebt met ondersteunende apparaten..

scart(21 pins) -> vga... volgens mij heb je voor de dreamcast ook die dingen.. je moet eigenlijk daar ff naar zoeken : vga box.. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 25 juli 2004 @ 22:09:
nee, progressive is als het ware een verdubbeling van je beeldlijnen zodat je beter beeld hebt met ondersteunende apparaten..

scart(21 pins) -> vga... volgens mij heb je voor de dreamcast ook die dingen.. je moet eigenlijk daar ff naar zoeken : vga box.. :Y)
Is dit dan mischien een goede oplossing om heel erg mooi beeld te krijgen?

http://www.hotbit.nl/product_info.php?products_id=175

Is dus voor een xbox, maar dat kan dus ook, heb hier een xbox staan.
Maar dan zit ik weer met mn dolby 5.1, hoe ik die krijg aangesloten.

Edit: Ik zie dat er op zo een box ook rood/wit tulp zit, dus dat zou dan naar mn 5.1 set kunnen gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:19 ]

Verwijderd

Aangezien de X1 een Faroudja DCDi de-interlace chip aan boord heeft zal een interlaced signaal er misschien zelfs beter uitzien. Ik zou van de Svideo conector gebruik maken. RGB via de scart is niet compatible zonder een sync. Het liefst stuur je via de component aansluiting een interlaced signaal maar omdat jou dvdspeler die niet heeft gebruik je het liefst de Svideo aansluiting.

Het voordeel van een fatsoenlijke dvd speler die ook nog eens kan scalen en bv component 720p uit kan sturen is dat de verhoogde resolutie misschien gunstig kan zijn voor de beeldkwaliteit. Bedenk wel dat de DCDi chip gebypassed wordt.

Met de Kiss kun je zelfs RGBs (RGB met sync > computermonitor signaal) over de scart uitsturen wat natuurlijk prachtig werkt icm met een lcd/dlp projector.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat raad jij me aan ? Om voor een kiss speler te gaan?
En dan een Scart naar vga kabel erbij te kopen?

Als ik de Svideo van de dvd speler, naar de svideo van de beamer doe, ziet hij ook geen signaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:34 ]

Verwijderd

Kun je er geen pc aan hangen met een goede videokaart (VGA signaal gebruiken dus) ? Als dat kan zul je verreweg het beste signaal krijgen omdat er dan niets hoeft te worden geconverteerd... een laptop zou helemaal ideaal zijn natuurlijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mn desktop is teveel werk omdat alles boven staat, en mn laptop is te langzaam voor dvd, geen optie dus.

Verwijderd

Dan zou ik persoonlijk voor een goede composietkabel gaan, om al die conversies maar te mijden, de kwaliteit daarvan zal denk ik het composietsignaal nooit overtijgen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Input Sources: Computer (VGA 15-pin HDDSUB female); video (S-Video 6-pin mini DIN, component RCA through S-Video adapter, and composite video RCA); audio (3.5mm mini-jack)
Wat is dat component door een S-Video adapter eigenlijk? Misschien dat dat wat is? Component is wel het mooist qua beeld, icm die Kiss DVD speler en z'n Progressive Scan. Die heeft nml component out \o/

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

De RGBs uitgang is waarschijnlijk mooier dan de component progressive uitgang. Dit omdat de RGBs uitgang precies 800x600 uitstuurt wat precies het native panel resolutie is waardoor je niet hoeft te scalen. Maar dat zou je even moeten uitproberen. Svideo zou ook moeten werken hoor. Het zal ook zeker een mooi plaatje geven. Je selecteerd in de dvd speler dat je Svideo uitstuurt en op de X1 selecteer je de Svideo ingang. Composiet zou ik vermijden de kleurscheiding is veel te slecht voor op een beamer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het nu even aan het proberen met een svideo naar svideo kabel, en wat eerst niet lukte, lukt nu vreemd genoeg wel, hij vindt gelijk het signaal....

en wat een verschil in scherpte en kleurechtheid tov composiet, ik sta versteld...

Ik denk dat ik het voorlopig hierbij laat, ben dus best tevreden.
En heel wat info wijzer.

Bedankt!

Ps: Komt dit nou voornamelijk door de x1 dat het een leuk beeld geeft via svideo?

Pps: Ik gebruik nu even voor het testen een kabel van hoogstens 60 cm denk, maakt het dan uit in signaal verlies oid al ik het dus ga aansluiten met een kabel van rond de 5 meter? Of maakt dat helemaal niks uit?
Pagina: 1