Sinds de installatie van Linux SuSE 9.1 op mijn Acer Travelmate 290LCi kan ik geen bootable Windows XP cd-rom meer opstarten. Ik heb dit OS verwijderd door alle partities te verwijderen die SuSE gebruikte en het commando fdisk /mbr te geven in DOS.
Helaas kan ik nu nog steeds niet booten van mijn Windows XP cd en krijg ik de melding: "Boot CD-ROM Type: Non-Emulation Booting".
Booten van de Acer recovery cd en van een bootable cd met daarin de inhoud van een Win98 opstartdisk werkt wel goed. Hierna heb ik uiteraard geprobeerd om Windows XP te installeren via de map /I386/winnt.exe. Hierbij geeft de setup aan dat SmartDrive niet wordt gevonden waarna ik wel door kan gaan met de setup. Wanneer ik dit doe loopt de setup vast bij het kopiëren van bestanden.
- Bij bootdevices in het BIOS staat CD-Rom op 1 en HDD op 2.
- Het booten werkte goed voordat ik Linux SuSE heb geinstalleerd.
- De oplossing die in dit topic wordt genoemd heeft helaas niet geholpen.
- De Windows CD heeft altijd goed gewerkt en werkt op het moment ook in 2 andere computers.
Helaas kan ik nu nog steeds niet booten van mijn Windows XP cd en krijg ik de melding: "Boot CD-ROM Type: Non-Emulation Booting".
Booten van de Acer recovery cd en van een bootable cd met daarin de inhoud van een Win98 opstartdisk werkt wel goed. Hierna heb ik uiteraard geprobeerd om Windows XP te installeren via de map /I386/winnt.exe. Hierbij geeft de setup aan dat SmartDrive niet wordt gevonden waarna ik wel door kan gaan met de setup. Wanneer ik dit doe loopt de setup vast bij het kopiëren van bestanden.
- Bij bootdevices in het BIOS staat CD-Rom op 1 en HDD op 2.
- Het booten werkte goed voordat ik Linux SuSE heb geinstalleerd.
- De oplossing die in dit topic wordt genoemd heeft helaas niet geholpen.
- De Windows CD heeft altijd goed gewerkt en werkt op het moment ook in 2 andere computers.