Toon posts:

namedserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag
Ik draai zelf een freebsd servertje met een eigen domein naam verder niks mis mee draait als een zonnetje maar nu heb ik een klein probleempje.
Ik draai zelf ook een meelservertje en nu komt het.
Het rare is dat ik wel meel binnen krijg van mensen met een chello en demon account en geen meel binnen krijg van xs4all leden.waarschijnlijk nog meer domains Ik kom er nu pas achter eigelijk aangezien er een aantal mesnen mij meelen die alles terug krigen wat ze sturen naar mij.
heb me named al een paar keer opnieuwd gerestart ook me sendmail maar niks helpt.
Ook als ik via een telnet sessie met xs4all een nslookup doe krijg ik wel een reply terug op www maar als ik lookup op me mailserver of ftp en/of smtp krijg ik geen reply.
Wie weet dit probleem en zou hiervoor een antwoord op weten
alvast bedankt
:'( :'( :'(

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Xs4all is blacklisted?

Verwijderd

Wat is je domeinnaam? Mag ik een mailtje naar je server telnetten?

/edit
Het zou fijn zijn als we de mailheader van zo'n gereject mailtje konden zien. Lijkt me dat het anders koffiedik kijken blijft.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
en in me logs zie ik verder niks staan krijg net weer een meel binnen van iemand met een chello abbo.
Btw mails worden niet gerejecd want dat zie ik niet eens.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:26 ]

• flok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2023

flok

www.vanheusden.com

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 21:47:
me domain is identyfires.net
en in me logs zie ik verder niks staan krijg net weer een meel binnen van iemand met een chello abbo.
Btw mails worden niet gerejecd want dat zie ik niet eens.
Ik heb adsl van xs4all en stuur mail d.m.v. een eigen mail-server: die connect dus direct naar de MX-server van de bestemming.
In mijn logs zie ik dit:
Jul 25 21:53:27 muur postfix/smtp[6478]: B272047A89: to=<test@identyfires.net>, relay=mail.identyfires.net[212.238.245.31], delay=5, status=deferred (SOFT BOUNCE - host mail.identyfires.net[212.238.245.31] said: 550 5.1.1 <test@identyfires.net>... User unknown (in reply to RCPT TO command))
Ik krijg dus op zich wel een verbinding.

Net een bericht verzonden via de mails-erver van xs4all en tot nu toe (5 minuten later) nog geen bouncebericht...

www.vanheusden.com

Verwijderd

Als ik een mail stuur naar mail@identyfires.net krijg ik het terug, reden? "User unknown".

Afzender is trouwens mail@identyfires.net. :?

Kortom, kan jouw mailserver recipients kontroleren, en moet hij dat eigenlijk wel doen? Of moet je mailserver alle mail gericht aan <elke user>@identyfires.net aanpakken?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn meel neemt aleen meel op van de gebruikers die bij mij er in staan dus als je een meel wilt sturen naar njord @identyfires.net graag en laat dan even je logs zien

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:20 ]

Verwijderd

Aan jouw mailserver mankeert niks.

Als ik een mail stuur aan njord wordt deze gewoon geccepteerd. Ligt mi. niet aan jou.

PS, als alles eenmaal geheel werkt, zou je dan die logging willen verwijderen? Zou het niet leuk vinden als ik als gevolg van dit draadje (nog meer) spam krijg.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:17:

Als ik een mail stuur aan njord wordt deze gewoon geccepteerd. Ligt mi. niet aan jou.
Ja ik zie het in de logs nou alvast bedankt voor de moeite en voor het testen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 22:17:

PS, als alles eenmaal geheel werkt, zou je dan die logging willen verwijderen? Zou het niet leuk vinden als ik als gevolg van dit draadje (nog meer) spam krijg.
tuurlijk noprobs

Verwijderd

tnx! ;)

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fix je dns:

identyfires.net 38400 IN NS identyfires.net.identyfires.net
Pagina: 1