[2k] Explorer crashed bij selecteren van bestand? *

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Een tijd geleden stuitte ik per toeval op dit bestand, wat er op bizarre wijze voor zorgt dat explorer.exe crasht.

Heb het tot nu toe alleen op win2k machines gezien, als je de rar uitpakt en alleen maar met explorer op het bestand gaat staan (d.w.z. selecteren, niet uitvoeren of niks) crasht het.

Hoe dan in godsnaam?? De extensie is geeneens geregistreerd!? :?

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:55
D o c u m e n t S u m m a r y I n f o r m a t i o n 8 ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ 4 ¼ ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ Objects Materials Used Plug-Ins + 3D Studio MAX Version: 3.1
Uncompressed Vertices: 621 Faces: 788 Objects: 12
Shapes: 0
Lights: 0 Cameras: 0 Helpers: 0 Space Warps: 0
Total: 12
side1.jpg F15.jpg left bot wing.jpg left side rudder map.jpg tail wing.jpg elev.jpg left side map.jpg right side map.jpg left top wing.jpg right side tail map.jpg left side rudder map.jpg left side tail map.jpg Mesh #01 Mesh #02 Mesh #03 Mesh #04 Mesh #05 Mesh #06 Mesh #07 Mesh #08 Mesh #09 Mesh #10 Mesh #11 Mesh #12 Material #2 mtlgen.dlt mtl.dlt
samplers.dlh shaders.dlb update1.dlo kernel.dlk rend.dlr 4 $ €, ä

Verwijderd

Misschien is het bestand corrupt oid. Verder gewoon een 3d max bestand (zo te zien een vliegtuig).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 21:41 ]

• Jace / TBL
Hmja, corrupt of niet, dat zou er hooguit toe mogen leiden dat Max het bestand niet meer kan openen (of er zelfs op crashen). Maar toch niet w2k explorer nadat je het bestand slechts selecteert? :?

Ik vraag me af: wat de fuck doet windows met dat bestand, behalve de filesize e.d. opvragen, dat explorer ervan op z'n bek gaat?

[ Voor 25% gewijzigd door Jace / TBL op 25-07-2004 21:49 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

JaceTBL schreef op 25 juli 2004 @ 21:48:
Hmja, corrupt of niet, dat zou er hooguit toe mogen leiden dat Max het bestand niet meer kan openen (of er zelfs op crashen). Maar toch niet w2k explorer nadat je het bestand slechts selecteert? :?

Ik vraag me af: wat de fuck doet windows met dat bestand, behalve de filesize e.d. opvragen, dat explorer ervan op z'n bek gaat?
Explorer leest wel de headers van het bestand uit en mischien dat die wel corrupt zijn. Zoals datum van aanmaken en datum van wijziging ofzo.

Heb hier Win XP SP1a en hierbij crashed hij niet en geeft hij alles netjes weer, dus volgens mij niks mis met bestand.

[ Voor 11% gewijzigd door eghie op 25-07-2004 22:20 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is niet zo spectaculair toch? Het was reeds duidelijk dat Explorer een bestand bij het selecteren uitleest? Dan kan hij er dus ook op crashen :)
[win2k] wtf is DIT voor wazige crash > [2k] Explorer crashed bij selecteren van bestand? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Jace / TBL
Spider.007 schreef op 25 juli 2004 @ 22:22:
Dit is niet zo spectaculair toch? Het was reeds duidelijk dat Explorer een bestand bij het selecteren uitleest? Dan kan hij er dus ook op crashen :)
Het hele bestand uitlezen, dat hoop ik toch niet? (aangezien een file ook 3gig kan zijn, of op een trage netwerkshare kan staan)
Hooguit bij bepaalde geregistreerde extensies, zoals images om er een thumbnail van te maken of (bij XP) movies om een preview te tonen.

Maar random bestanden met onbekende extensies, wat valt er nou met die data te doen waar explorer op crasht? Ik vind het erg obscuur hoor :)

• Jace / TBL
eghie schreef op 25 juli 2004 @ 22:18:
Explorer leest wel de headers van het bestand uit en mischien dat die wel corrupt zijn. Zoals datum van aanmaken en datum van wijziging ofzo.
Die metadata is allemaal in orde. Bovendien, als ik een nieuw bestand creëer met een willekeurige naam en ik schrijf de inhoud van deze file erheen, vertoont explorer dezelfde bug met die nieuwe file.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:55
Sorry datk je uit de droom moet helpen, maar Explorer crasht wel vaker. :)

Maar anieweej, waarom wil je het bestand in explorer uitvoeren? wat wil je er mee bereiken? je zegt net dat er nog meer files bij hoorden? wat voor download was het dan?

• Jace / TBL
Skerekrow schreef op 25 juli 2004 @ 23:38:
Sorry datk je uit de droom moet helpen, maar Explorer crasht wel vaker. :)
WHAT! *shocked*
Maar anieweej, waarom wil je het bestand in explorer uitvoeren? wat wil je er mee bereiken? je zegt net dat er nog meer files bij hoorden? wat voor download was het dan?
Nou ik wil het niet echt uitvoeren (er valt ook niet veel aan uit te voeren, het was geloof ik een .max bestand) maar ik kwam er toevallig achter dat explorer net op dit ene bestand crasht. Dat hij sommige dingen niet kan uitvoeren kan ik inkomen, al zou hij zelfs als ik op enter druk of dubbelklik hooguit met zo'n dialoogje moeten komen van "ken dit bestand niet, waarmee wil je het openen".

Maar ik voer het nog geeneens uit he, ik selecteer het alleen maar (ik klik bijvoorbeeld op een bestand erboven en druk dan op cursor omlaag), en het is al raak. Dat vond ik vrij freaky eigenlijk :)

Er hoorden niet meer files bij afaik, en het komt van een CD met random 3ds-max models af geloof ik. Al die andere max files hadden dit probleem niet.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb dat probleem de laatste tijd ook zeer regelmatig. Dan selecteer ik een bestand zonder het te openen en dan gaat Explorer weer op zijn bek. :(

Ik vermoed dat het sinds de installatie van een-of-ander proggie is, maar ik kan er maar niet achterkomen welk proggie dat is.

(Win2k NL SP4)

Hier is er eentje die ik zojuist weer kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38003/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 26-07-2004 00:33 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jace / TBL
Hmm, heb nog eens rondgezocht en het schijnt bij meer mensen voor te komen. En telkens met die .max files!

En om het nog waziger te maken.. ik heb nog nooit 3DS-Max op deze bak geinstalleerd. Als ik van iemand anders z'n bak zo'n file kopieer (eventueel nadat hij hem heeft gerenamed naar een random extensie) crasht het nog steeds.

Ik weet vrijwel zeker dat windows iets heel smerigs doet met de file-inhoud, wat niet hoort.

Verwijderd

Het kan misschien zijn dat het door een virusscanner komt. Die scant ook elke keer een bestand als het geselecteerd word.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb eens even voor de fun die file 'gedraaid' in VMWare, maar er gebeurde helemaal niets. Kreeg gewoon netjes de vraag met welke app ie geopend moest worden.

Daarna geprobeerd op m'n eigen XP machine, precies hetzelfde :)

Dan denk ik toch ook aan een proces dat hier op klapt wat jij wel hebt en ik niet. Al eens in de Veilige Modus geprobeerd?

• Jace / TBL
Een viruskiller, dat zou een goeie zijn ja.. maar die gebruik ik niet (geen actieve in de background althans). Dit is alles wat er draait.

Bovendien kan ik dat crashende bestand wel gewoon openen en compleet bekijken met random programma's zoals hex editors enzo, en dan wordt de file content zeker gelezen, dus iets met een viruskiller of corrupte (onleesbare) file kan het niet zijn lijkt me.
Pagina: 1