Mega 180 start niet op?

Pagina: 1
Acties:

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik heb een MSI Mega 180 gekocht met hierbij 1 x 512 DDR333, 160 GB hd, Athlon XP 2400+ en een 8x Liteon DVDbrander.
Ik heb alles in elkaar gezet volgens de beknopte handleiding maar nu wil de PC niet opstarten (geen beeld iig).
Het radiogedeelte werkt wel
Ik heb hem ook kaal proberen op te starten (zonder hdd en brander) maar dit wil niet baten.
Wie weet er een oplossing of is ie gewoon naar de kl??

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Wom

mirelia schreef op 25 juli 2004 @ 20:39:
Ik heb een MSI Mega 180 gekocht met hierbij 1 x 512 DDR333, 160 GB hd, Athlon XP 2400+ en een 8x Liteon DVDbrander.
Ik heb alles in elkaar gezet volgens de beknopte handleiding maar nu wil de PC niet opstarten (geen beeld iig).
Het radiogedeelte werkt wel
Ik heb hem ook kaal proberen op te starten (zonder hdd en brander) maar dit wil niet baten.
Wie weet er een oplossing of is ie gewoon naar de kl??
Wat voor videokaart zit er in? Onboard of eentje later ingeprikt?

• mirelia
Onboard maar ik heb toen hij niet opstartte er ook 1 ingeprikt maar geen verschil

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:37

Wom

En de monitor werkt wel ? En heb je toen je de videokaart erin prikte ook de onboard uitgezet in het bios ?

• mirelia
Ik heb meerdere monitoren geprobeerd
En volgens de handleiding die ik heb gedownload van de site word op het moment dat je er een videokaart in stopt VGA1 gedisabled
Daar komt nog bij dat je zelf de onboard videokaart niet kan uitzetten iig niet zonder in de bios te komen
Btw de bios heb ik ook gereset dmv een jumper op het mobo

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Mobo of CPU is defect (of misschien cpu niet goed gemonteerd)

• mirelia
CPU kan er maar op 1 manier in dus die zit goed
En mijn probleem is dat ik maar 1 AMD bezit dus ik kan hem niet in een ander Mobo stoppen om te testen
Pagina: 1