[MEM] Geheugen dat niet werkt..

Pagina: 1
Acties:

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 14:20

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Ik heb gisteren een reepje 512Mb DDR2700 geheugen gehaald om naast mijn andere 512Mb te prikken, zoals mijn TT al laat vermoeden werkt t niet.

Als ik de frequentie op standaard 333Mhz zet doet ie t helemaal niet (dus het systeem start niet op) en als ik hem op 400Mhz zet start t systeem wel op maar zegt ie dat ik maar 512Mb ram heb bij de POST.

Mijn oorspronkelijke 512mb heeft 16*32Mb modules en die ander heeft 8*64mb modules ik weet niet of dit iets uitmaakt...

verder heb ik een 400Watt voeding en een ASUS A7V8X-X moederbord (dus geen dual channel DDR-ram)...

enig idee waarom t niet werkt...? of is het RAM gewoon gaar en moet ik t ruilen...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

je koopt DDR 333 en draait het op 400, dat werkt meestal niet ... verder al geprobeerd om alleen die nieuwe erin te plaatsen?

kan zowel stuk zijn als incompatible met die andere. En op welke snelheid het moet hangt ook nog van je CPU af.

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 25-07-2004 20:26 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Werkt het wel met enkel dat nieuwe reepje geheugen? Al de verschillende geheugensloten geprobeerd?

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Ik heb alleen het nieuwe reepje geprobeert op 333Mhz en dat deed het niet maar nu op 400Mhz loopt het wel (maar dat komt denk ik omdat mijn oude reepje ram het trekt en die nieuwe het gewoon niet doet).

Hoe kan ik dan kijken op welke frequentie ik het het beste kan laten lopen?
gewoon testen?

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
Pollewob schreef op 25 juli 2004 @ 20:27:
Werkt het wel met enkel dat nieuwe reepje geheugen? Al de verschillende geheugensloten geprobeerd?
zo'n beetje alledrie de sloten geprobeert met verschillende opstellingen.

(bijv de nieuwe in 1 en de oude in 3 etc.)

Verwijderd

Heb je het nieuwe reepje geheugen al los getest? Als het los al niet werkt, is het waarschijnlijk defect. Dan kun je het reepje het beste terugbrengen naar de winkel.

Als je een PC2700 reepje gekocht hebt, moet dat op een frequentie van 333MHz werken.

Verwijderd

Quicksilver schreef op 25 juli 2004 @ 20:29:
Ik heb alleen het nieuwe reepje geprobeert op 333Mhz en dat deed het niet maar nu op 400Mhz loopt het wel (maar dat komt denk ik omdat mijn oude reepje ram het trekt en die nieuwe het gewoon niet doet).

Hoe kan ik dan kijken op welke frequentie ik het het beste kan laten lopen?
gewoon testen?
Lees even je gebruiksaanwijzing!
Blz. 1-6 Bij DDR400 (PC3200) support: (Note: PC2700 maximum to 4 banks only. PC3200 maximum to 2 banks only.) Hetzelfde verhaal vindt je ook op blz. 1-4 pnt. 3, DDR DIMM sockets.

Het komt er op neer dat je slechts één socket (twee banken) kunt gebruiken voor PC3200, dat je twéé sockets (vier banken) kunt gebruiken voor PC 2700 en dat je drie sokets (zes banken) kunt gebruiken voor PC2100 !!!

• Quicksilver

Quicksilver

Catch these hands

Topicstarter
vier banken zijn dus twee slots?
ok maar dan nog zou dat geen probleem moeten zijn dus, omdat ik maar twee reepjes heb... of snap ik je nou gewoon niet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Quicksilver schreef op 26 juli 2004 @ 17:09:
vier banken zijn dus twee slots?
ok maar dan nog zou dat geen probleem moeten zijn dus, omdat ik maar twee reepjes heb... of snap ik je nou gewoon niet?
Hoeveel banken door een slot gebruikt worden hangt af van je DIMM:

Single sided (4, 8 of 16 chips)= één bank
Double sided (8 of 16 chips)= twee banken

Zoals duidelijk mag zijn, met 8 of 16 chips kan een DIMM zowel single- als double sided zijn. Dan moet je de chipstructuur weten om te bepalen hoe het zit. Aangezien je geen info over de chips op je DIMMs geeft kan ik daar niets over zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1