Toon posts:

bestaande XP doos overzetten naar RAID1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi all,

ik weet nog goed hoe het XP debacle was bij mijn vader's XP. Nieuw mobo in de kast, oude disk er in en ho maar. niet te booten meer. stopfout met allerlei zaken zoals bootsector virussen en andere drivers die nodig zijn voor het board etc etc. Recovery was niet mogelijk en Microsoft's hulplijn kwam niet verder dan een reinstall. Omdat ik gelukkig meer verstand van andere zaken heb, is het dus ook op die manier gebeurd.

Nu komt het dilemma. Mijn vader heeft nu een single disk system en wil graag mirroren. Hardware is geen probleem, dat is wel te vinden. maar nu ? Hoe gaan we dit overzetten zonder tools enzo ? is er een betrouwbare manier op de oude data in zijn geheel over te zetten compleet etc naar de nieuwe setup in dezelfde computer of wordt dit ook horror ?

of toch maar ergens een of andere "handige" tool vinden die mij kan gaan helpen in de komende fustraties ?

alvast even mezelf pijnigen : 8)7 |:(

ik ben nog iet begonnen trouwens, hardware ook nog niet gekocht (de controller that is, de identieke drives heb ik al liggen)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap het probleem even niet? Je schaft een RAID controller aan; plus een extra disc; en via de controller stel je in dat je RAID1 wilt gebruiken. Geeft de juiste bron-schijf aan en je bent klaar toch? Wat is nu het probleem? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Eerst je controller installeren onder windows Xp. Daarna beide disks aan de nieuwe controller en laten mirroren. Klaar..........
(Al heel vaak gedaan met Promise raid contollers)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 25 juli 2004 @ 20:08:
Ik snap het probleem even niet? Je schaft een RAID controller aan; plus een extra disc; en via de controller stel je in dat je RAID1 wilt gebruiken. Geeft de juiste bron-schijf aan en je bent klaar toch? Wat is nu het probleem? :)
ik dacht dat een ander board ook geen probleem was..... ik ben wat voorzichtig als het gaat om dat soort zaken. onder mijn OS kan ik ongeveer alles doen wat ik verzinnen kan. onder XP was het een aardige koude douche om een ander board in de PC te prakken en dan tot de ontdekking komen dat, tenzij je alles terugbouwt, de data als verloren beschouwd kan worden....

vandaar "probleem" .... dacht ik toen ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op 25 juli 2004 @ 20:10:
Eerst je controller installeren onder windows Xp. Daarna beide disks aan de nieuwe controller en laten mirroren. Klaar..........
(Al heel vaak gedaan met Promise raid contollers)
ik heb een promise raid controller in ged88. een TX2000 ofzo. hoeft niet zo spectaculair te zijn. wil alleen niet hetzelfde meemaken dat ik eventjes wat moet doen om daarna de halve dag te knoeien om e.e.a. werkend te krijgen. MS support heb je niet voor je lol aan de lijn zal ik maar zeggen. het XP boekje (wat is het, 6 pagina's A4 gevouwen ?) levert wat dat betreft ook geen hulp op.

maar als het zo makkelijk gaat, dan is er niks aan het handje.

eerst de TX2000 specs kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 20:22 ]