Toon posts:

[Camcorder] USB aansluiting gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Panasonic NVGS-11 videocamera, ik heb alleen een probleem om de DV beelden die op de tape staan over te zetten via de USB 2.0 poort op de camera zelf naar mijn computer.
In Pinnacle Studio 8 kan ik namelijk alleen maar kiezen voor de optie om met Firewire de beelden binnen te halen, ook met de software die Panasonic erbij levert schiet ik niks op.
De computer herkent de camera wel goed, en de camera heb ik op de DV mode staan.
Heb ik andere software nodig of zit het ergens anders in?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, het zit niet in je hardware. Studio werkt idd alleen met Firewire, aangezien dat eigenlijk de standaard is om DV materiaal over te transporteren. Dat er camera's zijn die dit ook over USB kunnen is leuk, maar zoals gezegd niet standaard. Dan zal je toch met software van de leverancier aan de slag moeten, ofwel van Panasonic zelf. ALs het je lukt de beelden via deze software in te lezen in een AVI bestand kan je het daarna wel gewoon bewerken met Studio.
Of je moet er een Pinnacle Moviebox USB aan hangen, die weer wel met USB overweg kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 25-07-2004 20:06 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.