Toon posts:

Hoe sluit je tegenwoordig alle apparatuur aan op je TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag de dag staat er in elke huishouden wel een DVD speler, Video, Playstation etc etc.

Ik heb maar twee scart ingangen op mijn TV en moet nu steeds de kabels verwisselen achter in mijn TV.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik had als een soort verdeel blok gekocht. Maar dat werkte niet echt lekker.

Groetjes Bird4ever

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Meestal heeft de DVD speler een ingang voor de video, die kun je doorlussen.

En anders zijn er splitters te krijgen. En de meeste TV's hebben wel 3 of 4 ingangen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit stond bij een receiver:

Ingangen:
Audio: 7x analoog, 3x optisch, 1x coax.
Video: 2x composite, 3x sVideo

Uitgangen:
Audio: 3x analoog (+ pre out voor elk kanaal), 1x optisch
Video: 1x composite, 1x sVideo.

Betekend dit dat ik 3 apparaten op 1 scart aansluiting kan aansluiten als ik een receiver koop?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 13:34:
Dit stond bij een receiver:

Ingangen:
Audio: 7x analoog, 3x optisch, 1x coax.
Video: 2x composite, 3x sVideo

Uitgangen:
Audio: 3x analoog (+ pre out voor elk kanaal), 1x optisch
Video: 1x composite, 1x sVideo.

Betekend dit dat ik 3 apparaten op 1 scart aansluiting kan aansluiten als ik een receiver koop?
Ehm, ik neem aan dat je denkt dat sVideo staat voor ScartVideo? Dat is niet het geval. sVideo zijn de gele ingangen op je receiver en ook de gele op je TV, als je ze daar op hebt tenminste. Het zijn gewone tulp-achtige aansluitingen, dus niet zo groot als SCART.

Toch? Of l*l ik nou uit m`n nek?

[ Voor 6% gewijzigd door Trasos op 26-07-2004 14:12 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Klopt.

De receiver heeft dus ingangen, en daar sluit je al je apperatuur aan. Wil je bijvoorbeel beeld en geluid van je PlayStaion, dan zet je de receiver op bijvoorbeeld "ingang 1". En als je dan video wil kijken "ingang 2".

Hij stuurd dat het beeld vanzelf door naar de TV, en eventueel een 5.1 surround set (als je die zou hebben).

Heel simplel, heel makkelijk, heel duur ;)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 08:34

The Bad Seed

Chaotic since 1983

svideo is een soort signaalcodering, geen type connector. Bijvoorbeeld de tv van mijn ouders kan (ongeveer iets als) op scart 2,3 en 4 s-video binnenhalen, op scart 1 RGB en op scart 1 en 2 composiet. Daarnaast zijn er vooraan ook nog een tulpje voor composiet en een din-stekkertje voor s-video.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Pagina: 1