Eindelijk is hij af
. Mijn eerste serieuse casemod is af! (heb wel eens eerder gemod, maarja, dat was een simpel windowtje waar niemand tegenwoordig meer van op kijkt
).
Systeem specs:
200mhz-non-MXX Intel Pentium 1
128 MB EDO RAM
Maxtor Fireball 3 HD
Trident GFX kaartje
3Com 10/100 mbit
3Com 10 mbit
Gebruikte materialen:
MDF
GrondVerf (spuitbus)
Zwarte Verf (spuitbus)
Deuvels
Houtlijm
Fanguards (2x)
Fans (3x)
LED's (16x)
Schakelaar
Vloerbedekking
Frees
Boormachine
Decoupeerzaag
Lijmklemmen
Geduld
---------------------------------------------------------------------------------------
Ik wilde wel eens een mooie PC kast bouwen die bovendien erg stil moest zijn en ook nog tegen een stootje moest kunnen. Ik kwam daarom al snel bij MDF terecht en mijn vader had toevallig nog een stuk van 2 CM dik te liggen
. Het was helaas wel wat krom getrokken door het vocht in de garage, dus dat werd schuren
. Maar uiteindelijk lukte het toch om het kastje te timmeren.

Alles zit vastgelijmt en bovendien ook nog met vier deuvels (van die houten palletje) vast, dus hij is reuze sterk (en zwaar
). De gaten zijn gemaakt met een 7gaten zaag. Verder is alles zo'n beetje rond gefreesd, dus ook bv de randen van de bak en natuurlijk de blowholes.

Het deksel, met aan de zijkant latjes, en verder met vloerbedekking (op de kop) bedekt, en het dempt ongelofelijk goed
. Ook een kleine uitkeping ivm het hardeschijfvak.
---------------------------------------------------------------------------------------
Het resultaat

De voorkant
. De leds zitten in gefreesde sleuven.... Van links naar rechts: NIC 1 LED, NIC 2 LED, HD LED, Power LED.

Ffe een kiekje van de zijkant

Kiekje van de achterkant
Het vak voor de aansluitingen is er ook ingefreesd.

Foto is scheef genomen
. Maar ffe een closeup van het aansluitingvakje

De binnenkant, met speciaal schotje, zodat het lawaai van de HD niet direct via de fan ingang naar buiten kan. De HD blijft lekker hangen op 33 graden
(SMART INFO)
Zo, dat was het. Graag jullie commentaar hierop
de server is btw heerlijk stil in vergelijking tot mijn vorige bak en aangezien ie op mijn slaapkamer staat is dat wel zo prettig
Volgende CM: "Een zo klein mogelijke kast, volledig passief gekoeld
"
Verder nog
voor mijn broer die mij geweldig heeft geholpen
Systeem specs:
200mhz-non-MXX Intel Pentium 1
128 MB EDO RAM
Maxtor Fireball 3 HD
Trident GFX kaartje
3Com 10/100 mbit
3Com 10 mbit
Gebruikte materialen:
MDF
GrondVerf (spuitbus)
Zwarte Verf (spuitbus)
Deuvels
Houtlijm
Fanguards (2x)
Fans (3x)
LED's (16x)
Schakelaar
Vloerbedekking
Frees
Boormachine
Decoupeerzaag
Lijmklemmen
Geduld
Ik wilde wel eens een mooie PC kast bouwen die bovendien erg stil moest zijn en ook nog tegen een stootje moest kunnen. Ik kwam daarom al snel bij MDF terecht en mijn vader had toevallig nog een stuk van 2 CM dik te liggen

Alles zit vastgelijmt en bovendien ook nog met vier deuvels (van die houten palletje) vast, dus hij is reuze sterk (en zwaar

Het deksel, met aan de zijkant latjes, en verder met vloerbedekking (op de kop) bedekt, en het dempt ongelofelijk goed
Het resultaat

De voorkant

Ffe een kiekje van de zijkant

Kiekje van de achterkant

Foto is scheef genomen

De binnenkant, met speciaal schotje, zodat het lawaai van de HD niet direct via de fan ingang naar buiten kan. De HD blijft lekker hangen op 33 graden
Zo, dat was het. Graag jullie commentaar hierop
de server is btw heerlijk stil in vergelijking tot mijn vorige bak en aangezien ie op mijn slaapkamer staat is dat wel zo prettig
Volgende CM: "Een zo klein mogelijke kast, volledig passief gekoeld
Verder nog
[ Voor 19% gewijzigd door AirX op 30-07-2004 14:16 ]