Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] AirX's Black Silent Server [MDF]

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Eindelijk is hij af :). Mijn eerste serieuse casemod is af! (heb wel eens eerder gemod, maarja, dat was een simpel windowtje waar niemand tegenwoordig meer van op kijkt :P).

Systeem specs:
200mhz-non-MXX Intel Pentium 1
128 MB EDO RAM
Maxtor Fireball 3 HD
Trident GFX kaartje
3Com 10/100 mbit
3Com 10 mbit

Gebruikte materialen:
MDF
GrondVerf (spuitbus)
Zwarte Verf (spuitbus)
Deuvels
Houtlijm
Fanguards (2x)
Fans (3x)
LED's (16x)
Schakelaar
Vloerbedekking
Frees
Boormachine
Decoupeerzaag
Lijmklemmen
Geduld ;)

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik wilde wel eens een mooie PC kast bouwen die bovendien erg stil moest zijn en ook nog tegen een stootje moest kunnen. Ik kwam daarom al snel bij MDF terecht en mijn vader had toevallig nog een stuk van 2 CM dik te liggen :). Het was helaas wel wat krom getrokken door het vocht in de garage, dus dat werd schuren :'(. Maar uiteindelijk lukte het toch om het kastje te timmeren.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/1.jpg

Alles zit vastgelijmt en bovendien ook nog met vier deuvels (van die houten palletje) vast, dus hij is reuze sterk (en zwaar 8)7 ). De gaten zijn gemaakt met een 7gaten zaag. Verder is alles zo'n beetje rond gefreesd, dus ook bv de randen van de bak en natuurlijk de blowholes.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/2.jpg

Het deksel, met aan de zijkant latjes, en verder met vloerbedekking (op de kop) bedekt, en het dempt ongelofelijk goed :). Ook een kleine uitkeping ivm het hardeschijfvak.

---------------------------------------------------------------------------------------

Het resultaat :D

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/3.jpg

De voorkant :). De leds zitten in gefreesde sleuven.... Van links naar rechts: NIC 1 LED, NIC 2 LED, HD LED, Power LED.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/4.jpg

Ffe een kiekje van de zijkant :)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/5.jpg

Kiekje van de achterkant :) Het vak voor de aansluitingen is er ook ingefreesd.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/6.jpg

Foto is scheef genomen ;). Maar ffe een closeup van het aansluitingvakje

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/tweakers/casemod/7.jpg

De binnenkant, met speciaal schotje, zodat het lawaai van de HD niet direct via de fan ingang naar buiten kan. De HD blijft lekker hangen op 33 graden :) (SMART INFO)

Zo, dat was het. Graag jullie commentaar hierop :)

de server is btw heerlijk stil in vergelijking tot mijn vorige bak en aangezien ie op mijn slaapkamer staat is dat wel zo prettig :z

Volgende CM: "Een zo klein mogelijke kast, volledig passief gekoeld 8) "

Verder nog _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor mijn broer die mij geweldig heeft geholpen :D

[ Voor 19% gewijzigd door AirX op 30-07-2004 14:16 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ziet er netjes uit, maar zit de vloerbedekking nu ook aan de buitenkant erop? En heb je ook een close-up van de voorkant, met die lampjes? Volgens mij heb je dat echt heel netjes gedaan.

[ Voor 42% gewijzigd door AtleX op 25-07-2004 19:35 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
AtleX schreef op 25 juli 2004 @ 19:34:
Ziet er netjes uit, maar zit de vloerbedekking nu ook aan de buitenkant erop? En heb je ook een close-up van de voorkant, met die lampjes? Volgens mij heb je dat echt heel netjes gedaan.
Nope, er zit alleen vloerbedekking aan het deksel (binnenkant) en het compartiment voor de HD. De HD heeft verder aluminium strips aan de zijkanten geschroefd voor extra koeling.

[ Voor 10% gewijzigd door AirX op 25-07-2004 19:36 ]

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
:) vet..
Gewoon onder de video recorder...
..persoonlijk had ik alleen niet zo gruwelijk veel ledjes erin gebouw :|

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10
hehe lol @ die connector :D

Erg netjes gedaan.

Had ie niet iets lager kunnen zijn, iets van 4 cm minder, moet kunnen als ik die insteekkaartjes zie. Wat zit er voor je ledjes?

[ Voor 7% gewijzigd door Verdicampo op 25-07-2004 20:17 ]

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Verdicampo schreef op 25 juli 2004 @ 20:16:
hehe lol @ die connector :D

Erg netjes gedaan.

Had ie niet iets lager kunnen zijn, iets van 4 cm minder, moet kunnen als ik die insteekkaartjes zie. Wat zit er voor je ledjes?
Mja, lukte niet :p. Dat komt namelijk door de dikte van het MDF. het MDF alleen al is 4 CM qua hoogte. Dan moeten er ook nog Fans in. Dus dan krijg je al 8+4= 12 CM. Daar is dan nog 2 CM bij gekomen, want hij is 16 CM hoog. Het lijkt wat anders @ de foto, want daar lijkt het alsof er nog centimeters ruimte boven de fan is. Alleen daar valt de bovenplaat nog in! Dus van dat hele stuk gaat nog eens 2 CM af.

en wat bedoel je met "Wat zit er voor je ledjes?". Zoals ik de vraag opvat zeg maar: niets :p. Ze zitten gewoon in die gefreesde gleuf

En verder nog @ "..persoonlijk had ik alleen niet zo gruwelijk veel ledjes erin gebouw" : ze kunnen ook uit ;)

[ Voor 38% gewijzigd door AirX op 25-07-2004 20:33 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ziet er zeer netjes uit, vooral de voorkant is om te smullen :)

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 22:52
Nice gedaan!! Die ledjes _/-\o_ Het kon alleen wat kleiner beetje groot he :+ ;)

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 17:11

--HYPER--392

Powered by Fiat

kewl gedaan hoor, alleen 1 vraagje... waar is je aarde voor je bord?.. je hebt hem (voor zo ver ik kan zien).. zo op het mdf geschroefd...

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Verwijderd

Ziet er goed uit allemaal. Alleen dat draadje (lijkt op een telefoonkabel) kan echt niet 8)7

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-11 08:21
Ziet er strak uit 8) .. Echt gruwelijk die leds aan de voorkant >:)

[ Voor 15% gewijzigd door n1ck op 26-07-2004 01:00 ]

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 00:21:
Ziet er goed uit allemaal. Alleen dat draadje (lijkt op een telefoonkabel) kan echt niet 8)7
Dat is gewoon een UTP kabel hoor ;). Alleen ik heb een UTP kabel gesplit zeg maar, dus ik gebruik nu alle 8 aders. (twee kabels in één kabel zeg maar :P)
--HYPER-- schreef op 25 juli 2004 @ 22:09:
kewl gedaan hoor, alleen 1 vraagje... waar is je aarde voor je bord?.. je hebt hem (voor zo ver ik kan zien).. zo op het mdf geschroefd...
Hij is niet geaard idd, omdat ik geen geaarde stopcontacten op mijn kamer heb. :Y). Heeft weinig zin dan lijkt me :P

[ Voor 36% gewijzigd door AirX op 26-07-2004 08:34 ]

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

AirX schreef op 26 juli 2004 @ 08:33:
[...]

Dat is gewoon een UTP kabel hoor ;). Alleen ik heb een UTP kabel gesplit zeg maar, dus ik gebruik nu alle 8 aders. (twee kabels in één kabel zeg maar :P)

[...]

Hij is niet geaard idd, omdat ik geen geaarde stopcontacten op mijn kamer heb. :Y). Heeft weinig zin dan lijkt me :P
Als je CV op je kamer hebt kun je daar je aarde aan vast knopen. CV's zijn altijd geaard.

mod-remark: Aarden aan de verwarming is NIET toegestaan.
Een verwarming wordt geaard, maar is géén aardingspunt! Lees onderstaande URL's eens goed na, want wat je voorstelt is niet toegestaan én gevaarlijk.
Goed verhaal over aarding van je pc (alternatieve URL's: 1, 2, 3)
[rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 00:14 ]

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:42
mijn pc is ook niet geaard, en doet het al tijden prima

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Heel netjes gedaaZiet er erg netjes uit! Alleen zou ik die fan voor de hdd recht voor de schrijf zetten ipv zo schuin, want nu zuigt ie al zn lucht uit dat hoekje, waardoor je fan meer herrie gaat maken en je meer geruis hebt.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 23:18
mooi dingetje, maar wat voor functie heeft ie verder dan i-net verdeel bak

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Erg mooie case, strakke details :9

• Griffin
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

Ckers wel vet. mooi gespoten ook.
ook netjes afgewerkt.

alleen die draden bos aan de rechterkant in je bak. misschien beetje opruimen. Of inkorten.

en hoe zit je 'deksel' vast.? of zit die niet vast?
Misschien een idee om een simpel haakje erop te zetten. deze de zelfde kleur doen als je fanguard. echt een detail maja. misschien wel leuk

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

nice :) is de cpu btw passief gekoeld?

[Signature]

Verwijderd

kan je die leds niet op de hd activiteit laten reageren, das eigenlijk nog veel vetter.

en als je hem ook voor mp3 gebruikt. laat de 2 andere rijtjes dan reageren op het geluid :D

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Mooi!Knap gemaakt, hoeveel weegt ie inclusief onderdelen?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:48

Just_I

What did you just say?

woest85 schreef op 26 juli 2004 @ 19:43:
nice :) is de cpu btw passief gekoeld?
Ja en neej (volgens mij). Er zit geen fan bovenop het koelblok, maar vlak ernaast zit een case fan die zorgt vor de nodige airflow. Correct me if i'm wrong

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 juli 2004 @ 19:46:
kan je die leds niet op de hd activiteit laten reageren, das eigenlijk nog veel vetter.

en als je hem ook voor mp3 gebruikt. laat de 2 andere rijtjes dan reageren op het geluid :D
Derde rij LED's van links is de HD activiteit :)
Griffin schreef op 26 juli 2004 @ 19:11:
Ckers wel vet. mooi gespoten ook.
ook netjes afgewerkt.

alleen die draden bos aan de rechterkant in je bak. misschien beetje opruimen. Of inkorten.

en hoe zit je 'deksel' vast.? of zit die niet vast?
Misschien een idee om een simpel haakje erop te zetten. deze de zelfde kleur doen als je fanguard. echt een detail maja. misschien wel leuk
Deksel zit vast dmv latjes aan de zijkant, te zien op de foto. Deze vallen in de grote bak zeg maar en zo wordt het deksel perfect geklemd.
shure-fan schreef op 26 juli 2004 @ 18:54:
mooi dingetje, maar wat voor functie heeft ie verder dan i-net verdeel bak
Fileserver, webserver, donkey, bittorrent, FTP server etc :)

[ Voor 61% gewijzigd door AirX op 26-07-2004 21:30 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
Nice... alleen vind ik 'm persoonlijk nog niet zo hele stil. Maar dat komt vast door mij.

Verder, zoals ik al had gezegd, die voorkant is echt ontzettend strak! Alleen zit één van je hdd ledjes schuin... ;)

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Skaah schreef op 26 juli 2004 @ 21:43:
Nice... alleen vind ik 'm persoonlijk nog niet zo hele stil. Maar dat komt vast door mij.

Verder, zoals ik al had gezegd, die voorkant is echt ontzettend strak! Alleen zit één van je hdd ledjes schuin... ;)
Mja, niets is perfect. Kun je tenminste zien dat het door een mens gemaakt is :p.

Verder ga ik idd die fan voor de HD anders plaatsen. Ik ga denk ik hem maar in het schotje van de HD plaatsen.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
HEbbend ie ledjes nou ook nog een vu functie? of staan ze gewoon paralel geschakeld?

HEb je misschien een plaatje van hoe je ze aangesloten hebt?

• Griffin

Griffin

Is mythical

@TS:
Op het 7e plaatje / foto zie ik dat je aluminium hebt gebruikt voor je HDD vast te zetten.
waar heb je dat gehaald?
ik kan het nergens hier krijgen. ben bij doe het zelf zaken geweest maar dat was niets. of te dun (1mm). dan had ik een goede plaat. Of de goede dikte alleen niet breedt genoeg.

Of is het geen aluminium?

EDIT:
je hebt me namelijk op leuke ideeën gebracht 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 29-07-2004 14:27 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat zijn gewoon hoekprofelen zo te zien.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 13:06

mvds

Totally awesome!

Bestla schreef op 26 juli 2004 @ 08:54:
[...]

Als je CV op je kamer hebt kun je daar je aarde aan vast knopen. CV's zijn altijd geaard.
Wil je dat aub nooit iemand aanraden? Ten eerste klopt het niet wat je zegt dat de CV altijd geaard is, en ten tweede kan het voor gevaarlijke en ongewenste situaties zorgen als je de verwarming als aarde gebruikt...

nooit doen dus!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
moet je in je badkamer kijken of er een draadje van de verwarming in de muur of in de grond gaat ofzo

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 13:06

mvds

Totally awesome!

spacejam schreef op 29 juli 2004 @ 13:55:
moet je in je badkamer kijken of er een draadje van de verwarming in de muur of in de grond gaat ofzo
Dan nog... Om als goede aarde te gelden mag er maar een bepaalde weerstand zijn naar de aarde toe, als je de CV installatie gebruikt weet je niet of dat zo is. Oof is het zo dat waterleidingen enzo aan dezelfde aarde liggen als je CV, zou er iets misgaan, en er staat iemand onder de douche....

*knetter knetter*

Plus werkt je aardlek niet op je CV installatie...

Gewoon niet doen. Je kan heel makkelijk (als je huis niet te oud is) aarde trekken. Vanaf de verdeeldoos in het plafond (boven de lamp) kan je meestal wel een aardedraad trekken naar het stopkontakt waar je PC staat. Heel vaak zit er een aardedraad in die doos, ook al word ie niet altijd gebruikt.

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
whocarez schreef op 29 juli 2004 @ 09:03:
HEbbend ie ledjes nou ook nog een vu functie? of staan ze gewoon paralel geschakeld?

HEb je misschien een plaatje van hoe je ze aangesloten hebt?
De HD leds zijn zowel in serie als paralel geschakeld. Van het mobo komt namelijk 4 volt en dat is te veel voor mijn oranje HD leds. Dus heb ik 2x 2 leds gedaan en in dit geval is geen voorschakel weerstand nodig, want dat regelt het mobo al:
...............|-LED---LED|
+..---------...................-------- -
...............|-LED---LED|

Zo dus :).
De puntjes .... moet je niet op letten, die zijn er alleen maar om de lay-out kloppent te maken :p

De andere LEDS (o.a.) power) heb ik wel met voorschakel weerstand gefixed, want die komen rechtstreeks van de voeding. Deze LEDs staat volledig in serie (4 leds per serie):

+ ----voorschakelweerstand-----LED----LED-----LED----LED--- -

snappie? Anders vraag je maar ffe wat je nog meer wilt weten :)
Griffin schreef op 29 juli 2004 @ 13:48:
@TS:
Op het 7e plaatje / foto zie ik dat je aluminium hebt gebruikt voor je HDD vast te zetten.
waar heb je dat gehaald?
ik kan het nergens hier krijgen. ben bij doe het zelf zaken geweest maar dat was niets. of te dun (1mm). dan had ik een goede plaat. Of de goede dikte alleen niet breedt genoeg.

Of is het geen aluminium?

EDIT:
je hebt me namelijk op leuke ideeën gebracht 8)
Dat aluminium aan de HD is een aluminium deurstrip die ik in stukken gezaagd heb en waar ik gaten in geboord heb. Deze heb ik aan de HD geschroefd en zo werken ze heerlijk als heatsinks :). Het oppervlakte van de deurstrip is namelijk lekker geribbeld aan de bovenkant en goed glad aan de onderkant. Kosten: 2,50 euro 8)

[ Voor 16% gewijzigd door AirX op 29-07-2004 19:19 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

TS:
hoelang ben je er ongeveer mee bezig geweest.
gewoon nieuwschierig. dan weet ik hoeveel tijd ik nodig heb. (langer dus :P ) :z

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
OMFG ik zie dit topic nu pas.... Die is wel rete strak. Hoe ben jegaan bouwen had je eerst iets op papier gezet of zomaar uit het blote hoofd?
Hoe heb je die ledjes aan elkaar geknopd (Ben niet zo'n elektra/soldeer man :))

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
OK dus je hd ledjes komen vanaf je moederboard en staan dus paralel serie geschakeld.

HOe zit dat met die voorschakeling? bij die andere ledjes

HEb je niet toevallig een mooi schema gemaakt van hoe je het aansluit want dit ziet er echt wel rete strak uit moet ik zeggen.

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Griffin schreef op 29 juli 2004 @ 20:23:
TS:
hoelang ben je er ongeveer mee bezig geweest.
gewoon nieuwschierig. dan weet ik hoeveel tijd ik nodig heb. (langer dus :P ) :z
Hm, vele middagen, weet niet meer precies hoeveel. Een dag of 7 ofzow.
ge-flopt schreef op 29 juli 2004 @ 23:12:
OMFG ik zie dit topic nu pas.... Die is wel rete strak. Hoe ben jegaan bouwen had je eerst iets op papier gezet of zomaar uit het blote hoofd?
Hoe heb je die ledjes aan elkaar geknopd (Ben niet zo'n elektra/soldeer man :))
Ik heb eerst wat een schetsje gemaakt op papier en ben toen gaan bouwen :) De details, zoals de LEDS zijn later ter plekke verzonnen :) Alleen de plaatsing van de FANS stond vast.

Nog even een fail-proof paint tekeningetje van mijn LED schema ;) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/airx707/tweakers/casemod/schema.PNG

LET OP: LEDS kunnen maar op één manier aangesloten worden. De plus en min moeten dus kloppen. Draai je die om, dan is er niets aan de hand... de LED brand alleen niet :P. Ik geloof dat het kortere pootje van de LED de min is en de langere de plus (weet het wel zeker :P). Als je de pootjes al ingekort hebt kun je ook gauw zien wat de min of plus is mbv een multimeter. De LED werkt namelijk als een diode, je kunt dan met de weerstand meter van de multimeter kijken welke kant de stroom wel of niet op wil

Ik had ffe de image url verkeerd, dus hij deed het ffe niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door AirX op 30-07-2004 13:45 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

AirX schreef op 30 juli 2004 @ 13:41:
[**knip**[

Nog even een fail-proof paint tekeningetje van mijn LED schema ;):

[afbeelding]
[**knip**]
je plaatj werkt niet.
tenminste niet bij mij

edit:

Nu weer wel :? 8)7 :X

Voor de rest ben ik er nu ook mee bezig.
het maken van goede tekeningen en de goede maten op meten.

Echt een strak idee. je hebt me geinspireerd.
DANK _/-\o_ DANK

[ Voor 27% gewijzigd door Griffin op 30-07-2004 13:45 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

hoe heb jij dat met de NIC's en de videokaart gedaan
als ik ze in mn mobo doe dan steekt er een klein stukje metaal uit. dan moet ik mijn mobo meer van de grond af laten komen anders passen de insteek kaarten niet? heb je die eraf gehaald of wat???

en hoe heb jij je mobo vast gezet aan je bodem van de kast

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Boor kleine gaatjes in de bodem en draai daar van die afstandshoudertjes in ;)

offtopic:
Psst, kopuh?

:+

• Griffin

Griffin

Is mythical

AtleX schreef op 04 augustus 2004 @ 10:09:
Boor kleine gaatjes in de bodem en draai daar van die afstandshoudertjes in ;)
DUH 8)7 .
domme ik.

danis gelijk ook het andere probleem opgelost.
het mobo ligt dan een stuk hoger

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31

World Citizen

FreeReef.nl

Dit is wel een van de eerste mooie mdf kasten die zie. meestal is het maar half afgwerkt of slecht gespoten. dit ziet er netjes uit

maar ik vind niet dat je eronder mag zetten dat hij voledig pasief is gekoeld want er zit wel een bleuwe fan in maar oke de proc is wel pasief en dat is dan ook netjes gedaan.

FreeReef.nl

• Griffin

Griffin

Is mythical

nketelaar schreef op 04 augustus 2004 @ 11:27:
Dit is wel een van de eerste mooie mdf kasten die zie. meestal is het maar half afgwerkt of slecht gespoten. dit ziet er netjes uit

maar ik vind niet dat je eronder mag zetten dat hij voledig pasief is gekoeld want er zit wel een bleuwe fan in maar oke de proc is wel pasief en dat is dan ook netjes gedaan.
voortaan iets beter lezen.
Volgende CM: "Een zo klein mogelijke kast, volledig passief gekoeld"
dus niet deze is passief gekoeld maar zijn volgende cm word dat
Pagina: 1