E-Tech wireless Lan Adapter kan niet connecten

Pagina: 1
Acties:

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb een probleem met een E-tech wireless lan adapter http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1122/N. Hij vind het wireless netwerk wel maar kan niet connecten met het netwerk. Ik heb heb kaartje al in diverse laptop's geprobeerd.

Laptop 1
Asus A2500H Wireless lan onboard (werkt goed zonder de pcmcia kaart)
Win XP Pro

Als ik de pcmcia kaart in de laptop doe valt de verbinding helemaal weg en is niet meer niet meer te connecten.

Laptop 2
Asus L3500D
Win XP Home
Pcmcia vind het wireless netwerk wel maar kan niet connecten

Laptop 3
HP Omnibook
Win XP Pro
Pcmcia vind het wireless netwerk wel maar kan niet connecten

Het netwerk is niet beveiligd op het moment dus hij zou direct na de installatie moet kunnen connecten. Hij kan de SSID wel vind maar gewoon niet connecten.

Met de Asus A2500H kan ik direct in het wireless netwerk komen.

Als ik de andere 2 laptops d.m.v. een kabel aan de switch zet kan ik ook direct op internet komen dus er is ook geen probleem in de instellingen van Internet Explorer.

Ik heb de nieuwste drivers van e-tech site gedownload maar ook dit werkt niet, iemand een idee???

• Cavemania
Subtiel kickje...

Heeft helemaal niemand een idee?????

Verwijderd

- MAC adres beveiliging aanstaan?
- WEP key aanstaan?
- Windows Zero Wireless Configuration uitgezet?

• Cavemania
Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 08:28:
- MAC adres beveiliging aanstaan?
- WEP key aanstaan?
- Windows Zero Wireless Configuration uitgezet?
MAC adres beveiliging aanstaan? -> Nee

WEP key aanstaan -> Nee

Windows Zero Wireless Configuration uitgezet -> Nee

Dus zou gewoon moeten kunnen connecten, instellingen zijn volgens mij allemaal wel goed.. Denk dat het aan de driver o.i.d. ligt.. Accesspoint werkt wel goed, kan dit testen met een andere laptop en daar werkt alles perfect. Als ik de pcmcia adapter in een andere laptop doe is het probleem het zelfde.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Nou ik heb een E-tech AP, en die zuigt best wel...
Ik moet wel nog een keertje opzoeken hoe ik alles gewoon in 1x kan laten werken zonder dat ik aan moet geven dat ik ook zonder beveiliging wil verbinden. :X
Maar de handleiding stond op de CD en die deed het al geneens proper... en vervolgens zeggen ze mij dat het aan mijn computer ligt dat ie het niet doet 8)7 (tegen een tweaker!)

edit:
Dit was een best wel offtopic berichtje O-)

[ Voor 8% gewijzigd door FireArrow op 27-07-2004 15:38 ]

• Cavemania
Nog een subtiel kickje, het werkt nog steeds niet en heb geen idee waar het aan ligt......

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 11:16

bonzz.netninja

Niente baffi

nouja, hier was een probleem dat hij per default de connect tool van e-tech wil gebruiken. Die starten en het werkte redelijk

Echter wilde ik het in een server hebben, dus moest het hele feest als service starten. Bleek dat je met windows ook een soort connectie tool heb, waar je bij de zoveelste advanced optie kan instellen dat hij een wep key moet gebruiken en automatisch moet starten. Misschien heb je hier wat aan

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Probeer het eens zonder "Wireless Zero Configuration", ik meen dat het voldoende is om de service gewoon te stoppen en startup op disabled of manual te zetten. Post eens wat screenshots van wat je ziet in het wireless configuratie programma, router of Windows...

• Cavemania
Thanks iedereen, het zat wel in de zero wireless configuration... Het werkt perfect nu.....
Pagina: 1